Flashlight Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) -snip- Endret 20. september 2012 av Flashlight Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ser ut som en inntakskobling av god gammel årgang det der. Stoffisolert kabel og alting. De koblingene der er normalt noe du ikke skal lefle noe med i det hele tatt. Oppkobling av linje fra sentral og frem til kontakt hos deg gjøres normalt av telemontøren. Hadde du telefon fra før, eller hadde du ingenting fra før? Har du fått beskjed at telemontøren har vært og koblet opp linjen i sentralen? Lenke til kommentar
Flashlight Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Har aldri hatt telefon eller bredbånd her mens jeg har bodd her hvertfall. Har ikke snakket med noen montør i det hele tatt. Fikk beskjed av telenor at de åpnet linjen jeg har bestillt idag. Da det ikke fungerte ville jeg bare sjekke å fant fram til dette rotet. Hehe;) Fikk beskjed av en kamerat at dette var noe jeg kunne ordne. Men er klar over at det er en regel som sier at jeg ikke kan koble noe før telefonuttaket. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ikke noe som sier at du ikke kan koble lit selv. Men siden du sier at det ikke har vært telefon eller bredbånd der på en god stund er det ganske sansynlig at noen må ut og koble iallefall på sentralen. I tillegg er det også sansynlig at noen må koble i en eller flere fordelere mellom deg og sentralen. Ser ut som om det er noe morro med parallelkobling på den ene linjen, og at en leder har falt av. (Den røde fra nederste klemme.) Om dette er rett eller feil er umulig å si uten en prat med linjekartoteket og lit sjekking i fordelere/huset. Lenke til kommentar
Flashlight Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) -snip- Endret 20. september 2012 av Flashlight Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå