Gå til innhold

Midlertidlig og billig skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei, har en ca 3 år gammel gamer fra komplett. Har vært noe galt med skjermkortet en stund. I spill er det masse streker og prikker, det er tydeligvis blitt ødelagt. Har verken råd eller planer om å kjøpe nye pc enda, vil heller vente til BF3 kommer ut, tenkte da at jeg bare skulle kjøpe et billig skjermkort til denne gamle driten så jeg får spilt litt BF2 og CSS.

Specs:

HK ASUS A7N8X-E DeLuxe

CPU AMD Athlon 64 processor 3500+ 2,21GHZ

1Gb ram

GPU Nvidia GeForce 7600GS

Så, selger de fortsatt skjermkort som passer til mitt HK? Lurer litt på rammen og, er vel så billig nå, så kunne vel kjøpt et 2gb sett, har 2x512mb nå. Kjører xp hvis det skulle ha noe og si. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvilke slots du har i hovedkortet ditt, men jeg kjøpte et ATI kort til ca 500kr (5560 e.l.) til min ca 3 år gamle maskin. Det er et PCI-e v2 kort, og hovedkortet mitt har bare PCI-e v1 slots, men funker bra for det. Kjører hvertfal BF2 og CSS. Det selges fortsatt AGP kort, men om de er noe særlig tess vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

@ TheNarsissist:

Jeg er litt usikker på hovedkortet ditt. Det støtter ikke CPU'en du har skrevet at du har (HK er Socket A, CPU er Socket 754 eller Socket 939), og hvis du bruker dette hovedkortet så har det kun AGP og ikke PCI-Express.

Hvis du poster riktig informasjon er det lettere å hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Drivere laster du ned fra hjemmesiden til AMD, kabler har du fra før.

Men før du bestiller noe som helst, dobbelsjekk at du faktisk har det hovedkortet du nevner i første post. Som sagt, de delene du har listet opp fungerer ikke sammen, og har du den prosessoren du skriver er det en stor sjanse for at du har et hk med PCI-E.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke drivere vedlagt. Disse laster du rett ned i fra AMD sine hjemmesider. Mtp kabler så du vel skjermkabel fra før og når det gjelder tilkobling av strøm så har du allerede en psu i maskinen din så da er alt greit. Hvis du vil ha et helt nytt kort med alt tilbehør så er det bare å velge alternativer til 775,- istedet.

Er enig med iskaldcola over ift å sjekke prosessoren/hovedkortet.

Last ned CPU-Z herså vil du kunne sjekke det raskt.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...