Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensintank Audi A6 Quattro

Trono

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en OK bensintank til en '96 mod Audi A6 Quattro Sedan. (1.8 20v motoren)

Om noen skulle ha dette eller vet hvor jeg muligens kan få tank i så hadde det vært helt topp!

Den har har nå lekker som en foss rett på eksosrøra, så det er vel mindre heldig...

Evt. om noen vet delenummeret så si gjerne i fra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har sjekket bruktbildeler.no, ringt rundt til de lokale stedene osv. Det største problemet er at ingen heller lager uorginale tanker til denne bilen og tydeligvis er det kun tanker fra andre quattro sedaner som passer.

Eneste er at det er en del på tyske ebay, men der skulle jeg hatt delenummer for å bekrefte at jeg ikke bestiller feil.

Lenke til kommentar

Takk for tipene! Har sendt litt flere mail rundt nå for å sjekke. Helt utrolig at denne tanken skal være så vanskelig å få tak i! Kan kjøpe ny, orginaltank, men prisen er helt vanvittig. Kan kjøpe ny bil for tilbudet jeg fikk fra Gumpens Auto.. :hmm:

Joka: Det der ser ut som tanken til en forhjulstrekker..? Quattrotanken har ganske spesiel form som former seg rundt kardangen.

Lenke til kommentar

Takk for alle tips! Skal sjekke bildelsbasen!

Ang sveising så er det jo sikkert mulig, men tanken er veldig rustet så vet ikke hvor mye jobb det er. Lekker iallfall som ei sil, men om ikke jeg finner noen alternativer så skal jeg få skrudd den ned snart. Må vel ned med hele bakstillingen såvidt jeg har blitt fortalt.

Varmeskjolden over eksospotta har f.eks. bare rustet av tanken.

Var ute og filmet litt under bilen her en kveld. Litt dårlig, spesielt i starten, men det renner godt som dere ser ;)

http://dl.dropbox.com/u/1433814/bensinlekasje_audi-iPhone.m4v

Endret av Aqira
Lenke til kommentar

Sikker på at det er selve tanken det lekker av og ikke en av slangene? Lekker det bare når motoren går så er det mest sannsynlig slange, har vært borti det selv, ikke alltid like lett så hvor det lekker.

Ser jo ut som det er tanken på filmen :hmm:

Endret av trra
Lenke til kommentar

Jeg trodde også først at tanken var av plast. Trodde først det var en slange eller noe som hadde hoppet av ettersom en kvart tank forsvant på 10 minutter (hadde akkurat fylt full tank). Svippa innom nærmeste Audi-verksted og de sa slanger og alt så greit ut, men at tanken var veldig rustet.

For å gi noe mer konkret måtte de ta ned hele greia og skulle ha 11 000,- bare for en ny tank! Det var uten arbeid, men det kan jeg ordne selv forsåvidt. Rimelig uakutelt med den prisen. Har ikke klart å oppdrive noen uorginale heller. Om bare vinteren kan gi slipp så kunne jeg i det minste tatt BMWen ut av garasjen.

Filmklippet er også filmet ca 15 min etter at jeg parkerte bilen. Når den var varm gikk bensinen opp i røyk i det den traff potta, så fant ut at det lureste var å parkere den inntill videre ;)

Endret av Aqira
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve vw-audi club, der er jeg medlem og fikk tak i en brukbar tank til min Audi 100.

Skal du utføre jobben selv, så tror jeg løftebukk er tingen her, har bytta på min 100 quattro, og hele bakstillinga må ned, og det er det tyngste faenskapet jeg har vært borti! og ja, jeg brukte løftebukk. og A6'en din er ganske lik min 100 i understellet, så det er nok omtrent det samme.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Må være medlem i VW/Audi-klubben for å få tilgang til forumet der, så kommer ikke inn.

Uansett løste det seg igrunn greit. Fant en forhandler som ville ta Audien som den står i innbytte. Så da får jeg ny-bruktbil levert til uka. Garantert rustfri denne ;)

Lenke til kommentar

Må være medlem i VW/Audi-klubben for å få tilgang til forumet der, så kommer ikke inn.

Uansett løste det seg igrunn greit. Fant en forhandler som ville ta Audien som den står i innbytte. Så da får jeg ny-bruktbil levert til uka. Garantert rustfri denne ;)

Haha, noen som har det :p "Problemer med bilen? Ingen problem, bare leverer inn og kjøper ny" :!:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...