Gå til innhold

NHH/Bergen - Studentboliger mm.


2cool

Anbefalte innlegg

Hei. Sikkert mange lignende tråder, men lager en ny. =)

 

Noen som kan gi meg litt informasjon rundt studentboligene i Bergen? (Skal begynne på NHH)

Beskriv hver og en av dem gjerne. Ønsker å bo ved NHH eller i sentrum.

 

Har forstått det slik at Hatleberg og Øyjordsveien ligger ved NHH?

 

Mens Fosswinckelsgate 50b, Hans Holmboesgate 18, Hans Tanksgate 18, Harald Hårfagresgate, Harald Hårfagresgate 9, Klostergaten 2-4, Magnus Barfotsgt 27, Øyjordsveien, Sverresgate 28 ligger i sentrum?

 

Og Alrek, Damsgård, Fantoft, Fridalen, Frydenbø, Gyldenprisveien, Løbergsveien ligger utenfor sentrum? (Og er i så fall uaktuelle)

 

Hvem bor der, hva skjer i nærheten, hvordan er transportmulighetene til NHH?

 

 

Ellers:

 

Finnes det noen sportsbarer/fotballpub-er som viser Liverpool-kamper? (Seff) Hvilke? Er avhengig av å se ALLE Liverpool-kamper.

 

Utesteder? Hvor bør jeg gå? Skal steke

 

Brun og blid? Hvor?

 

Treningssentre?

 

Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville anbefalt deg å bo i sentrum eller i sandviken.

 

Fotballpuben viser en del kamper, ligger i sentrum.

 

et bra vorse-sted er hectors hybel. Når det gjelder utested kan du gå på Luux, Metro, eller jacobaal. skal du ha last call, går du på exodus. får du deg ikke noe der kan du bare gå hjem!

 

Nærmeste Brun og blid i forhold til sandviken finner du her.

Ligger to til i "sentrum", her og her.

 

SiB Sentrum treningssenter finner du her.Eventuelt på vektertorget 200 meter unna eller på høyden.

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

Hehe herlig, takker:)

 

Noen som vet om hvilke studentboliger som er bra?

Mtp avstand til sentrum/buss til NHH/div deil stuff å gjøre?

 

Er det stress å komme seg fra sentrum til NHH? Går bussen ofte? Hvor lang tid tar det? Holdeplasser rundt om i hele byen?

Lenke til kommentar

Det er 0 stress å komme seg fra sentrum til NHH. Går busser hele tiden. Alle bussene som kjører i den retningen kjører forbi NHH. Tar ca 10. min med buss. Men om natta går det sjelden busser. Så hvis du skal hjem kl 04 og ikke vil ta taxi, kan du jo bare gå. Tar ca. 40-60 min avhengig av hvor mye man har tatt inn i løpet av kvelden.

 

Det er jo en fordel å bo nært NHH. Sparer både tid og penger. Vet ikke om noen hybel med god standard nært NHH, siden jeg selv bor på en dritthybel. Du kan jo prøve å få en hybel på Hatleberg som ligger like ved NHH (tror det er mindre enn middels bra standard der), men har ikke bodd der selv (utlendingene og bachelor-førstisene har første pri). Treningssenter, Brun og Blid, Rema 1000, frisør, Statoil og en kebabsjappe ligger 30 meter unna NHH. http://www.brunogblid.no/fylker/helleveien/

Endret av bonaquasilver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...