Gå til innhold

Kommentar: Fremtidens PC er mobiltelefonen

Anbefalte innlegg

Folk generelt var ikke mer opptatt av DVD når VHS dominerte enn man er av BD i dag. At BD overgangen vil kunne ta lenger tid enn VHS til DVD er klart siden DVD ga et godt løft på nettopp kvalitet fremfor VHS (uten å gå inn i en lang diskusjon om at det fantes gode vhs løsninger). Derimot har det vært et enormt salg av flatskjerm TVer som er klare for BD og det kan godt være at overgangen aksellerer. Man har også muligheten for å spille DVD platene i BD spiller og i tillegg få en forbedring av DVD kvaliteten. Jeg tror nok BD vil ta seg opp, men ser ingen grunn til at det skal skje mirakuløst raskere enn VHS til DVD.

Grunnen til at DVD solgte var brukervennlighet. VHS var tungvindt, med spoling, lette å ødelegge, osv. DVD trengte man ikke å spole, og det var generelt langt mer brukervennlig.

Jeg ser ikke noe som gjør BD bedre enn DVD, bortsett fra kvalitet (som folk ikke bryr seg om). BR er jo faktisk enda mer restriktiv, og får stadig mer forbrukerfiendtlig funksjonalitet.

Flatskjerm-TVer har det tatt veldig lang tid å få inn i verdens husstander. Det virket rett og slett ikke som folk var særlig interesserte. Nå som man ikke lenger får tak i billedrør-TVer, er det kun flatskjerm man kan kjøpe, og da vil disse gradvis ta over etter hvert som folk må kjøpe ny TV fordi den gamle tar kvelden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pjassop:

Markedsandeler, format, basert på antall solgte spill i 2010:

(Kilde: media control-GfK)

Playstation 3 - 34,7%

PC - 20,6%

Xbox 360 - 16,7%

Nintendo DS - 13,3%

Nintendo Wii - 8,9%

Playstation 2 - 3,7%

Playstation Portable 1,0%

http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=1230

Hvis folk ikke bryr seg om grafikk, kan du forklare disse tallene pjassop? Er ifra Norge.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Pjassop:

Playstation 3 - 34,7%

PC - 20,6%

Xbox 360 - 16,7%

Nintendo DS - 13,3%

Nintendo Wii - 8,9%

Playstation 2 - 3,7%

Hvis folk ikke bryr seg om grafikk, kan du forklare disse tallene pjassop? Er ifra Norge.

Tja, man har jo fortsatt et lite stykke igjen til å klare å ta igjen Wiien sine salgstall har man ikke?

Lenke til kommentar
Du får ikke helt bestemt deg skjønner jeg.

Jeg sier det samme jeg har sagt hele tiden. Diskusjonen handler om hvorvidt PC blir nødvendig for vanlige folk i fremtiden. I dag er mobiltelefoner selvsagt ikke bra nok til å erstatte PC for de fleste.

Det er fortsatt ikke alle som forstår det at en PC gir langt mere for pengen en en smart telefon.

Mange vil gjerne ha begge deler

Til mange oppgaver er Pcen mest praktisk til andre oppgaver er telefonen det.

Hvis det er noen som kan erstatte pcen så må set være enheter som IPad eller de som ligner.

Komputer for alle kunne avsløre for en tid siden det var ikke alt en pc kunne gjøre kunne man bruke IPaden til

Hvordan kan du kategorisk fastslå at en PC gir mer for pengene? Hva man får for pengene kommer jo an på hva man har behov for. Hvis man trenger noe som er ultraportabelt, så hjelper det lite om en PC koster en krone. Den dekker fortsatt ikke behovet for ultraportabilitet.

Når det gjelder oppgaver PCen er nødvendig for, vil det være ting i fremtiden som man ikke vil kunne gjøre ved å koble skjerm, mus og tastatur til mobilen sin? Hva da, isåfall?

En pc gir deg flere valg en en telefon, så enkelt er det .

For de som ønsker mobilitet så finnes det pcer fra de som veier ingen ting til de som er ganske tunge , men forsatt bærbare.

Det enset som skiller en telefonen fra en pc er mulighetene til å ringe og sende meldinger (SMS.MMS)

Nå finnes det dog programvare som også lar en pc gjøre det samme.

Det som gir pcen fordeler er skjermstørrelsen og regne kraften som er kraftigere på pcer til lavere pris en det smarttelefonene selges for.

Et annet moment er at telefonen ikke følger alle de samme standardene som en pc gjør ( Det er nok også derfor det er værer å redigere Video på en Ipad en på en pc ).

Så lenge folk bruker pcen til mere en epost og nettsurfing så duger ikke en telefon til det.

Da må man dra med seg en ekstra skjerm på minst 15 tommer i tillegg.

Nå nettbrettene (telefonen ) kommer med 15 tommer (eller større ) skjerm vil det hjelpe.

I tillegg så må man ha de samme applikasjonene som man har på pcen.

Da kan det bli lit problematisk å få tak i akkurat det programmet/applikasjonen man er vant ill å bruke på pcen ( det er bare å referer til diskusjonene om hvorfor folk foretrekker MS office fremfor open office )

En PC gir det ikke nødvendigvis flere valg enn en telefon. En PC kan du ikke putte i bukselommen eller jakkelommen f.eks. Interessant at du sier at det eneste som skiller PC og mobil er muligheten til å sende teksmeldinger. Men da sier du jo at man ikke har behov for PC da?

Hva er det folk bruker en PC til som mobilen ikke duger til?

For eksempel til å rediger Videoer og brenne dem over på DVD plater.

skikkelig tekstbehandling er et annet eksempel

mange at kontorgroprammene vil heller ikke funger skikkelig på en Mobil

eller hvis man skal redigere og skrive bilder ut fra digital kameraet så trenger man pcen.

Hovedargumentet mit var at en Mobil har liten skjerm , en laptop er relativt mobil samtidig som den har en høvelig stor skjerm.

arbeidsområdet blir da så mye større

Det var også derfor jeg nevnte at en IPad med en del større skjerm muligens kunne fungere bra

Lenke til kommentar

Pjassopp:

I følge rapporter her på hw.no var LCD TVer meget populært i løpet av de første årene LCD apparatene ble lansert og har bare økt siden. Disse solgte rett og slett så godt at det ble en akutt mangel på LCD paneler i markedet. Folk ønsket å bli kvitt de store plasskrevende CRT apparatene og selv i dag får man kjøpt skitbillige CRT apparater gjennom enkelte billigkjeder, så vel. Ellers er det interessant at du mener at dette med spoling, solidhet osv. ikke har noe med kvalitet å gjøre ;).

Vanlige folk er ikke opptatt av kvalitet? Min mor (rundt 60 år), uten å konferere med meg, betalte dobbelt så mye for å få en meget god LCD TV på kun 26" fremfor å kjøpe de billigere og større apparatene for 3 år siden. Hun var absolutt meget opptatt av kvalitet fremfor andre aspekter.

På BD siden er vesentlig bedre mulighet for utvidet innhold (BD Live), interaktivitet og annet lignende som en helt klar innsalgsfaktor. I tillegg er BD overlegen DVD når det gjelder å beskytte mot riper ol. som folk faktisk er mye plaget av på DVD. Nå som de fleste har TV apparatene og ser at BD spillerne ikke er så dyre lenger og er bakoverkompatibel med DVD samlingen tror jeg helt klart at BD vil komme inn i de tusen hjem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Med virtuell workstation fra feks VMware med klient kjørende på mobilen så tror jeg noe slikt ville være genialt for bedrifter. Citrix er også nevnt i artikkelen.

Man setter mobilen i en docking som veier 1 kilo eller mindre og så har man full funksjonalitet over mobilnett eller wlan.

Endret av ryback
Lenke til kommentar
Pjassop:

Playstation 3 - 34,7%

PC - 20,6%

Xbox 360 - 16,7%

Nintendo DS - 13,3%

Nintendo Wii - 8,9%

Playstation 2 - 3,7%

Du driver cherry-picking av en liten tidsperiode fra et lite land som Norge. Se heller på den globale statistikken på Wikipedia.

Lenke til kommentar

Jeg sier det samme jeg har sagt hele tiden. Diskusjonen handler om hvorvidt PC blir nødvendig for vanlige folk i fremtiden. I dag er mobiltelefoner selvsagt ikke bra nok til å erstatte PC for de fleste.

Det er fortsatt ikke alle som forstår det at en PC gir langt mere for pengen en en smart telefon.

Hvis det er noen som kan erstatte pcen så må set være enheter som IPad eller de som ligner.

Komputer for alle kunne avsløre for en tid siden det var ikke alt en pc kunne gjøre kunne man bruke IPaden til

Hvordan kan du kategorisk fastslå at en PC gir mer for pengene? Hva man får for pengene kommer jo an på hva man har behov for. Hvis man trenger noe som er ultraportabelt, så hjelper det lite om en PC koster en krone. Den dekker fortsatt ikke behovet for ultraportabilitet.

Når det gjelder oppgaver PCen er nødvendig for, vil det være ting i fremtiden som man ikke vil kunne gjøre ved å koble skjerm, mus og tastatur til mobilen sin? Hva da, isåfall?

For de som ønsker mobilitet så finnes det pcer fra de som veier ingen ting til de som er ganske tunge , men forsatt bærbare.

Det enset som skiller en telefonen fra en pc er mulighetene til å ringe og sende meldinger (SMS.MMS)

Det som gir pcen fordeler er skjermstørrelsen og regne kraften som er kraftigere på pcer til lavere pris en det smarttelefonene selges for.

Et annet moment er at telefonen ikke følger alle de samme standardene som en pc gjør ( Det er nok også derfor det er værer å redigere Video på en Ipad en på en pc ).

Så lenge folk bruker pcen til mere en epost og nettsurfing så duger ikke en telefon til det.

Nå nettbrettene (telefonen ) kommer med 15 tommer (eller større ) skjerm vil det hjelpe.

Da kan det bli lit problematisk å få tak i akkurat det programmet/applikasjonen man er vant ill å bruke på pcen ( det er bare å referer til diskusjonene om hvorfor folk foretrekker MS office fremfor open office )

En PC gir det ikke nødvendigvis flere valg enn en telefon. En PC kan du ikke putte i bukselommen eller jakkelommen f.eks. Interessant at du sier at det eneste som skiller PC og mobil er muligheten til å sende teksmeldinger. Men da sier du jo at man ikke har behov for PC da?

eller hvis man skal redigere og skrive bilder ut fra digital kameraet så trenger man pcen.

Hovedargumentet mit var at en Mobil har liten skjerm , en laptop er relativt mobil samtidig som den har en høvelig stor skjerm.

Det var også derfor jeg nevnte at en IPad med en del større skjerm muligens kunne fungere bra

Redigering av videoer er mulig på mobiltelefoner den dag i dag. Hva hindrer deg i å koble mobiltelefonen til en brenner? Når det er sagt, tror jeg fysiske lagringsmedier er på vei ut. Man trenger heller ikke PC for å behandle digitale bilder, i motsetning til det du påstår. Dessuten er det ingenting som hindrer deg å gjøre dette på en mobil ved å bare koble til ekstern skjerm, tastatur og mus.

Hvorfor prøver du å endre tema? Diskusjonen handler jo nettopp om hvordan man i fremtiden bare vil kunne koble mobiltelefonen til en større skjerm, f.eks. en TV. Og for tekstbehandling plugger man bare i et tastatur.

Lenke til kommentar
Pjassopp:

I følge rapporter her på hw.no var LCD TVer meget populært i løpet av de første årene LCD apparatene ble lansert og har bare økt siden. Disse solgte rett og slett så godt at det ble en akutt mangel på LCD paneler i markedet. Folk ønsket å bli kvitt de store plasskrevende CRT apparatene og selv i dag får man kjøpt skitbillige CRT apparater gjennom enkelte billigkjeder, så vel. Ellers er det interessant at du mener at dette med spoling, solidhet osv. ikke har noe med kvalitet å gjøre ;).

Vanlige folk er ikke opptatt av kvalitet? Min mor (rundt 60 år), uten å konferere med meg, betalte dobbelt så mye for å få en meget god LCD TV på kun 26" fremfor å kjøpe de billigere og større apparatene for 3 år siden. Hun var absolutt meget opptatt av kvalitet fremfor andre aspekter.

På BD siden er vesentlig bedre mulighet for utvidet innhold (BD Live), interaktivitet og annet lignende som en helt klar innsalgsfaktor. I tillegg er BD overlegen DVD når det gjelder å beskytte mot riper ol. som folk faktisk er mye plaget av på DVD. Nå som de fleste har TV apparatene og ser at BD spillerne ikke er så dyre lenger og er bakoverkompatibel med DVD samlingen tror jeg helt klart at BD vil komme inn i de tusen hjem.

Hvilke rapporter viser du til her? Jeg husker da Wii ble lansert. Nintendo sa at den ikke var HD fordi det ikke var etterspørsel, og salget av denne typer TVer gikk tregt, og det ville ta år før det meste av markedet hadde HD-TVer.

Hva moren din måtte finne på er ikke særlig relevant. Her snakker vi om markedet generelt, ikke om personer i små nisjer.

BR selger fortsatt heller dårlig. Og om folk blir prakket på BR-spillere, kjøper de fortsatt desidert flest DVDer.

Lenke til kommentar

Kan du vise til en kilde hvor Nintendo uttaler dette? Og har du kilder til det dårlige BD salget?

Hva du mener om markedet generelt er lite relevant så lenge du ikke har noen troverdige kilder å vise til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Redigering av videoer er mulig på mobiltelefoner den dag i dag. Hva hindrer deg i å koble mobiltelefonen til en brenner? Når det er sagt, tror jeg fysiske lagringsmedier er på vei ut. Man trenger heller ikke PC for å behandle digitale bilder, i motsetning til det du påstår. Dessuten er det ingenting som hindrer deg å gjøre dette på en mobil ved å bare koble til ekstern skjerm, tastatur og mus.

Hvorfor prøver du å endre tema? Diskusjonen handler jo nettopp om hvordan man i fremtiden bare vil kunne koble mobiltelefonen til en større skjerm, f.eks. en TV. Og for tekstbehandling plugger man bare i et tastatur.

Jeg vet at man kan redigere videoer på en telefon.

Har du et eget videokamera så er det ganske tungvindt å overføre det til telefonen.

Jeg har ikke hørt om den muligheten .

Nå har mange telefoner med kamera mulighett for filming og enkelt redigering .

Oppløsningen og kvaliteten på videoen er ikke så mye å skryte av i forhold rene kameraer.

Her burde man allerede ha telefoner med langt bedre videokvalitet. jeg har ikke sett noen enda.

Når man vil gjøre lit mere avanserte ting med bildene før de skrives ut så ser jeg ikke at det er mulig på de appene som er inne i telefonen.

nå har jeg per dagens dato ikke enda sett en eneste mobil og brenner som kan kobles sammen , heller ikke noen telefon som kan kobles til en skriver.

Da er man avhengig av noe som er trådløst. Da må man ty til Wi-fi , ikke blåtann.jeg har ikke hørt om nonen skriver som støtter blåtann.

Jeg har ikke lagt merke til om dagens telefoner støtter Wifi.

Nå er det ikke jeg som endrer temaet , jeg følger bare diskusjonen

Så mulighetene du mener burde være mulig eksister ikke.

tatt i betraktning av diskusjonen så er vel det de forsøker seg på.

Men da må det også bli en standard først .

Poenget var at man skulle være mobil. da ville det være svært tungvindt å da med seg ekstra tastatur , ekstra skjerm og ekstra mus når alt er koblet sammen i en enhet kalt laptop.

Lenke til kommentar

Kan du vise til en kilde hvor Nintendo uttaler dette? Og har du kilder til det dårlige BD salget?

Hva du mener om markedet generelt er lite relevant så lenge du ikke har noen troverdige kilder å vise til.

Et kjapt søk viser f.eks. slike uttalelser fra Nintendo:

- "In the short-term, the percentage is low. Compare with what it takes to create a game with four times to six times the memory, similar factors of higher processing power. Developers are required to

make those assets. For us it was more important to create this interesting new interface with the controller."

- "It's a matter of taking advantage of HD technology once it becomes more standard. Our focus is always next on what we can do to surprise the consumer. HD is not the best weapon. Only a small number are there."

Videre var visst utbredelsen av HDTV såpass lav som kun 1/3 av amerikanske husholdninger så sent som mot slutten av 2008 (litt over to år siden):

http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2008/11/17/hdtv_penetration_at_all_time_high

Tenk deg da hvor ekstremt lavt det var da Nintendo laget Wii.

Jeg trodde det var allmennkunnskap at utbredelsen av HDTV tok lang tid, så jeg må beklage hvis jeg har feiloppfattet deg som en som mener han har litt oversikt over markedet.

Lenke til kommentar

Som du påpeker, så har de aller fleste telefoner innebygget kamera. Det er jo til og med støtte for HD på mange mobilkameraer nå.

Hvilken avansert redigering av bilder gjør folk flest? Og hva hindrer folk i å utføre redigeringen ved å koble tastatur, mus og skjerm til mobilen når det blir mer utbredt.

Husk at vi her snakker om fremtiden. I dag er det veldig vanskelig å klare seg uten PC.

Hvilke muligheter er det du mener ikke eksisterer?

Ja, poenget er å være mobil. Da har man med seg mobilen overalt hvor man går, noe man ikke kan gjøre med en laptop. Du tar selvsagt ikke med deg ekstra tastatur og mus når du går rundt med mobilen, men du har slikt som ekstrautstyr hjemme.

Lenke til kommentar

Pjassop:

Et kjapt søk tar ikke 3 dager ;) men det er hyggelig at du en sjelden gang forsøker å praktisere som du preker.

Nå er ikke Nintendo heller kjent for å ha en god tidsregning for når teknologi er modent. Man trenger ikke være en slapp markedsanalytiker for å se det. HD har vært modent ganske så lenge nå og at Nintendo ikke tilpasset seg det er neppe representativt for resten av verden.

Hadde den teknologiske utviklingen vært opp til Nintendo hadde vi alle nå sittet med 10 år gammel hardware som det ypperste i hjemmet. Gudskjelov er det ikke opp til Nintendo.

Wii ble lansert hele halvannet år etter PS3 og 360 men sistnevnte har i det minste vett til å tilpasse seg utviklingen i noe grad. PS3 var langt forut sin tid og Sony har en vesentlig bedre evne enn Nintendo til å forutse teknologisk utvikling.

For å si det veldig enkelt, hadde Wii konsollen blitt lansert av noen andre enn Nintendo hadde det blitt en fadese av dimensjoner. Her lever Nintendo på lånt tid og noen få sterke spilltitler med godt rykte. I tillegg virker de med Wii å ha gått inn i en slags identitetskrise hvor det bare spys ut kloner fra andre plattformer og de gode titlene man forbinder med Nintendo kan telles på en hånd, hvis man da ikke teller med de utallige spinoffene de kommer med som et tydlig tegn på manglende kreativitet og innovasjon.

I USA finner du omtrent alle levestandarder med ekstremt mye fattigdom ergo synes ikke jeg det er en spesielt god målestokk for hvordan moderne teknologi brer seg.

Statistikker er forferdelig misvisende men jeg er klar over at noen trykker dem til sitt bryst som generelt gjeldende sannheter.

Oppgave:

Gjør et kjapt søkt på hvor stor del av den amerikanske befolkningen som lever under trange økonomiske kår, så sammenligner du den med statistikken over utbredelsen av HD skjermer. (1/3 i 2008).

Da blir den vesentlig mer imponerende. Slik kan statistikk brukes for å male bildet man ønsker å vise.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som du påpeker, så har de aller fleste telefoner innebygget kamera. Det er jo til og med støtte for HD på mange mobilkameraer nå.

Hvilken avansert redigering av bilder gjør folk flest? Og hva hindrer folk i å utføre redigeringen ved å koble tastatur, mus og skjerm til mobilen når det blir mer utbredt.

Husk at vi her snakker om fremtiden. I dag er det veldig vanskelig å klare seg uten PC.

Ja, poenget er å være mobil. Da har man med seg mobilen overalt hvor man går, noe man ikke kan gjøre med en laptop. Du tar selvsagt ikke med deg ekstra tastatur og mus når du går rundt med mobilen, men du har slikt som ekstrautstyr hjemme.

Man liker jo å fikse på bildene før de skrives ut.

Hvis man manipuler bilde så regner jeg det som en avansert handling.

De fleste mobil telefoner tar ikke så veldig gode bilder, selv om de kan brukes i noen sammenhenger.

De fleste mobiltelefon muligheter her går stor sett ut på roter bildene , fjerne røde øyne og justere lit på fargene.

Når man ønsker å fjerne feil i bilde så er det meg bekjent ikke mange av de mere avanserte telefonene som har den muligheten i dag .

Dette er telefoner som vil bli vanlig og billig nok til at alle går med dem om noen år.

Når man vil vær mobil så vil man også ha alle mulighetene med seg.

Hvis man må være hjemme for å benytte skjerme og tastaturet så er man ikke mobil .

Hvis man drar laptopen med seg på hotellet så er man litt mobil.

Når kommer muligheten for å overføre bilder fra digital kamraer og mobil telfoner direkte til minnepenner uten ekstra utstyr ?

Lenke til kommentar

Pjassop:

Et kjapt søk tar ikke 3 dager ;) men det er hyggelig at du en sjelden gang forsøker å praktisere som du preker.

Nå er ikke Nintendo heller kjent for å ha en god tidsregning for når teknologi er modent. Man trenger ikke være en slapp markedsanalytiker for å se det. HD har vært modent ganske så lenge nå og at Nintendo ikke tilpasset seg det er neppe representativt for resten av verden.

Hadde den teknologiske utviklingen vært opp til Nintendo hadde vi alle nå sittet med 10 år gammel hardware som det ypperste i hjemmet. Gudskjelov er det ikke opp til Nintendo.

Wii ble lansert hele halvannet år etter PS3 og 360 men sistnevnte har i det minste vett til å tilpasse seg utviklingen i noe grad. PS3 var langt forut sin tid og Sony har en vesentlig bedre evne enn Nintendo til å forutse teknologisk utvikling.

For å si det veldig enkelt, hadde Wii konsollen blitt lansert av noen andre enn Nintendo hadde det blitt en fadese av dimensjoner. Her lever Nintendo på lånt tid og noen få sterke spilltitler med godt rykte. I tillegg virker de med Wii å ha gått inn i en slags identitetskrise hvor det bare spys ut kloner fra andre plattformer og de gode titlene man forbinder med Nintendo kan telles på en hånd, hvis man da ikke teller med de utallige spinoffene de kommer med som et tydlig tegn på manglende kreativitet og innovasjon.

I USA finner du omtrent alle levestandarder med ekstremt mye fattigdom ergo synes ikke jeg det er en spesielt god målestokk for hvordan moderne teknologi brer seg.

Statistikker er forferdelig misvisende men jeg er klar over at noen trykker dem til sitt bryst som generelt gjeldende sannheter.

Oppgave:

Gjør et kjapt søkt på hvor stor del av den amerikanske befolkningen som lever under trange økonomiske kår, så sammenligner du den med statistikken over utbredelsen av HD skjermer. (1/3 i 2008).

Da blir den vesentlig mer imponerende. Slik kan statistikk brukes for å male bildet man ønsker å vise.

Jeg søkte ikke i tre dager. Jeg søkte da det viste seg at du ikke hadde noe særlig oversikt over denne saken, og derfor måtte læres opp.

Det viser seg jo faktisk at Nintendo hadde rett om HD. Utbredelsen var særdeles liten, og selv i 2009 hadde kun 1/3 av amerikanske husstander HDTV. Så du kan prøve å bortforklare det faktum at Nintendo hadde rett så mye du bare orker, men det endrer ikke på noe som helst.

Hvis du mener du har relevant statistikk, så får du komme med den. Ikke kom her og be meg om å gjøre jobben for deg like etter at du har krevet dokumentasjon på noe, og fått det.

Lenke til kommentar

Man liker jo å fikse på bildene før de skrives ut.

Hvis man manipuler bilde så regner jeg det som en avansert handling.

De fleste mobil telefoner tar ikke så veldig gode bilder, selv om de kan brukes i noen sammenhenger.

De fleste mobiltelefon muligheter her går stor sett ut på roter bildene , fjerne røde øyne og justere lit på fargene.

Når man ønsker å fjerne feil i bilde så er det meg bekjent ikke mange av de mere avanserte telefonene som har den muligheten i dag .

Dette er telefoner som vil bli vanlig og billig nok til at alle går med dem om noen år.

Når man vil vær mobil så vil man også ha alle mulighetene med seg.

Hvis man må være hjemme for å benytte skjerme og tastaturet så er man ikke mobil .

Hvis man drar laptopen med seg på hotellet så er man litt mobil.

Når kommer muligheten for å overføre bilder fra digital kamraer og mobil telfoner direkte til minnepenner uten ekstra utstyr ?

Jeg kan ikke se at folk flest har behov for (eller kunnskap om) avansert bildebehandling.

Hvem sier at man må være hjemme for å koble tastatur, mus og skjerm til mobilen? Med standarder på dette, vil man kunne plugge seg inn hvor som helst.

Lenke til kommentar
Jeg søkte ikke i tre dager. Jeg søkte da det viste seg at du ikke hadde noe særlig oversikt over denne saken, og derfor måtte læres opp.

I følge deg selv og gjennomgående kommentarer bør du da oppfattes som meget treg i oppfattelsen? Ellers ber jeg deg om dokumentasjon da du krever det av samtlige og du bør da levere det i alle dine påstander.

Pjassop, jeg ønsker deg lykke til videre i din verden av skylapper basert på dårlig statistikk og forumtrolling. Men husk at statistikk er noe man bør lære seg å lese, ellers blir det bare en vilkårlig sum uten å forstå regnestykket. Selv uten denne egenskapen er det viden kjent at statistikk, selv når den kan stå nogenlunde på egne ben, er et meget upresist og lett formelig verktøy for å vise det man ønsker og som absolutt ikke må forveksles med sannheter. Dog er nok tilfellet her at du ikke kan tolke dine egne kilder.

Hadde jeg tatt deg en smule seriøst ville jeg muligens brukt tiden på å lete opp kildematerialet jeg selv har henvist til underveis. Jeg kunne nok også grave opp statistikk i hopetall som viser "tallenes klare tale" for mitt eget standpunkt i denne saken, men det ville nok vært fånyttes bruk av tid.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...