RaggSokk3n Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg sitter med et ASUS HD 4890 1GB og lurer på om jeg burde oppgradere til et nyere kort eller beholde det og oppgradere kjøleløsningen? Tanken er grunnet at det andre kortet som var satt i Crossfire med dette tok kvelden hin dagen og ytelsen nå ikke er helt som ønsket.. PC oppsettet er: Hovedkort: ASUS P5Q3 P45 Prossesor: Intel E8500 (4,2Ghz) Harddisk: OCZ Vertex 2 SSD Minne: OCZ 1333Mhz 4*2GB Grafikkort: HD 4890 PSU: 850w (usikker på merke) Temperaturer: Hovedkort: Idle/Load 20/42 Prossesor: Idle/Load 28/35 Grafikkort: Idle/Load 45/60(!) Tanken er eventuelt å kjøre vann på alt for å få bedre temperaturer og dermed kunne klokket ut litt mer krefter av det nåværende oppsettet men tenkte å høre med folket da jeg ikke har kjøpt meg noe serriøst på grafikkfronten siden GF 8800Ultra :!: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) er 60 grader på load så veldig mye da på grafikkortet? Ville uansett ikke spandert mer penger på det og heller kjøpt nytt. Hvis du er vandt med crossfire av disse kortene, så tviler jeg en OC av ett av dem vil kunne tilfredsstille i det lange løp. Endret 15. februar 2011 av MrLee Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Sats på å kjøpe nytt skjermkort eller kanskje to. Om du kjøper AMD eller Nvidia blir mye smak og behag. Og 60 grader på skjermkort er ikke mye, det er faktisk en helt fin temperatur under belastning. Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Ok, så et greit priset kort, som helst burde ha mulighet for vannkjøling? (klokkevennelighet er heller ikke å forakte) Takk for svar foresten EDIT: Skjermkort temperaturen er tvunget ned i dette tilfelle og jeg vil ikke oppnå det samme i varmere månder. Det er og ikke kjølig nok til å oppnå perfekt stabilitet. Endret 15. februar 2011 av RaggSokk3n- Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Nytt skjermkort med en ok pris har du 2 alternativ i mine øyne. Nvidia: 560Ti AMD: 6950 Nvidia sitt kort klokker veldig godt hvis jeg ikke husker HW.no sin test feil, og siden du skal bruke vannkjøling er det vel bare å gå for det billigste du finner. AMD sitt kort kan flashes til 6970 og selv etter dette skal det være ganske mye å gå på. (Stock hastigighet 6950 er 810MHz, etter flash hopper den opp til 880MHz og har sett tester hvor den er pushet opp på 1000MHz+ med kun luft.) Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Nytt skjermkort med en ok pris har du 2 alternativ i mine øyne. Nvidia: 560Ti AMD: 6950 Nvidia sitt kort klokker veldig godt hvis jeg ikke husker HW.no sin test feil, og siden du skal bruke vannkjøling er det vel bare å gå for det billigste du finner. AMD sitt kort kan flashes til 6970 og selv etter dette skal det være ganske mye å gå på. (Stock hastigighet 6950 er 810MHz, etter flash hopper den opp til 880MHz og har sett tester hvor den er pushet opp på 1000MHz+ med kun luft.) Veldig spennende forslag, noe ide om hvor jeg kan få fatt i vannblokker til de nyeste AMD/Nvidia kortene da? så at microplex og netshop kun hadde for forige generasjon + noen for top kortene.. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er fullcoverblokk til hd6950/hd6970 på techbay.no Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Supert tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå