Gå til innhold

kan man bruke SDHC kort istedenfor SD kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SD går opp til 2GB, og så makses den standarden, etter det tar SDHC (secure digital high capacity) over, og så har du sdxc så vidt jeg husker som går over 64gb.

Mest sannsynlig støtter kameraet ditt sdhc, og om det fulgte med mer enn 2GB minnekort når du kjøpte det så er det garantert, men dobbeltsjekk gjerne i manualen om du er usikker.

Lenke til kommentar

Søk opp kameraets spesifikasjoner på nettet eller kikk i bruksanvisningen. Der ser du om det bare støtter SD, eller om du kan bruke SDHC eller SDXC. Hadde du skrevet hvilket kamera det er kunne vi trivielt slått det opp, men du kan selv google det på få sekunder.

jeg var innom siden deres (canon.no) og det var ikke mulig å se hva kameraet støtter. Jeg google det, men fant ikke noe. KAn dere hjelpe meg? mitt videokamera er canon mvx20i

Lenke til kommentar

Dette er da vel først og fremst et MiniDV-kamera, som lagrer video på bånd og ikke SD-kort?

Tror det ikke støtter mer enn "vanlig" SD-kort til stillbilder - og dermed er 2GB maks.

Edit: Vil anbefale å lese bruksanvisningen - du kan visst ta opp 320x240 og 160x120 på SD-kort. Men - du får nok mye bedre videokvalitet ved å heller bruke MiniDV-tape.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...