Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Grunning og lakkering

Slorik

Anbefalte innlegg

Har pusset ned noen rust flekker.

Kan noen forklare meg som ei brukssanvisning hva jeg må gjøre etter at jeg har pusset ned rust flekkene? Prosessen fra bart metall og opp til lakk(Sparkling, grunnning, spraylakkering, rust killer og ander stoff.)

Kan jeg også få namnen på stoffene som du skriv om?

Endret av Slorik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har pusset ned noen rust flekker.

Kan noen forklare meg som ei brukssanvisning hva jeg må gjøre etter at jeg har pusset ned rust flekkene? Prosessen fra bart metall og opp til lakk(Sparkling, grunnning, spraylakkering, rust killer og ander stoff.)

Kan jeg også få namnen på stoffene som du skriv om?

Hei, kjøp / lån deg en bok om faget. Er mange lakktyper og mye man må ta hensyn til. Sjekk hvilke bøker som benyttes på yrkesskolen. Biltema selger også et hefte om det meste av det du lurer på. Koster ca 100 kroner.

Alle klarer her å skrive at du må jobbe i riktig temperatur, fuktighet og alt det der. Men mitt beste tips er: TA DET GOD TID og la lagene tørke. (Og les en bok). Dersom du ikke vil lese bok, så blir resultatet garantert dårlig. Dersom du ikke tar deg råd til bok, så har du heller ikke råd til å reparere bilen din.

-Bøkene forteller deg om at det finnes ulike lakktyper som må behandles på ulike måter og remedier osv.

Et tips til: Lakk-kode på en gammel bil er en vits. Lakk falmer og du må finne en lakk som passer til akkurat din bil og sted på bilen. Gjerne kjøp flere bokser og prøv deg fram. k og panser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...