Gå til innhold

Melding fra dinvalentine.com / Aspiro


Anbefalte innlegg

Mottok følgende melding i dag:

"Hei:) Vil bare si at..." gå hit for å få hele meldingen: http://dinvalentine.com/1/XXXXX ELLER send sms V til 2333 nå, nok90/melding mottat. Kontakt [email protected] eller tlf 21044921

Jeg har ikke trykket på linken, da jeg regner med at dette genererer en melding som koster meg 90 kr.

 

Avsender er DinSMS, så selve SMS'en er nok gratis, men kan ikke fordra slike sleipe forsøk på å loppe folk for penger!

Flere som har mottat denne?

 

Jeg har meldt fra til forbrukerombudet og Aspiro ([email protected]) som drifter 2333, så får vi se om det får en stopp på driten!

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også mottatt en slik SMS i kveld, og har sendt følgende e-post til [email protected]:

 

Hei,

jeg mottok i kveld en SMS fra DinSMS, der det framgår at jeg skal kunne motta en "valentinehilsen fra en hemmelig beundrer med mob. nr. nnnnnnX"

 

Det ser jo hyggelig ut - men var samtidig litt underlig, så jeg gjorde en liten sjekk:

 

1.

Det finnes tre abonnenter i Norge med kombinasjonen nnnnnnX - nemlig ........, ........ og ........

Jeg tviler på at noen av disse er hemmelig beundrer av meg.

 

2.

Jeg sjekket domenet dinvalentine.com på http://www.whois.net/whois/dinvalentine.com

Der ser jeg at domenet ble registrert i dag! Og det er litt påfallende. Særlig påfallende er det at det ikke framgår hvem som er eier av domenet.

 

3.

Det finnes ingen telefonabonnent med nummeret 21044921 - som angivelig skal være nummeret til [email protected]

 

4.

Iflg. den SMS-meldinga jeg mottok, kan jeg se min "valentinehilsen fra en hemmelig beundrer" ved å sende en SMS til 2333.

Det skal da koste meg kr. 90,- å motta den forlokkende meldinga.

Men da skulle jeg gjerne visst at hilsenen var verdt innsatsen! Og det føler jeg ikke at den vil gjøre.

 

 

Jeg forutsetter at dere besvarer og kommenterer denne eposten, og redegjør for de punktene jeg har anført.

 

Dersom jeg ikke har mottatt noe svar innen kl. 14 i morgen tirsdag 15. februar, vil jeg henvende meg til forbrukerorganisasjoner, evt. aviser, for å få saken skikkelig belyst.

 

Se forøvrig https://www.diskusjon.no/index.php?&showtopic=1297852&st=0&p=16936559&

 

 

Så får vi se... i morgen! Jeg legger inn evt. svar fra dem her i tråden!

Endret av Digistor
Lenke til kommentar

Jeg fikk samme melding. Jeg leste den imidlertid som om det var gratis å lese den via nettleser, og at det kostet å sende SMS. Så jeg gikk inn på lenken, og fikk da beskjed om at jeg ville motta SMSen.

 

Jeg har nå meldt meg ut av DinSMS. Jeg mottok aldri melding fra min hemmelige beundrer og i følge kundesidene til Tele2 har jeg ikke blitt belastet heller. Jeg slo også opp nummeret som nevnes i SMSen, og fant kun 3 treff, ingen som jeg gjenkjente (kun en person som bodde på andre siden av landet og to ukjente bedrifter).

 

SMS'en ser ved første øyekast ganske grei ut. Det ser jo ut som noen som kjenner meg har sendt en melding. Om jeg blir belastet for dette svindelforsøket kommer jeg til å klage så langt jeg kan. Innholdet i SMS'en jeg har mottatt er identisk til den dere har mottatt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme melding. Jeg leste den imidlertid som om det var gratis å lese den via nettleser, og at det kostet å sende SMS. Så jeg gikk inn på lenken, og fikk da beskjed om at jeg ville motta SMSen.

 

Jeg har nå meldt meg ut av DinSMS. Jeg mottok aldri melding fra min hemmelige beundrer og i følge kundesidene til Tele2 har jeg ikke blitt belastet heller. Jeg slo også opp nummeret som nevnes i SMSen, og fant kun 3 treff, ingen som jeg gjenkjente (kun en person som bodde på andre siden av landet og to ukjente bedrifter).

Vi har hatt nøyaktig samme opplevelse (og oppfatning) om dette: Jeg gikk inn på den nettadressen som var oppgitt i SMSen, og fikk da beskjed om at SMS var avsendt. Den kom heldigvis ikke, og jeg er ikke blitt belastet for noe beløp på Telenor heller. Jeg har nå meldt meg ut av DinSMS, som jo var formidleren av dette framstøtet. Se ellers http://www.ninaland.net/2011/02/14/dinvalentine-com/ - og telefonterror.no: http://www.telefonterror.no/?finn=21044921

Endret av Digistor
Lenke til kommentar

Fikk følgende svar fra Aspiro nå:

 

Hej!

 

Vi upptäckte denna ”valentines hälsning” tidig i dag och stänge ner tjänsten direkt. Jag har tyvärr inte fått så mycke information om tjänsten men vi vill gärna refundera pengarna som du har blivit belastad.

 

Dessa uppgifter behöver vi föra att kunna göra en refusjon.

 

Mobilnummer:

Namn:

Adress:

Postnummer:

Poststad:

Kontonummer:

Belopp:

 

Dersom du har blitt belastet, send disseopplysningene til [email protected]

 

Ser også ut som "TV2 hjelper deg" har tatt tak i saken :)

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/18000-nordmenn-fikk-svindelmelding-paa-valentinsdagen-3417497.html

Lenke til kommentar

Valentinehilsen fra en hemmelig beundrer; epost mottatt i kveld kl. 20:12:

 

Melding til alle som har kontaktet Dinvalentine.com

 

Tekniske problemer

Enkelte brukere har opplevd tekniske problemer. Dette skyldes en teknisk svikt i tjenesten og beklages av tjenesteleverandør.

 

Betaling

Med bakgrunn i alle henvendelsene som har kommet, har teleoperatørene besluttet følgende:

 

- Brukere som har blitt trukket penger for tjenesten Dinvalentine.com kommer ikke til å bli fakturert for dette på sine mobilregninger.

*I enkelte tilfeller kan beløpet bli fakturert av teleoperatøren, men da vil tilsvarende beløp krediteres på neste faktura.

 

Dette betyr at ingen behøver å sende kontoinformasjon til kundeservice for å få refundert penger, pengene vil aldri bli fakturert i utgangspunktet.

 

OBS: Dette gjelder ikke brukere som er kunder hos mobiloperatøren Network Norway. Disse må ta kontakt og oppgi navn, mobilnummer og kontonummer for å få refundert det de er trukket.

 

Stenging

Tjenesten Dinvalentine.com er nå stengt. Ingen kommer til å motta flere SMS fra Dinvalentine.com. Ansvarlig leverandør for tjenesten er Baez Ltd.

 

Personvern

Alle som har tatt kontakt med kundeservice vil bli slettet fra markedsføringslistene og ikke motta markedsføring fra DinSMS.

 

Med vennlig hilsen

 

Kundeservice

Dinvalentine.com

 

Så dermed er ringen sluttet...

Endret av Digistor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...