Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vibrasjoner i Mondeo mk1

Anbefalte innlegg

Har problemer med vibrasjoner i bilen. Tenkte først dette kom av at hjulene kunne trenge en avbalansering eller at dekkene hadde en bul, men nå har jeg fått meg nye dekk, og vibrasjonene er der fortsatt. Det ble riktig nok bedre med nye dekk, men jeg føler fremdeles det er noe gale.

I tillegg har jeg kast i bremseskivene, men dette skal vel ikke gi vibrasjoner annet enn under bremsing, eller? Disse blir forresten byttet temmelig snart, om dere lurte.

Jeg er klar over at kast i skiver/hjul kan overføres til nav osv, men det er ikke sakk om så store vibrasjoner, og jeg har ikke kjøre lenge med det, så tror ikke det er saken.

Motoren går fint, ingen vibrasjoner fra den og bilen har nettopp vært på pkk med 0 feil.

Så hva kan det være? Det er ikke snakk om mye, ikke sånn at du merker det noe særlig om du ikke er klar over det. Kanskje jeg som har hengt meg for mye opp i det, kanskje gamle biler skal riste litt? Er forresten verst i rundt 70-80 km/t.

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bremseklossene ligger å subber inntil bremseskiva hele tiden så om det blir mye kast så vil du merke det hele tiden.

Hmm, nye skiver og klosser er jo øverst på ønskelisten, får vel vente til jeg får det fikset og se om det blir bedre. Det er forresten ikke veldig mye kast i skivene, det er mer enn nok, men jeg har vært ute for verre.

Takker for svar

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...