sjonky Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Hei, Har noen spørsmål jeg er litt usikker på. Som kanskje noen av dere vet bedre? Jeg har lyst til å utdanne meg som enten spill programmerer, Eller bare programmerer. Og da er NITH en skole som tilbyr dette. Opptakskrav er Generell studiekomp. og R1 Eller S1+S2 Først: Hva er R1? Eller S1+S2? Hvor får man det? Andre: Jeg er lærling nå, Så har ikke fått genrell studiekomp. siden jeg ikke har gått det tredje året på skole. men her står det på 2. Alternativ "Fagbrev/svennebrev og bestått deleksamen i følgende fag fra videregående skole." Vil det da si at jeg ikke trenger generell studiekomp. hvis jeg får fagbrev? Jeg besto alt på vidregående. Takker for hjelp Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Har du karakter i de oppgitte fagene da? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 R er Realfagsmatte. S er Samfunsfaglig matte. R matta regnes som en del vanskeligere enn S matta, så derfor er det greit med 1 år R istedenfor 2 år S. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Men bare for å si det først som sist, for å oppfylle alternativ-kravet så antar jeg faktisk at må gå påbygning først, evt ta forkurs for ingeniører. Lenke til kommentar
sjonky Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Har karakter i alle fagene ja Men bare for å si det først som sist, for å oppfylle alternativ-kravet så antar jeg faktisk at må gå påbygning først, evt ta forkurs for ingeniører. Går ikke påbygning under alt. 1? da blir det jo 3 årig fullført og genrell studiekompetanse. Og ikke fagbrev. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Tingen er at det timeantallet som spesifiseres er det antallet du sitter igjen med etter påbygg. Lenke til kommentar
NITHutdanning Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei, Jeg er ansatt ved NITH og har fått følgende svar fra Opptakskontoret på dine spørsmål: Matte R1 tilsvarer matte S1+S2 eller matte 2MN / 2MX. Denne matten er en fordypning man kan velge å ta i 2. klasse på VGS. (Studiespesialisering) Man kan også ta den på NITH i vårsemesteret på kveldstid, eller som privatist. For å svare på spm 2, oppnår du fagbrev av VG1+VG2+ 2 år lærling. I tillegg til dette må du ta alle påbygningsfagene som er nevnt under alternativ 2. Disse kan du ta som privatist ved f.eks. Bjørknes eller som et fullt påbygningsår ved videregående. Det anbefales å snakke med rådgiver ved skolen din som kan fortelle deg nøyaktig hvilke fag og hvor stort omfang av påbygningsfagene du trenger. (I tilfelle du allerede har noe fra grunnkurs på vgs.) Ellers anbefaler vi også å ta matte R1 i løpet av påbygningsåret, slik at du har det klart når du skal søke seg inn på programmering/spillprogrammering. Håper dette svarer deg på dine spørsmål. Ta gjerne kontakt med opptakskontoret på mail: [email protected] MVH Trine Romskoug, NITH Lenke til kommentar
kongenavtys Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Men bare for å si det først som sist, for å oppfylle alternativ-kravet så antar jeg faktisk at må gå påbygning først,evt ta forkurs for ingeniører. Ja, dette stemmer. Når det kommer til vanskelighetsgrad på R1 vs S1+S2, så er det definitivt lettere å ta S1+S2. Har selv vært borti begge, og det skal sies at jeg på veldig mange måter har satt min lit til det siste alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå