Gå til innhold

CL: 16.02.2011 Arsenal v Barcelona, Ashburton Grove


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen, sykt hvor mye hat det er rundt Barcelona her. Det må være den mest hatete klubben på forumet.

 

United fansen klager over ABU. Og der går det vel på at United blir hatet fordi de er/var best. Folk takler rett og slett ikke at Barcelona er det beste laget i verden, eller at de har de beste spillerne og spiller den mest underholdende fotballen. Er bare patetisk hvor mye hat det er.

 

Personlig håper jeg Barcelona går til semien slik at de får mest mulig slitasje på spillerne, slik at Madrid kan vinne ligaen og cupen. Men likevel ikke vinner noe. Det var klasseforskjell i første omgang i dag fordel Barcelona, men mer jevnt i første. Barcelona skulle hatt 2-0, men dommer annulerer og spørs om Arsenal hadde kommet tilbake da.

 

Afrikanske mindreårige som er der på falske premisser. List goes on.

 

Utdyp gjerne.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Igjen, sykt hvor mye hat det er rundt Barcelona her. Det må være den mest hatete klubben på forumet.

Hater ikke Barca, misliker dem er vel ordet, det jeg hater er hypen. Hatet hypen rundt Arsenal også når Henry herjet på sitt verste. Generelt nærer jeg et hat mot alt som er "inn", være det iphone eller Barca, alt småjenter, Jan Åge Fjørtoft og fjortiser henger på veggen eller på brystet havner på min shitlist. I tillegg stjeler de United sin thunder, slikt kan vi ikke ha noe av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva gjorde Messi galt etter at Arsenal tok ledelsen idag? Hvor mange Barcelona-spillere flokket seg rundt dommeren ved "handsen" til Arshavin? Barcelona er ikke værre enn noe annet lag på dette, men hatet gjør at man ser ekstra ille på det.

 

Det er douchebag å si det, men hovedgrunnen til hatet mot Barcelona er at de er så gode. Alt de gjør galt, blir derfor ekstra ille.

 

e: Hyrlen sier det bra.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Igjen, sykt hvor mye hat det er rundt Barcelona her. Det må være den mest hatete klubben på forumet.

. Barcelonas mål var onside, men dommeren var dårlig begge veier idag. Absolutt ikke så ufortjent at Arsenal vinner, selv om det fort kunne blitt annerledes.

Må si meg enig. Jeg forstår ikke hva Barcelona har gjort galt, de er vel sammen med Brøndby det eneste laget som gir bort sponsorplassen sin til et veldedig formål. Framstår som gode ambassadører for regionen Katalonia, og for fair play, og kan kalle seg "Mes Que en club".

Arsenal spilte bra og vant, dommeravgjørelsene var ektremt vanskelig å dømme, selv om jeg mener linjedommern muligens skulle ha sett handsen

Må si deg enig???

 

Barcelona er faen meg et av de mest skinnhellige lagene som finnes der ute. Gjemmer seg bak UNICEF-logoen og "sympatiske" spillere som Messi og Xavi. Jeg skriver anførselstegn fordi de er sympatiske når alt går bra for de og de får gjøre som de vil. Med en gang noen setter de litt på plass er både kjeften og knottene tilbake som hos alle andre.

 

Barcelona har gang på gang vist at de er en skam når det kommer til å presse både en og annen i overgangsvinduer. Afrikanske mindreårige som er der på falske premisser. List goes on.

 

Bare ikke la deg lure.

 

Også må jeg jo nevne at grunnen til at folk EGENTLIG misliker Barcelona så mye per dags dato er fordi det er jævlig deilig å se noen som vinner hele tiden tape for en gangs skyld.

Nå har jeg fulgt Barca siden Ronaldo spilte der, og har aldri hatt inntrykk av at verken Messi, Xavi eller Iniesta spiller un fair. Man kan jo bare se i løpet av kamp hvor ofte Messi blir forsøkt taklet. At han til slutt legger seg ned er forståelig, men at han filmer? Det gjør han ikke.

 

At du i det hele tatt kan lirke ut av deg at Barca lurer "afrikanske mindreårige" velger jeg meg for god til å svare. Hvilke falske premisser er det du kan vise til da? La Masia er absolutt det siste man skal kritisere i Barcelona, har har du tatt vann over hodet og vel så det.

Lenke til kommentar

Hva gjorde Messi galt etter at Arsenal tok ledelsen idag? Hvor mange Barcelona-spillere flokket seg rundt dommeren ved "handsen" til Arshavin? Barcelona er ikke værre enn noe annet lag på dette, men hatet gjør at man ser ekstra ille på det.

 

Det er douchebag å si det, men hovedgrunnen til hatet mot Barcelona er at de er så gode. Alt de gjør galt, blir derfor ekstra ille.

 

e: Hyrlen sier det bra.

 

Personlig så misliker jeg Barcelona på grunn av måten mange av spillerne deres oppførte seg under Fabregas-sagaen i sommer. Det er enormt respektløst å holde på slik. Det bør man holde seg for god til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan skjønne Arsenal. Men det er faktisk først og fremst Man Utd fans som hater Barcelona. Også kan man slenge på noen fra Liverpool også.

 

Barcelona er et fantastisk fotballag, men er ikke noen fantastisk fotballklubb, det kan jeg være enig i. Pre-Laporta var det en flott klubb også, men dette har blitt noe ødelagt med Fabregas + annet unødvendig pengebruk(Chygrynskiy, Mascherano etc.). Skulle helst ønsket en blanding av klubben før Laporta, med suksessen på banen etter. Tror det kunne vært mulig også, siden La Masia, og oppfostringen av spillere i Catalonia er top notch. Foregangsklubb der i verden.

Lenke til kommentar

Benbjo: Jack rev opp den beste midtbanen i verden og gjorde vel ikke et feil valg eller hadde en dårlig touch hele kvelden. Han spilte IALLEFALL til en 9 på børsen.

 

Mulig jeg er streng, men 8 er en meget bra kamp. 9 gir man ved hattrick og lignende, 10 gir man generelt ikke.

 

For å ha det på det rene så synes jeg både Wilshere og Kos var enorme i dag.

Lenke til kommentar

Som jeg sa isted. Wilshere var fantastisk. Både defensivt og offensivt. Han har hatt en syk utvikling de siste par ukene og begynner å nærme seg verdensklasse. Bare fortsette slikt stabilt, så er han der. Ønsker å se mer av det i Arsenal, ungutter fra nærområdet, som de former fra de når tosifra antall år.

Lenke til kommentar

Messi gjorde vel ingenting galt, ingen som sier at han gjør noe galt hele tiden. Ingen sier han filmer, og at folk feller han ofte i løpet av en kamp er fordi spillere av hans kaliber med sinnsyk ballkontroll rett og slett lurer motspilleren. I tillegg oppsøker han jo stadig tette smug og det er dessverre bare slik at trege forsvarsspillere ikke kan annet enn å takle.

 

Det er bare det inntrykket alle har av Barcelona som jeg skrev litt lenger oppe, som plager meg. Hvorfor i helvete folk ser på de som ambassadører for fotballen. Jeg skal forresten prøve å finne en link til saken om at Barcelona har mindreårige afrikanere i akademiet uten gyldig oppholdstillatelse, men det er litt vanskelig å finne på Google.

 

En ting til. Jeg skjønner meg ærlig talt ikke på folk som synes at Barcelona spiller underholdende fotball. Jeg skal være ærlig og innrømme at de huser kanskje verdens beste spillere, at de muligens har verdens aller beste spiller og at alle på laget har sinnsykt gode individuelle ferdigheter.

 

Men de spiller for faen ikke underholdende fotball. Det er ingenting underholdende med å se på de trille ball i flere minutter om gangen, slå støttepasninger for hver 5. meter man kommer seg frem og alt det klikk-klakk-helvetet.

 

Skal jeg si dere hva som er gøy fotball? Kontringen til Arsenal på andre målet. PL-kamper hvor folk kjemper og blør, knekker bein og likevel jubler i garderoben når laget vinner. Jeg er ingen anglofil idiot, men man må innrømme at PL har den mest underholdende fotballen. Husker noen Tottenham - Aston Villa, 4-4? Herregud. Personlig synes jeg verken Barcelona eller Spania (som har ca. helt lik spillestil pga midtbanen) spiller underholdende fotball.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Som jeg sa isted. Wilshere var fantastisk. Både defensivt og offensivt. Han har hatt en syk utvikling de siste par ukene og begynner å nærme seg verdensklasse. Bare fortsette slikt stabilt, så er han der. Ønsker å se mer av det i Arsenal, ungutter fra nærområdet, som de former fra de når tosifra antall år.

 

Slike spillere som Wilshere dukker ikke opp så ofte. Det er ganske lenge siden Arsenal fostret frem en førstelagsspiller fra lokalområdet. Den siste var vel Cole? Det er 12 år siden.

 

Denne med oppfostring er Barcelona ekstremt gode på. De har bøttevis med talenter nedover i reservelagene.

Lenke til kommentar

Alle kan lære noe av Barcelona når det kommer til La Masia og ungutter. Om det med afrikanere er riktig, så er uansett ikke Barcelona eneste lag med snusk, som vi har sett med Kakuta, Flamini, Pogba og lignende saker.

 

Uansett om Barcelona er konger i Catalonia, og får alle de største talentene derfra, er det enormt med hvor mange fantastiske fotballspillere de fostrer. Alle juniorlagene og småguttene spiller samme fotball som på A-laget, slik at de blir klare i ung alder.

 

Når det gjelder fotballen Barcelona spiller, så er det en smakssak. Selv synes jeg de spiller klart verdens beste fotball når de jager scoring, hvor de spiller klikk klakk og har fantastiske bevegelser/mottak i alle ledd. Det pleier å bli litt kjedeligere når de tar ledelsen og blir komfortable, slik som på 1-0, men det er uansett morsomt å se på synes nå jeg. Kan skjønne at det er frustrerende for folk som håper de taper, dog.

 

Spania og Barcelona er ikke det samme uansett, og VM var en crappy arena for god fotball uansett, hvor alle spillere, nesten uansett lag, gjorde alt i sin makt for å komme seg videre. Hands på streken, ligge nede hele tiden, hale ut tiden og klage på dommere. Underholdningsmessig var VM dårlig. I kampene rett før VM, spilte Spania fantastisk fotball, selv om den er litt annerledes enn Barcelona sin. 6 mål mot Polen var ikke verst.

 

Ser du Barcelona-Real i reprise, kan du se at det absolutt ikke bare er uhell som gjør at Messi blir felt, folk går aktivt inn for å skade han. Likevel klager han utrolig lite, i forhold til andre spillere, men likevel blir han hakket på. Hedersmann i forhold til f.eks Gerrard(cheap shot).

 

Er enig i at alt ikke er rosenrødt i Barcelona. Og det blir kvalmt å høre på studio til Viasat og dere elskov til Barcelona. Men før de vant mot Man Utd i finalen 2009, var det like mye den andre veien, og at Barcelona spilte pent, men at det ikke er bra nok til å vinne.

 

EDIT: Tenker på å starte en egen tråd for snakk om Barcelona som klubb, eventuelt å bruke den originale Barcelona tråden, slik at det ikke forpester hver eneste kamptråd som omhandler Barcelona. Fokuset burde vel tross alt være at Arsenal spilte en flott kamp, og slo "verdens beste lag" idag.

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...