Gå til innhold

[Løst] Prisantydning - salg av selvbygd pc

Anbefalte innlegg

Har en pc jeg tenkte å selge å lurte på hva jeg brude forvente å få den solgt for.

Oppsettet er:

Kabinett: Antec 1200

Strømforsyning: Corsair 750w

Hovedkort: ASUS M2N-32SLI Deluxe/wifi

Prossesor: AMD 6000+

RAM: 4 * Corsair XMS2 DHX 2GB

Hardisk: WD 500GB

CPU kjøling: Colermaster V10

Mus: Logitech G9

Tastatur: Logitech G15

Skjerm: Samsung 226bw

Skjermkort: XFX 8800GTS 640 XXX-Edition

Har og flere hardisker som kan legges til om dere tror det vil hjelpe noe på prisen

Trenger en ca prisantydning for hva den kan selges for og eventuelt tips for å øke fortjenesten i salg :)

Endret av RaggSokk3n-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare kabinettet, skjermen, tastaturet, musen og kjøleren kunne selges hver for seg for det totalt sett...

Da gjør du det.

Du må tenke på at mye av delene er så å si nye og deler som kabinettet har en nyverdi på opp mot 2k :)

"Så og si nye deler" er det som kalles brukt eller annenhånds. Ingen betaler tilnærmet fullpris for det. Når delene i tillegg er satt i sammen av en (for de) ukjent person med ukjent kunnskap så faller samtidig verdien.

Lenke til kommentar

Vell ytelsestallene på CPU, HK og Skjermkort banker det meste jeg har sett på HW sine tester(av kort du finner i pcer under 15k) - med 50FPS+ på crysis med fult på alle instillinger - gammelt er ikke nødvendigvis så dorlig.

Garfikkortet kan byttes ut med et HD4890 om det vil endre prisen noe serlig? :ermm:

Hovedkortet har foresten fått støtte for AM3 prossesorer så ikke utdatert det vertfall.(litt usikker på om de har endra ram støtten)

Tok foresten en titt på finn om hva man fikk for pengene og var mye rart som solgtes for dobbelte av nyverdi så selv tenkte jeg å klemme 7k ut for den - med det enkle grunnlag at Pcen faktisk driver det meste, den gruser det du får kjøpt nytt under 12k og at jeg kan bistå kjøper i klokking om ønskelig selv om pcen aldrig har vert klokket (Den har altså fortsatt garanti på alle komponenter). :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare kabinettet, skjermen, tastaturet, musen og kjøleren kunne selges hver for seg for det totalt sett...

Da gjør du det.

Du må tenke på at mye av delene er så å si nye og deler som kabinettet har en nyverdi på opp mot 2k :)

"Så og si nye deler" er det som kalles brukt eller annenhånds. Ingen betaler tilnærmet fullpris for det. Når delene i tillegg er satt i sammen av en (for de) ukjent person med ukjent kunnskap så faller samtidig verdien.

Sitter med utdannig i data elektroniker faget så har vell mer kompetanse en de fleste. Kunne og fått en datakjede til å sett gjennom den om det ville gitt en bedre prisantydning, hva tror du?

Lenke til kommentar

Vel hovedkort CPU og Skjermkort er vel det man kan kalle utgått på dato. Er jo noen av de viktigste komponentene i en pc. 4 tusen høres ikke galt ut. Tatt i betraktning av man får for den pris nytt.

For den pris vil du fått kabinettet pluss en skjerm? kansje et tastatur og mus om du er heldig?

Tror ikke du kunne fått noe i nærheten så brukbart under 10k til og med optimistisk sett..

Lenke til kommentar

Tok foresten en titt på finn om hva man fikk for pengene og var mye rart som solgtes for dobbelte av nyverdi så selv tenkte jeg å klemme 7k ut for den - med det enkle grunnlag at Pcen faktisk driver det meste, den gruser det du får kjøpt nytt under 12k og at jeg kan bistå kjøper i klokking om ønskelig selv om pcen aldrig har vert klokket (Den har altså fortsatt garanti på alle komponenter). :thumbup:

Når du ser på finn så ser du ikke hva "man fikk for pengene", men hva selger tror/håper h*n skal få. Det er veldig mange som prøver seg med fantasipriser på finn, med det resultat av at de blir hengt ut på fora slik som dette....

Lenke til kommentar

Føler ikke at jeg blir hengt ut, om du har den oppfatningen er du fri til å raportere de du mener er ufine :)

Jeg mener heller vi har en fin og sunn diskusjon som hører hjemme på forum, om man ikke er åpen for andres tanker hører man jo ikke hjemme på forum. :thumbdown:

Ja, prisene (spessielt på den dyreste gaming pcen der) var noe overdrevet men jeg vil påstå at den maskinen jeg ønsker å selge vil yte rundt om kring prisskiktet 6-10k der, litt avhengig av hvordan de har behandlet pcene sine da..

Jeg leter ikke nødvendigvis etter den mest retferdige prisen men heller hva jeg kunne snappet til meg.

Endret av RaggSokk3n-
Lenke til kommentar

Den maskinen banker aldeles ikke det meste på hardware.no's sine tester. Dette er en gammel og treg maskin. Du kan sammenligne den med maskinen AgentSpoon anbefaler i sin tråd: Black Refinery til godt under 6000,-.

Komponentene der fullstendig gruser ditt oppsett. Og det er nytt. Face it, du har et gammelt og utrangert system. Jeg ga bort en maskin til min niese med samme cpu og skjermkort som du har så jeg vet veldig godt hva slags ytelse den har.

Du har noen bra enkeltkomponeneter, selg dem hver for seg så kan du få litt mer penger for utstyret. Men å selge denne maskinen samlet, med sin utdaterte ytelse kan du ikke regne med å få så mye for. Husk på at personer som vil være fornøyd med ytelsen på denne maskinen har små krav, og vil heller ikke bry seg så mye om strømforsyning eller kabinett er bra eller ei.

Prøv deg gjerne med 6000 på finn.no, men bare fordi Finn svømmer over at håpløse selgere betyr ikke at kjøperne er like dumme. Jeg vil tippe på at du kan få ca. 4000,- som flere andre her antyder. Hvis du får mer hadde det vært gøy å høre om det.

Edit: link til Black Refinery

Endret av Kaaz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da gjør du det.

Sitter med utdannig i data elektroniker faget så har vell mer kompetanse en de fleste. Kunne og fått en datakjede til å sett gjennom den om det ville gitt en bedre prisantydning, hva tror du?

Det er da ikke nødvendigvis en garanti for at du vet hvordan du skrur sammen en PC ;)

5000,- med hell. Jeg solgte en gang en utrangert spill-pc for madammen, med langt verre specs enn dine til et par lapper. Saken var definitivt ikke verdt mer enn en tusing maks, men det var det hun ville ha. Ingen napp på over en måned før det plutselig dukket opp en pakistaner som bladde opp 2 lapper uten å mukke.

Det at den faktisk kjører relativt dryge spill greit er et pluss i boka til mange og kan bidra til at de ikke legger så alt for mye i hvor gammel den er, men litt tålmodighet må du antageligvis ha.

Lenke til kommentar

Da gjør du det.

Da må det ha vært en veldig dårlig skole du gikk, for enhver person som har vært innom pc bygging, vet at både cpu, hk og pgu har gått ut på dato for lenge siden på denne her ;)

Lenke til kommentar

"opp mot 2k..."

http://www.dustinhome.no/pd_5010166790.aspx

1289 nytt hos dustinhome (som tar 99pr ordre i frakt)

Solgte forøvrig et antec 1200 kabinett 2 mnd gammelt , for 800kr brukt. og jeg var fornøyd synes jeg fikk bra pris til at det var brukt.

http://www.dustinhome.no/pd_5010166790.aspx 1289 for kabinett

http://www.dustinhome.no/pd_5010485905.aspx 399 for am3hk

http://www.dustinhome.no/pd_5010315457.aspx 479 for cpu m kjøler (cooler master v10 har liten hensikt da den cpuen klokker rævva uansett)

http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx 698 for 4x 2gb ddr3 1600mhz

http://www.dustinhome.no/pd_5010117513.aspx 849 corsair tx750

http://www.dustinhome.no/pd_5010329453.aspx 309 samsung 500gb 7.200rpm sata disk

http://www.dustinhome.no/pd_5010332324.aspx 1299 for 22" fullhd skjerm

http://www.dustinhome.no/pd_5010368808.aspx 669 kr for geforce gt240 (svakere men 8800gts er verdt maks 500kr brukt)

os : med mindre annet antydet siden pc er selvbygd, er dette "selv"installert

frakt : 99 kr

sum : 6090 kr , med frakt. inkl ny skjerm. 4791 kr uten skjerm.

tok ikke med mus/tastatur da jeg personlig synes brukte slike personlige ting har

meget liten bruksverdi. med div matrester, slitasje osv osv . men det er smakssak :)

så det gir jo viss indikasjon om at du foreslår 6-7k på finn , for en brukt pc

vel.. ja greit. har selv prøvd å legge ting såpass høyt over hva det er verdt,

men får somregel aldri napp. og gjør jeg, så er det ali sohali muhamed fra asker

som skal prute i 20 mailer, før de finner ut at de gadd ikke alikavel.

legg ut for 3900 uten skjerm, 4500 med skjerm. så får du iallefall solgt den innen

rimelig tid. eller prakk den på noen du kjenner som ikke har så peil, og gjerne hører

på deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...