Yamas Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg vil diskutere de tre viktigste begivenhetene i romfartens historie, og lage en tidslinje med hoved-greier innen romfartens historie. Men jeg er ikke flink i dette. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg er litt usikker på hva du trenger hjelp til, eventene, vurderinger av eventene eller selve tidslinjen. Men her har du litt inspirasjon: http://my.execpc.com/~culp/space/timeline.html Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Fordyping av de 3 viktigste tingene... Der var det mange. Er det noen hovedting som er verdenskjent? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg vet ikke om det er en enighet om hvilke tre som er de viktigste, men uansett må du finne de tre du mener er viktigst og argumentere kort om hvorfor du har valgt disse. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg vil diskutere de tre viktigste begivenhetene i romfartens historie, og lage en tidslinje med hoved-greier innen romfartens historie. Men jeg er ikke flink i dette. Hensikten er vel at du skal bli flink, etter å ha lest deg opp og jobbet med stoffet - ikke at du skal kunne det FØR du har lest om det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Men sånn i hovedsak, som et lite tips, så er det å være den første som gjør noe ganske stort. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Legg ekstra fokus på 3 hendelser og forklar mer om disse... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Første levende vesen i rommet, første menneske på månen, første landing på Mars. Win! Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Nå kan jeg ikke skryte på meg kunnskap om alt som har skjedd i rommet, men jeg er ganske sikker på at vi ikke har vært på Mars ennå... Viktige hendelser er Neil Armstrong på månen, den tyske V2 raketten som var først i verdensrommet og Yuri Gargarin, førstemann i verdensrommet. Du får finne stoff selv. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Eller hva med første satelitt i rommet, første romvandring (opphold utenfor romfartøyet) og Hubble-teleskopet? Det finnes mange høydepunkt. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Kult. Det har kommet 3 forskjellige fra 4 forskjellige brukere. Hvem 3 av de 12 skal jeg bruke? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Nå kan jeg ikke skryte på meg kunnskap om alt som har skjedd i rommet, men jeg er ganske sikker på at vi ikke har vært på Mars ennå... http://marsrover.nasa.gov/home/ Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Forskjellen ligger vel i menneskelig direkte tilstedværelse... Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Nå kan jeg ikke skryte på meg kunnskap om alt som har skjedd i rommet, men jeg er ganske sikker på at vi ikke har vært på Mars ennå... http://marsrover.nasa.gov/home/ Jada, kjenner til Spirit og Oppertunity, men det er jo bare rovere. Mars er jo en spennende planet, og kan gav oss mange viktige gjennombrudd mtp. nye habitat, men det er vel ikke så spennende. Hva med Voyager som nylig forlot melkeveien? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hva med trenings-mars som de "landet" på i går? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Kult. Det har kommet 3 forskjellige fra 4 forskjellige brukere. Hvem 3 av de 12 skal jeg bruke? Jeg ville ha valgt første satelitt, første mann i verdensrommet og den første månelandingen. Men litt av poenget er at du skal velge selv og begrunne valget ditt. Og det heter ikke hvem 3! Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg kan ingenting om dette her, så kan ikke dere prøve? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hele meningen er at du skal lære deg det! Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg vet ikke hvor jeg finner de viktigste avsnittetene. På wiki er det en hel bok av info... Jeg trenger bare 3 linjer. OG jeg synes alt er like iktg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Leksene dine kan du gjøre selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå