Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig nett eller servere langt unna?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lenge lurt på hvorfor jeg har så høy ping når jeg spille. Jeg har altid ligget på ca 150 ping når jeg spiller. som er veldig høyt.

Jeg bor på gran canaria(som er en øy som ligger litt utenfor spania)

Jeg skal egentlig ikke ha noe dårligere nett en hva jeg har i huset mitt i norge.

hastigheten er 6mb download og 450kb upload.

Det kan også være at serverene som jeg spiller på ligger langt unna, men hvis en som bor bare noen hundre meter unna meg hoster ligger jeg på samme pingen. Det er heller ingen andre av kompisene som har mindre ping enn meg.

Det er bare 4 måneder til jeg flytter til Norge igjen, men siden mesteparten av fritida mi går med på gaming er dette veldig plagsomt.

Takk for svar! :D

Endret av Meohz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få en god indikasjon på om det er linjen din inn til huset som er treg på latency eller om det er routingen ute på nettet så kan du pinge din ISP, f.eks. hjemmesiden deres om den svarer på ping - eller DNS serverene.

Da måler du i praksis latency fra deg og ut til kjernenettverket, og det er det eneste du evt. kan rette noe på (om det er noe internt i LANet ditt) eller klage på (om det ikke er feil på LAN, men linjen til huset har dårligere latency enn man burde kunne forvente).

Ved å ping til modem/modemruter kan du selvfølgelig sjekke på samme måte om det er noe internt på nettverket som er problemet.

avhengig av resulatene så kan du da se om det er noe intern på LANet, noe på selve linjen til huset, eller om det evt. bare er routingen ut på nettet i det landet som ikke er spesiellt bra.

Test det som jeg sa over (ping til ISP og ping til modem/modemruter) og rapporter tilbake.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...