Gå til innhold

PCen Crasher(får opp bluescreen!) OMG

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Veldig ofte da jeg sitter på pcen..Kommer det plutselig opp bluescreen..Jeg blir fortvila, fordi jeg må vær gang ta ut batteriet og ta det inn igjen for å restarte Pcen. Dette skjer kansje anhverdag, idag skjedde det 2 ganger..elelr vær 3 dag..varierer veldig. Men skjer stortsett ofte.

Info om Pcen min:

Acer Aspire 5738ZG

OP: Windows 7

32- bit

NVIDIA GEFORCE G105M

Kjøpte pcen for ca 1 år sida..(ikke lenge siden)

Vært på reparasjon engang..for å skifte tastatur.

-----------------------------

Umm..Jeg pleier å få opp en melding der det står. Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Under står det mase tull..på engelsk.."Er det første gang..Skjedd flere ganger kontakt..osv..osv"

Under der igjen står det:

Technical info:

*** 0x000000D1(0x00000054,0x00000000,0x9390D73a)

*** athr.sys - adress 9390d73a base at 938c9000, datestamp 4a2ea444

Collecting data for crash dump...

Er ikke sikker det jeg har skrevet der oppe er helt riktig..Måtte skrive feilkoden for hånd når det var bluescreen.

Noreply,

Forresten er 14år gammel.

EDIT: 4GANG DET SKJER IDAG , JÆVLIG IRRITERENDE , SJER OFTERE OG OFTERE.

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å oppdater trådløsdriverne. Er Zone Alarm installert, i så fall prøv å avinstaller det og se om det bedrer seg.

Evt avinstaller trådløsdriveren og prøv denne modifiserte versjonen av Atheros sin driver.

hvordan avinstallere driver?

Forresten; ja, jeg er litt enig med deg tror det er noe med driveren. Pappa kjøpte windows 7. for å unngå skade på cden..lagde han en kopi til meg. Hadde vista før nå har jeg en ****kopiert versjon(Men jeg syns ikke det er så ulovlig når jeg fikk en kopi av pappa....litt off topic..)

Kanskje det er noe med saken å gjøre, + Lyden har blitt mindre..Liksom når jeg skrur opp lyden kan jeg så vidt høre lyden må bruke hodetelefoner for å høre lyd på Filmer..youtube videoer..osv..Kan dere hjelpe meg med det også?

nevner det igjen..Hvorda avinstallere driver

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Trykk Win+break for å få opp avanserte innstillinger, så går du på device manager (enhetsbehandling) og finner nettverkskontrolleren. Høyreklikk for å avinstallere.

For å sjekke lyden, gå i kontrollpanel og lydegenskaper og se om en av faderene står lavt, selv om hovedvolum er på max.

Lenke til kommentar

Trykk Win+break for å få opp avanserte innstillinger, så går du på device manager (enhetsbehandling) og finner nettverkskontrolleren. Høyreklikk for å avinstallere.

For å sjekke lyden, gå i kontrollpanel og lydegenskaper og se om en av faderene står lavt, selv om hovedvolum er på max.

Takk man, Lyd greia funka :p Takker deg meget.

Men, Jeg er ikke helt sikker om jeg vil avinstallere driver greia, hva om det skjer noe galt? hvem av de er det? skjønte ikke..

capture1ns.jpg

Lenke til kommentar

Oja..Det ligger bare en der nå fordi jeg resette windows(gjorde den til fabrikk standard nettop.. Så ja..

Men jeg mista skoleprosjektet mitt pågrunn av bluescreen..Glemte å lagre..Skole prosjektet var på 3 sider. Ja, Ja burde være en lærepenge.

Er lagt ved..

SÅ DET ER BARE EN FIL DER..

FIKK BLUESCREEN NETTOP.

bsd Greie.zip

Lenke til kommentar

I den tråden er det snakk om skjermkortet. Atheros lager nettverkskort, trådløse. Ifølge google var det driveren til nettverkskortet ditt som var feilen. Svarte i den andre tråden din, så du får finne driveren via den linken der.

Er'e mulig, hva nå?

capturefzr.png

Lenke til kommentar

Prøvd å kjøre installasjonsprogrammet som admin? hadde noen lignende problemer for drivere fir intel netverkskortet på min aspire 5920g..

J har prøvd å kjøre som admin(høyre klikke "kjør som admin..") + er på en admin bruker..

Mappa ligger på skrivebordet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...