pierce007 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Av en eller annen grunn har nå Firefox i det siste spist minne..ligger på rundt 360.000. I tillegg har jeg en svchost fil på 135.000, mens Outlook ligger på rundt 100.000 (tror ikke jeg har sett den så høyt før). Hva skyldes dette og hvordan fikse dette? Maskinen er treg til tider - har 4GB ram, mens fysisk minne viser ca 130 MB ledig. Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hva skjer med minneforbruket hvis du restarter Firefox ? Har du mange addons ? Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg har også merket at firefox tar en god del minne, tror det begynte etter at jeg fikk adblock? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Hva skjer med minneforbruket hvis du restarter Firefox ? Har du mange addons ? minne blir noe mindre, men en del over 2GB. ikke mange add-ons nei Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg har mange addons , og bruker lite minne : En løsning , kan være å fjerne Firefox , for deretter å reinstallere den. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Min firefox ligger også på rundt 360 K i skrivende stund - etter at jeg har hatt 10-12 tabs liggende oppe i noen timer. Jeg har noen få add-ons. (NoScript, AdBlock + to-tre til) Jeg tror det er ganske normalt. Jeg har forresten satt firefox til å bruke RAM til cache, og ikke page-filen (hard-disk). Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Fortell meg nå hvorfor Firefox ikke skulle bruke minne når du har over halvparten av 4gb ledig? Den bruker minne for å yte bedre. Så lenge andre programmer ikke har behov for det så tar Firefox rikelig så den får best mulig ytelse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Her så bruker nå Opera 430MB i skrivende stund. Sitter på en Mac med 4GiB minne, og jeg ser ikke helt problemet, hvorfor skulle jeg ha mye minne hvis det ikke blir brukt? Forøvrig så er ikke min maskin treig! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Har sett Opera bruke over 900 MB etter lang tids bruk. Er forsåvidt enig i at minne skal brukes, men har også opplevd at det er en sammenheng med at det går tregt. Kunne stenge ned Opera og vente en stund (5 minutter) til prosessen gjorde seg ferdig og minnet ble frigjort. Startet Opera og tregheten var borte. Vet ikke hva dette skyldes, men jeg har på følelsen at Windows kanskje har like mye skyld i dette som Opera. Og at det like gjerne kunne skje i en annen browser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå