Gå til innhold

PC som er bra ustabil.

Charly

Anbefalte innlegg

Jeg bygde for 2md siden en ny pc til en arbeidskamerat av meg. Pc'n funka fint mens jeg testa den osv. men en gang han fikk den begynte problemene. Pc'n ville ikke skrue seg av på noen andre måter en å ta ut kontakta, de ville ikke skrue seg på visst man ikke tok ut og satte ti igjen strømmen. Musa hang i windows og da vare det umulig å starte pc'n etter at man hadde brukt restart eller pb. etter 14dager med bare tull bled jeg lei og reiste til han og så over pc'n. fant ingen synlige feil men trykket alle kabler osv godt på plass så det ikke skulle være noe dårlig kontakt eller lignene. windows og alt ble lakt inn 2ganger i løpet av disse 14dagen for og se om det var det. Så gikk det fram til nå i helga da klikka musa og pc'n ville ikke restarte eller skrues av før man nappa tur strømmen. etter at dette ble gjort har den fungert fint igjen intilvidre. dette er utrolig irriterende da jeg aldri har vært ute for noe slikt før. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ofte strømforsyningen som er problemet når du må dra ut strømmen og sette den inn igjen før maskinen vil restarte.

Men i det her tilfellet tror jeg han kompisen din bør sjekke om han har noe feil med strømmen i huset sitt. Jordfeil eller for høy/lav spenning er mulige syndere.

Lenke til kommentar

Problemer med at maskinen ikke vil slå seg av er et svært ofte et OS problem og ikke et strømproblem. Sjekk www.microsoft.nohjelp skriv i søkefeltet "Windows som ikke avslutter". Her vil du fåendel tips som du bør sjekke. Problemer med hardware er oftest knyttet til tre forhold:

1) skjermkort (driver) problemer

2) lydkort hardware systemfeil (IRQ, men også produsent)

3) nettverkskort (om du har)

Den enkleste måten å feilsøke på er å avinstallere maskinvareprodukter, så prøve å kjøre systemet, og så legge til maskinvaren, kjøre systemet, osv. Se om du kan oppdage NÅR og under hvilke omstendigheter feilen med musa som henger oppstår.

Lenke til kommentar
kan være massiv med støv i minneslotten, det hadde jeg problemer med

Det var en NY maskin, ikke....

Støv oppstår overalt, jeg må støvsuge under pulten min hver uke pga. all støvet.

Jeg bør støvsuge under pulten min hver uke pga. alt støvet... :lol:

Lenke til kommentar

Pc'n er helt ny. tviler sterkt på hardware feil når pc'n funger fint i 3-4uker før det skjer igjen og det skjedde bare engang denne helge å nå funker den visst som den skal! har ikke brukt lenke men skal nok begynne med det! er fortsatt rammen som er mest utsatt da har jeg som erfaring og da kommer feilen konstant!

Lenke til kommentar
Pc'n er helt ny. tviler sterkt på hardware feil når pc'n funger fint i 3-4uker før det skjer igjen og det skjedde bare engang denne helge å nå funker den visst som den skal! har ikke brukt lenke men skal nok begynne med det! er fortsatt rammen som er mest utsatt da har jeg som erfaring og da kommer feilen konstant!

Baren en kommentar til det å bruke jord lenke, skal lenka ha noen hensikt må du jorden denne skikkelig. Finn et kobbervannrør for eksempel, det er en fin jordkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...