Mortelini Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Hei Som emnetittel sier holder jeg på og skru frahverandre pcen min, og jeg har oppdaget at skruehodet som fester kjøleren til prosessoren er så ødelagt at en ikke får ut skrua. Jeg har lest litt rundt, og måtene det løses på normalt er litt for barske for pcer, type frese ut skrua. Noen som har noen tips til å få ut skrua, uten å ødelegge prosessoren? Takk for alle svar! Endret 14. februar 2011 av Mortelini Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei Som emnetittel sier holder jeg på og skru frahverandre pcen min, og jeg har oppdaget at skruehodet som fester kjøleren til prosessoren er så ødelagt at en ikke får ut skrua. Jeg har lest litt rundt, og måtene det løses på normalt er litt for barske for pcer, type frese ut skrua. Noen som har noen tips til å få ut skrua, uten å ødelegge prosessoren? Takk for alle svar! Ta et bredt gummistrikk, og klipp en liten firkant ut av dette. Legg denne mellom skruehodet og skrujern. Kan hjelpe! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Om hodet er helt fket så er enkleste bare ta en tynn borr og borre "ut" skruen. Gjerne tynneste du har så hakket over, hodet løsner og du kan plukke ut resten av gjengene med pinsett. Sålenge du ikke tar en svær slagborr er det null problem gjøre på hovedkort etc Har gjort dette sikkert 50+ ganger i pcr både av stasjonære og laptopper, har enda til overs ødelegge noe (annet enn skruen da). Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 http://www.screwgrab.com/ har et produkt som kan bestilles fra Würth. Alternativt kan du bruke superlim, og lime fast trekkeren til hodet av skruen, vente en stund og skru den ut. Her kan du lese om "strikk-tipset" http://www.dinside.no/862039/gummistrikk-faar-skruen-ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå