Brenneriet Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei. Dette var den kategorien som nærmest matchet dette spørsmålet. Men jeg har en jeksel på høyre side i overkjeven (3. fra hjørnetanna) som knakk da jeg traff en beinbit i maten. Hele jekselen ble kløyvet omtrent på midten og senere falt den ene delen ut. En stor del av toppen. Det gjør vondt å tygge på den siden og jeg treffer nerven om jeg kjenner etter med tunga. Jeg tror skaden er så stor at den må trekkes. Så om den må trekkes, vil tanngropen gro igjen? Eller vil det for alltid være et åpent krater? Jeg vurderer nemlig å be tannlegen om å trekke den. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Tannlegen gir deg sikkert flere alternativer til å erstatte hullrommet. Selve såret vil gro igjen etter en stund. Husk at tennene foran og bak vil være svært utsatt for skader og slitasje, selv om det fort kan koste 5-6000 for ei krone eller ei bro så kan det for lønne seg. Hør med tannlegen din hva han\hun anbefaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå