protoneedhelp Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 jeg har en videokamera som bruker sd kort. Er det mulig å bruke SDHC istedenfor? Jeg trenger 32 GB kort, men det er ingen SD kort som har det. takker for svar Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 SD går opp til 2GB, og så makses den standarden, etter det tar SDHC (secure digital high capacity) over, og så har du sdxc så vidt jeg husker som går over 64gb. Mest sannsynlig støtter kameraet ditt sdhc, og om det fulgte med mer enn 2GB minnekort når du kjøpte det så er det garantert, men dobbeltsjekk gjerne i manualen om du er usikker. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 SD går opp til 2GB, og så makses den standarden, etter det tar SDHC (secure digital high capacity) over, og så har du sdxc så vidt jeg husker som går over 64gb. SD = Til og med 2 GB SDHC = Over 2 GB, til og med 32 GB. SDXC = Over 32 GB Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Søk opp kameraets spesifikasjoner på nettet eller kikk i bruksanvisningen. Der ser du om det bare støtter SD, eller om du kan bruke SDHC eller SDXC. Hadde du skrevet hvilket kamera det er kunne vi trivielt slått det opp, men du kan selv google det på få sekunder. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Søk opp kameraets spesifikasjoner på nettet eller kikk i bruksanvisningen. Der ser du om det bare støtter SD, eller om du kan bruke SDHC eller SDXC. Hadde du skrevet hvilket kamera det er kunne vi trivielt slått det opp, men du kan selv google det på få sekunder. jeg var innom siden deres (canon.no) og det var ikke mulig å se hva kameraet støtter. Jeg google det, men fant ikke noe. KAn dere hjelpe meg? mitt videokamera er canon mvx20i Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Finner ikke noe som tyder på at den skulle støtte sdhc - eller at behovet skulle være så veldig stort, du får vel fint plass til noen tusen bilder fra den på et 2GB sdkort. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Dette er da vel først og fremst et MiniDV-kamera, som lagrer video på bånd og ikke SD-kort? Tror det ikke støtter mer enn "vanlig" SD-kort til stillbilder - og dermed er 2GB maks. Edit: Vil anbefale å lese bruksanvisningen - du kan visst ta opp 320x240 og 160x120 på SD-kort. Men - du får nok mye bedre videokvalitet ved å heller bruke MiniDV-tape. Endret 14. februar 2011 av Trondster Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Men - du får nok mye bedre videokvalitet ved å heller bruke MiniDV-tape. helt enig med deg! men det er mye enklere med å overføre filer fra minnekortet til pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå