Gå til innhold

Kommentar: Fremtidens PC er mobiltelefonen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg krangler nå ikke, men jeg har et håp om at personer til en viss grad skal klare å oppsøke basisinformasjon på egenhånd.

Elgen:

Siden du først føler for å slenge med leppa på toppen av det hele.

Poenget du ikke ser er at du burde ha takket deg selv for å ta bryderiet med å oppsøke informasjon om et tema du ikke har oversikt over, på egenhånd. Her hjalp det ikke en gang med kraftige tips om at du burde undersøke saken nærmere. Puter under armene til enhver tid bringer en ikke fremover. Det er ikke komplisert å oppsøke informasjon om WiFi og hvilke muligheter det byr på.

Påståelighet når man har liten innsikt i temaet er ikke en god kombinasjon, men det har man forsøkt å fortelle deg før.

Da kan vel egentlig denne tråden bare stenges, for særlig bra har den ikke vært.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg krangler nå ikke, men jeg har et håp om at personer til en viss grad skal klare å oppsøke basisinformasjon på egenhånd.

Elgen:

Siden du først føler for å slenge med leppa på toppen av det hele.

Poenget du ikke ser er at du burde ha takket deg selv for å ta bryderiet med å oppsøke informasjon om et tema du ikke har oversikt over, på egenhånd. Her hjalp det ikke en gang med kraftige tips om at du burde undersøke saken nærmere. Puter under armene til enhver tid bringer en ikke fremover. Det er ikke komplisert å oppsøke informasjon om WiFi og hvilke muligheter det byr på.

Påståelighet når man har liten innsikt i temaet er ikke en god kombinasjon, men det har man forsøkt å fortelle deg før.

Da kan vel egentlig denne tråden bare stenges, for særlig bra har den ikke vært.

hvor dum kan du bli når du ikke klare å forstå at at man ikke kan tvinge personer til å søke informasjon som man ikke hva hva er.

jeg spurte hva jeg skulle søke etter , men du svarte bare med at jeg måt lete videre, ikke hva jeg skule lete etter.

Det måtte jeg finne ut av selv til tros for at jeg slet ikke vet hva jeg skule lete etter.

når jeg sier at det ikke går an å koble 2 enheter samme direkte med WI-FI så er det veldig enkelt for dem som vet hvordan man gjør det å faktisk fortelle hvordan man gjør det. I denne posten var det tydeligvis veldig vanskelig å komme med den informasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt deg opp for lenge siden Elgen og eneste årsaken til at jeg lot meg involvere er fordi du ble sitert av pjassop, hvor iggen slutter å fungere. For å bruke din formuleringsmåte her, hvor tett skal man være for å ikke klare å leite litt selv når man får pekt rett frem i lendet.

Du har snakket opp og ned om at en viss ting ikke er mulig med wifi og når folk sier til deg "les litt på nytt om wifi" 3-4 ganger på rad så er det jaggu ikke mye håp når du må få det dasket i klartekst i bordet for å klare å koble de to sammen.

"Det måtte jeg finne ut selv". Jeg forventet at en 14 åring lett hadde forstått poenget og funnet svaret selv, men den kan ikke du skryte på deg her nei.

Jeg tenker vi lar det ligge der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har gitt deg opp for lenge siden Elgen og eneste årsaken til at jeg lot meg irritere er fordi du ble sitert av pjassop. Hvor tett skal man være for å ikke klare å leite litt selv når man får pekt rett frem i lendet.

Du har snakket opp og ned om at en viss ting ikke er mulig med wifi og når folk sier til deg "les litt på nytt om wifi" så er det jaggu ikke mye håp når du må få det dasket i bordet for å koblet de to sammen.

Jeg tenker vi lar det ligge der.

for det første så er ikke det engelske /amerikanske språket på wikipedia min sterkeste side.

For det andre så bad du meg lete opp noe uten å fortelle meg hva jeg skulle se etter.

Å be meg om lete opp alle informasjon om Wi-fi blir så omfattende at det viktige bare drukner i all den andre informasjonen

når en smart telefon har noe som heter WI-Fi ( hotsspot) og skriveren har WI-FI støtte hvordan kan man da skrive ut bilder fra telefonen uten å tenke på at man da må ha en ekstra enhet i mellom ?

informasjonen på Wikipedia ga ikke meng noe svar

spørmålet er om man er avhengig av å ha et privat aksesspunkt koblet i nettverk hjemme ?

slik jeg forstår det så går det ikke uten

problemet er at ikke alle har eller trenger trådløst nettverk i utgangspunktet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
for det første så er ikke det engelske /amerikanske språket på wikipedia min sterkeste side

Det går det ann å informere om, men nå har også google og wikipedia norsk funksjonealitet. Google translate kan også være et tips som tilbyr enkel oversetting av hele nettsider.

For det andre så bad du meg lete opp noe uten å fortelle meg hva jeg skulle se etter.

Jeg ba deg lese litt om WiFi fordi du var veldig påståelig på at en viss ting ikke var mulig. Din påstand gjentatte ganger var at man måtte ha en trådløs router. Derfor synes jeg mine hint om å lese litt mer om WiFi som tilsvar på det var ganske klart. Når du sier "dette er ikke mulig med WiFi" og jeg sier "les deg opp på WiFi" så forstår du vel klart hva jeg mener du skal sjekke opp i forhold til WiFi? Punkt til punkt forbindelser etc.

Årsaken til at jeg ikke ga deg diverse funksjoner i klartekst som fasit er fordi jeg rett og slett ville at du skulle vise at du kunne bruke "moderne" søkeverktøy til å bedrive litt research på egen hånd. Ikke vondt ment i det hele tatt.

Å be meg om lete opp alle informasjon om Wi-fi blir så omfattende at det viktige bare drukner i all den andre informasjonen

Hvis du ikke vet hva du skal lete etter ja. Men her visste du ganske så godt hva du mente ikke var mulig med WiFi og kunne formulert deg inn til noen søkestrenger og sporet deg videre. Ellers ville du nok fort fått svaret eller hint om det bare ved å gå på den første Wikipedia artikkelen, det er slik man ofte jobber for å fylle huller og lære seg ting på egenhånd.

EDIT:

Hadde du derimot vært ørlite grann ydmyk ift. ting du ikke har oversikt over så ville det også vært enklere å gjøre en innsats for å dele kunnskap mer direkte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjære vene.

Vi snakker om fremtiden. I fremtiden vil det ha skjedd mye, og teknologien utvikler seg raskt.

Blåtann og WiFi? Det er allerede teknologier på vei som lar deg, uten en eneste kabel, koble et hvilket som helst apparat sammen med et annet, utveksle både bildedata, lyddata og hva det måtte være, og med svært høy båndbredde. Og som påpekt, er det jo muligheter med WiFi den dag i dag.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Kjære vene.

Vi snakker om fremtiden. I fremtiden vil det ha skjedd mye, og teknologien utvikler seg raskt.

Blåtann og WiFi? Det er allerede teknologier på vei som lar deg, uten en eneste kabel, koble et hvilket som helst apparat sammen med et annet, utveksle både bildedata, lyddata og hva det måtte være, og med svært høy båndbredde. Og som påpekt, er det jo muligheter med WiFi den dag i dag.

Nå er det slik at WI-fi slik jeg kjenner det er avhengig av at dingsene må kommunisere mot et felles "rutter" el.l .

Hvis man får til at "ruteren" er innebygget i en av dingsene så ville mye være løst .

Når dere ikke oppfattet at jeg vil ha beskrivelse hvordan man koble til ting sammen med Wi-fi uten aksess punktet så gikk de den veien som det fikk.

Det er også sant , jeg orker ikke å lese alt om Wi-fi kun det som interesserer meg.

Å bruke Gogle oversetter har gir bare en overfladisk oversettelse.

Jeg har forsøkt å oversette en del ting ,. Noen ganger blir resultatet ganske bra , andre ganger blir sammenhengen uforståelig.

jeg er fullstendig klar over at det er snakk om fremtiden . Fremtidens teknologi er basert på dagens teknologi.

Når det er snakk om telefoner 10-15 år frem i tid så må man allerede i dag kunne se lit til teknologien.

Det kan god hende at man i fremtiden får bedre dekning av WI-fi i dag er man avhengig at at det finnes et trådløst nettverk i nærheten. Da begrenser mulighetene seg en del.

Hvis man da ikke kan bruke de samme mastene som man bruker til telefon eller mobilt bredband (der dekningen er høyst varierende ) .

Etter det jeg vet så er det ikke mulig

DA vil jeg ikke si at Wi-fi er så fremtidsrettet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Andre har jo allerede forklart deg at din forståelse av WiFi er mildt sagt manglende. Du ser heller ikke ut til å skjønne hva jeg skriver.

Jeg gir opp.

De har kun sagt at jeg burde lese fler hunder sider ( eller hvor mange det nå er ) men dokumentasjon kun for å få svar på et lite spørsmål jeg etterlyser .

Hvis den muligheten eksisterer hvorfor er det da så vanskelig å fortelle meg det i klartekst ?

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om flere hundre sider, og du har allerede fått det servert direkte fra noen andre.

Spørsmålet var om det fantes noen måte å slippe denne "ruteren" når 2 enheter skulle kommunisere seg i mellom med Wi-Fi ?

Jeg klarte ikke å finne noen dokumentasjon om det i den tilsendte linken.

Det var derimot en god del dokumentasjon der man brukte store antenner

Spørmålet er hvordan en skriver og en telefon kan kommunisere med hverandre via Wi-fi uten at man ha et trådløst nettverk hjemme.

Ingen av dere har kunne svar direkte på det, bare linket til en del informasjon som jeg likevel ikke forstår ( mye av ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...