Gå til innhold

Firefox spiser minne

pierce007

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn har nå Firefox i det siste spist minne..ligger på rundt 360.000.

I tillegg har jeg en svchost fil på 135.000, mens Outlook ligger på rundt 100.000 (tror ikke jeg har sett den så høyt før).

Hva skyldes dette og hvordan fikse dette?

Maskinen er treg til tider - har 4GB ram, mens fysisk minne viser ca 130 MB ledig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min firefox ligger også på rundt 360 K i skrivende stund - etter at jeg har hatt 10-12 tabs liggende oppe i noen timer. Jeg har noen få add-ons. (NoScript, AdBlock + to-tre til)

Jeg tror det er ganske normalt. Jeg har forresten satt firefox til å bruke RAM til cache, og ikke page-filen (hard-disk).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Her så bruker nå Opera 430MB i skrivende stund. Sitter på en Mac med 4GiB minne, og jeg ser ikke helt problemet, hvorfor skulle jeg ha mye minne hvis det ikke blir brukt? ;) Forøvrig så er ikke min maskin treig! :)

Lenke til kommentar

Har sett Opera bruke over 900 MB etter lang tids bruk. Er forsåvidt enig i at minne skal brukes, men har også opplevd at det er en sammenheng med at det går tregt.

Kunne stenge ned Opera og vente en stund (5 minutter) til prosessen gjorde seg ferdig og minnet ble frigjort. Startet Opera og tregheten var borte.

Vet ikke hva dette skyldes, men jeg har på følelsen at Windows kanskje har like mye skyld i dette som Opera. Og at det like gjerne kunne skje i en annen browser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...