Gå til innhold

CL: 16.02.2011 Arsenal v Barcelona, Ashburton Grove


Xanman

Anbefalte innlegg

Jeg driter i om det var hands eller ikke.

 

Jeg elsker at Messi er lei seg.

 

Jeg driter i om dommeren ikke blåste hands.

 

Jeg elsker at drittsekken Valdes slapp inn det første målet.

 

Jeg driter i om Arsenal får det tøft i neste kamp.

 

Det var faen meg deilig å se skinnhellige Barcelona bli jobbet i senk i andre omgang av et lag som ville vinne.

 

Hilsen fra Merseyside.

 

Og jeg gleder meg til returkampen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Messi gjorde vel ingenting galt, ingen som sier at han gjør noe galt hele tiden. Ingen sier han filmer, og at folk feller han ofte i løpet av en kamp er fordi spillere av hans kaliber med sinnsyk ballkontroll rett og slett lurer motspilleren. I tillegg oppsøker han jo stadig tette smug og det er dessverre bare slik at trege forsvarsspillere ikke kan annet enn å takle.

 

Det er bare det inntrykket alle har av Barcelona som jeg skrev litt lenger oppe, som plager meg. Hvorfor i helvete folk ser på de som ambassadører for fotballen. Jeg skal forresten prøve å finne en link til saken om at Barcelona har mindreårige afrikanere i akademiet uten gyldig oppholdstillatelse, men det er litt vanskelig å finne på Google.

 

En ting til. Jeg skjønner meg ærlig talt ikke på folk som synes at Barcelona spiller underholdende fotball. Jeg skal være ærlig og innrømme at de huser kanskje verdens beste spillere, at de muligens har verdens aller beste spiller og at alle på laget har sinnsykt gode individuelle ferdigheter.

 

Men de spiller for faen ikke underholdende fotball. Det er ingenting underholdende med å se på de trille ball i flere minutter om gangen, slå støttepasninger for hver 5. meter man kommer seg frem og alt det klikk-klakk-helvetet.

 

Skal jeg si dere hva som er gøy fotball? Kontringen til Arsenal på andre målet. PL-kamper hvor folk kjemper og blør, knekker bein og likevel jubler i garderoben når laget vinner. Jeg er ingen anglofil idiot, men man må innrømme at PL har den mest underholdende fotballen. Husker noen Tottenham - Aston Villa, 4-4? Herregud. Personlig synes jeg verken Barcelona eller Spania (som har ca. helt lik spillestil pga midtbanen) spiller underholdende fotball.

 

Hør hør

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg stjeler de United sin thunder, slikt kan vi ikke ha noe av.

I tillegg? Det er vel heller mest der det ligger. Men ærlig nok det.

 

 

Gratulerer Arsenal-folk! Totalt sett en jevn kamp, men dere gutser mer på og viser mer vilje enn et Barca som er mer forsiktig og kalkulerende. Dermed en fortjent seier. Og Wilshere... Der har dere en juvel, men det vet dere. Tror aldri jeg har sett en så ung og såpass uerfaren spiller herje så mye mot en motstander fra "helvete". Han blir stor.

 

Neste kamp blir ennå bedre. Utgangspunktet for oss nøytrale (eller jeg vil jo helst se Arsenal videre) er jo nærmest perfekt. Dere har i vært fall bevist at de kan slås.

Lenke til kommentar

Alle kan lære noe av Barcelona når det kommer til La Masia og ungutter. Om det med afrikanere er riktig, så er uansett ikke Barcelona eneste lag med snusk, som vi har sett med Kakuta, Flamini, Pogba og lignende saker.

 

 

Å sammeligne et helt akademi av afrikanske innvandrere, et steinkast fra Nou Camp, som blir hentet og sendt hjem som forbruksvarer, med 3-4 ungdommer tapped up med penger og rikdom blir for meg helt feil. Det skal også nevnes at Pogba ble hentet på bakgrunn av dårlige kontraktsrettigheter i feks Frankrike.

Lenke til kommentar

Fra football365:

 

Arsenal rode their luck, but they proved that it is possible to play Barcelona and win, not just stop them playing.

 

If nothing else, it made for a gloriously entertaining game - the initial exchanges were like watching a team of outrageously talented nine-year-olds playing with absolute frantic abandon at the park, hurtling from one end of the pitch to the other with no regard for anything. It felt like the only way the game was going to end was when their mums called them in for their tea, or when someone bleeds and starts crying.

 

Will it work again? Do they dare try it in the Nou Camp? We damn well hope so.

 

Nick Miller

Lenke til kommentar

Haha så lol. Her overbeviser hver fucka supporter andre om retur, og at dagen ikke var så god for barca. Jeg som nøytral supporter sitter alltid å ser på ivrige suppehoder av supportere, som kan sammenlignes med en gjeng barnehageunger. Man kan gjerne prate seg ut av et tap, men resultatet forblir som det er.

 

Takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg stjeler de United sin thunder, slikt kan vi ikke ha noe av.

I tillegg? Det er vel heller mest der det ligger. Men ærlig nok det.

Ærlig talt så sa jeg det på faen før en forsmådd suppporter av et annet lag skulle anklage oss for det. 2 kvadratmeter spalteplass eller 1.9 kvadrat har ikke mye å si. Hypen er den samme med eller uten United, jeg hater den like mye. Uavhengig av hva du måtte tro. Du skal vel forklare mitt hat mot iphone med at jeg er en android-fanboy?

Lenke til kommentar

Jeg siktet ikke til deg spesielt. Jeg synes bare ofte jeg opplever en slags bitterhet blant "dine" når det gjelder Barca som jeg ikke kan tolke som noe annet enn sjalusi. Selvfølgelig har Barca en hel haug med medgangssupportere som er bortskjemte og uspiselige så jeg skal ikke si noe på at man kan mislike det som følger med Barca.

 

Ja, jeg tror oppriktig at du hater hypen. Men en hype er noe som gjerne er oppskrytt, altså ufortjent heder. I Barcas tilfelle har de som regel fortjent all heder. Nå gidder jeg ikke gå inn på de mørke sidene de har, for det har de, men generelt må man kunne forstå hvorfor det har blitt en hype rundt laget. Og det er det sportslige. Så når noen kommer og sprer bitterhet (igjen jeg sikter ikke til deg spesifikt) så tolker jeg det som oftest som ren sjalusi.

Lenke til kommentar

Messi gjorde vel ingenting galt, ingen som sier at han gjør noe galt hele tiden. Ingen sier han filmer, og at folk feller han ofte i løpet av en kamp er fordi spillere av hans kaliber med sinnsyk ballkontroll rett og slett lurer motspilleren. I tillegg oppsøker han jo stadig tette smug og det er dessverre bare slik at trege forsvarsspillere ikke kan annet enn å takle.

 

Det er bare det inntrykket alle har av Barcelona som jeg skrev litt lenger oppe, som plager meg. Hvorfor i helvete folk ser på de som ambassadører for fotballen. Jeg skal forresten prøve å finne en link til saken om at Barcelona har mindreårige afrikanere i akademiet uten gyldig oppholdstillatelse, men det er litt vanskelig å finne på Google.

 

En ting til. Jeg skjønner meg ærlig talt ikke på folk som synes at Barcelona spiller underholdende fotball. Jeg skal være ærlig og innrømme at de huser kanskje verdens beste spillere, at de muligens har verdens aller beste spiller og at alle på laget har sinnsykt gode individuelle ferdigheter.

 

Men de spiller for faen ikke underholdende fotball. Det er ingenting underholdende med å se på de trille ball i flere minutter om gangen, slå støttepasninger for hver 5. meter man kommer seg frem og alt det klikk-klakk-helvetet.

 

Skal jeg si dere hva som er gøy fotball? Kontringen til Arsenal på andre målet. PL-kamper hvor folk kjemper og blør, knekker bein og likevel jubler i garderoben når laget vinner. Jeg er ingen anglofil idiot, men man må innrømme at PL har den mest underholdende fotballen. Husker noen Tottenham - Aston Villa, 4-4? Herregud. Personlig synes jeg verken Barcelona eller Spania (som har ca. helt lik spillestil pga midtbanen) spiller underholdende fotball.

Det får være din personlige mening om Barcelona. Jeg vet ikke hva du legger i underholdene fotball. Er det virkelig mer underholdene å se Wigan, Fulham, Stoke osv.

Å se hvordan Barcelona klarer å holde ballen i laget sitt, det er imponderende uansett hvordan du liker spillestilen. Det du betegner som "gøy fotball" spilte man i england for 40 år siden. I dag er det svært få i Premier League som blør for drakta, alt handler om penger akkurat som i alle andre ligaer.

 

Akkurat det med la masia kommer du aldri til å finne noe mer ut om, siden det ren oppspinn fra din side. Grunnen til at mange ser på Barcelona-spillerne som ambassadører, er at de spiller fair, gode forbilder, og støtter veldedige aksjoner. For meg så er det en ypperlig representant for fotball. Du skrev jo også tidligere at de gjemmer seg bak unicef-sponsingen? Javel, hva har de gjort egentlig? Kunne Manchester United eller Chelsea gitt bort sponosrplassen sin på midten mon tro?

 

Om innlegget ditt skyldes bitterher eller sjalusi vites ikke, men at du skal beskylde Barcelona for feilaktige ting. Det er unødvendig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imponerende er det. Og effektivt. Men du kan ikke forlange at alle skal like å se på det.

 

Og så har vi det evinnelige maset om verdens beste klubb. Det er fullstendig meningløst. Det finnes ikke noen konkuranse som klarer å avgjøre hvilken klubb det er, om det i hele tatt er mulig å være det

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Kan det hende at Arsenal gjorde de litt dårlige?

 

Det eg såg, kun andre omgang og begynnelsen av første, så spilte Arsenal Barca stjernene av banen.

 

Barca hadde et par sjanser i andre omgang, ene med Messi var jo gedigen. Utenom det produserte de noe frem til 16meteren, men der ble de kontant stoppet nesten hver gang.

 

Før målet til Persie var det en lunken periode på en 10 minutters tid. Da trodde eg Barcelona kom til å sette spikeren i kista.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Arsenal v FC Barcelona: choose your Man of the Match

 

* Wojciech Szczesny 6%

* Emmanuel Eboue 0%

* Gael Clichy 0%

* Johan Djourou 0%

* Laurent Koscielny 20%

* Alex Song 0%

* Jack Wilshere 49%

* Theo Walcott 1%

* Samir Nasri 4%

* Cesc Fabregas 3%

* Robin van Persie 10%

* Andrey Arshavin 7%

* Nicklas Bendtner 0%

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Ingen tvil om at Wilshere var lyspunktet i kampen. Elsker hvordan han bruker kroppen. Da tenker jeg på tyngdeoverføring og kroppsbeveglese. Han er helt unik på det område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...