Tommy Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Mottok følgende melding i dag: "Hei:) Vil bare si at..." gå hit for å få hele meldingen: http://dinvalentine.com/1/XXXXX ELLER send sms V til 2333 nå, nok90/melding mottat. Kontakt [email protected] eller tlf 21044921 Jeg har ikke trykket på linken, da jeg regner med at dette genererer en melding som koster meg 90 kr. Avsender er DinSMS, så selve SMS'en er nok gratis, men kan ikke fordra slike sleipe forsøk på å loppe folk for penger! Flere som har mottat denne? Jeg har meldt fra til forbrukerombudet og Aspiro ([email protected]) som drifter 2333, så får vi se om det får en stopp på driten! Endret 14. februar 2011 av Tommy Lenke til kommentar
Digistor Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Jeg har også mottatt en slik SMS i kveld, og har sendt følgende e-post til [email protected]: Hei, jeg mottok i kveld en SMS fra DinSMS, der det framgår at jeg skal kunne motta en "valentinehilsen fra en hemmelig beundrer med mob. nr. nnnnnnX" Det ser jo hyggelig ut - men var samtidig litt underlig, så jeg gjorde en liten sjekk: 1. Det finnes tre abonnenter i Norge med kombinasjonen nnnnnnX - nemlig ........, ........ og ........ Jeg tviler på at noen av disse er hemmelig beundrer av meg. 2. Jeg sjekket domenet dinvalentine.com på http://www.whois.net/whois/dinvalentine.com Der ser jeg at domenet ble registrert i dag! Og det er litt påfallende. Særlig påfallende er det at det ikke framgår hvem som er eier av domenet. 3. Det finnes ingen telefonabonnent med nummeret 21044921 - som angivelig skal være nummeret til [email protected] 4. Iflg. den SMS-meldinga jeg mottok, kan jeg se min "valentinehilsen fra en hemmelig beundrer" ved å sende en SMS til 2333. Det skal da koste meg kr. 90,- å motta den forlokkende meldinga. Men da skulle jeg gjerne visst at hilsenen var verdt innsatsen! Og det føler jeg ikke at den vil gjøre. Jeg forutsetter at dere besvarer og kommenterer denne eposten, og redegjør for de punktene jeg har anført. Dersom jeg ikke har mottatt noe svar innen kl. 14 i morgen tirsdag 15. februar, vil jeg henvende meg til forbrukerorganisasjoner, evt. aviser, for å få saken skikkelig belyst. Se forøvrig https://www.diskusjon.no/index.php?&showtopic=1297852&st=0&p=16936559& Så får vi se... i morgen! Jeg legger inn evt. svar fra dem her i tråden! Endret 14. februar 2011 av Digistor Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 yep. fikk samme melding jeg og. sjekk http://telefonterror.no/index.php/finn/2333 de har holdt på en stund. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg fikk samme melding. Jeg leste den imidlertid som om det var gratis å lese den via nettleser, og at det kostet å sende SMS. Så jeg gikk inn på lenken, og fikk da beskjed om at jeg ville motta SMSen. Jeg har nå meldt meg ut av DinSMS. Jeg mottok aldri melding fra min hemmelige beundrer og i følge kundesidene til Tele2 har jeg ikke blitt belastet heller. Jeg slo også opp nummeret som nevnes i SMSen, og fant kun 3 treff, ingen som jeg gjenkjente (kun en person som bodde på andre siden av landet og to ukjente bedrifter). SMS'en ser ved første øyekast ganske grei ut. Det ser jo ut som noen som kjenner meg har sendt en melding. Om jeg blir belastet for dette svindelforsøket kommer jeg til å klage så langt jeg kan. Innholdet i SMS'en jeg har mottatt er identisk til den dere har mottatt. Lenke til kommentar
Digistor Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg fikk samme melding. Jeg leste den imidlertid som om det var gratis å lese den via nettleser, og at det kostet å sende SMS. Så jeg gikk inn på lenken, og fikk da beskjed om at jeg ville motta SMSen. Jeg har nå meldt meg ut av DinSMS. Jeg mottok aldri melding fra min hemmelige beundrer og i følge kundesidene til Tele2 har jeg ikke blitt belastet heller. Jeg slo også opp nummeret som nevnes i SMSen, og fant kun 3 treff, ingen som jeg gjenkjente (kun en person som bodde på andre siden av landet og to ukjente bedrifter). Vi har hatt nøyaktig samme opplevelse (og oppfatning) om dette: Jeg gikk inn på den nettadressen som var oppgitt i SMSen, og fikk da beskjed om at SMS var avsendt. Den kom heldigvis ikke, og jeg er ikke blitt belastet for noe beløp på Telenor heller. Jeg har nå meldt meg ut av DinSMS, som jo var formidleren av dette framstøtet. Se ellers http://www.ninaland.net/2011/02/14/dinvalentine-com/ - og telefonterror.no: http://www.telefonterror.no/?finn=21044921 Endret 15. februar 2011 av Digistor Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Fikk følgende svar fra Aspiro nå: Hej! Vi upptäckte denna ”valentines hälsning” tidig i dag och stänge ner tjänsten direkt. Jag har tyvärr inte fått så mycke information om tjänsten men vi vill gärna refundera pengarna som du har blivit belastad. Dessa uppgifter behöver vi föra att kunna göra en refusjon. Mobilnummer: Namn: Adress: Postnummer: Poststad: Kontonummer: Belopp: Dersom du har blitt belastet, send disseopplysningene til [email protected] Ser også ut som "TV2 hjelper deg" har tatt tak i saken http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/18000-nordmenn-fikk-svindelmelding-paa-valentinsdagen-3417497.html Lenke til kommentar
Digistor Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Også IT-Avisen har omtalt dette: http://www.itavisen.no/862880/her-er-smsen-som-koster-nordmenn-dyrt Lenke til kommentar
kit33 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Fikk også samme sms igår. Rart at ikke tlf.nummeret deres kommer opp når du søker på Gule sider.Blir forbannet på folk som bare prøver å lure penger ut av en. Godt å lese at mange andre har engasjert seg og rapportert saken. Lenke til kommentar
Digistor Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Valentinehilsen fra en hemmelig beundrer; epost mottatt i kveld kl. 20:12: Melding til alle som har kontaktet Dinvalentine.com Tekniske problemer Enkelte brukere har opplevd tekniske problemer. Dette skyldes en teknisk svikt i tjenesten og beklages av tjenesteleverandør. Betaling Med bakgrunn i alle henvendelsene som har kommet, har teleoperatørene besluttet følgende: - Brukere som har blitt trukket penger for tjenesten Dinvalentine.com kommer ikke til å bli fakturert for dette på sine mobilregninger. *I enkelte tilfeller kan beløpet bli fakturert av teleoperatøren, men da vil tilsvarende beløp krediteres på neste faktura. Dette betyr at ingen behøver å sende kontoinformasjon til kundeservice for å få refundert penger, pengene vil aldri bli fakturert i utgangspunktet. OBS: Dette gjelder ikke brukere som er kunder hos mobiloperatøren Network Norway. Disse må ta kontakt og oppgi navn, mobilnummer og kontonummer for å få refundert det de er trukket. Stenging Tjenesten Dinvalentine.com er nå stengt. Ingen kommer til å motta flere SMS fra Dinvalentine.com. Ansvarlig leverandør for tjenesten er Baez Ltd. Personvern Alle som har tatt kontakt med kundeservice vil bli slettet fra markedsføringslistene og ikke motta markedsføring fra DinSMS. Med vennlig hilsen Kundeservice Dinvalentine.com Så dermed er ringen sluttet... Endret 15. februar 2011 av Digistor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå