OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hos alle de forskjellige selskapene jeg får faktura fra. Internet, tv, kontaktlinser, div webshopper osv så har jeg alltid 14 dagers betalingsfrist, men når det kommer til netcom så er det sjeldent at jeg får mer enn 5-7 dagers betalingsfrist. Jeg har alltid trodd at 14 dager var minimum, men stemmer altså ikke dette? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ingen minimum, selv om forbrukerombudet har anbefalt dette. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 For noe kjipe greier. Man kan jo da ikke reise på ferie uten å få purring så lenge man har netcom. Forfallsdatoen er til tider grusom, og de sender fakturaen ut på forskjellige dager hver mnd. Tror nok jeg skifter over til en annen mobiloperatør etter bindingstiden er over, hvis noen av de andre er bedre på dette. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hva med e-faktura/avtalegiro? Og har du ikke nettbank? De fleste har jo internett et eller annet sted på reisen Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg liker helst å få det i posten, selv om det koster meg noen kroner ekstra, ellers hadde opprettet avtalegiro. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Kommer jo helt ann på hvor/hva man skal om man har nett på reisen. Men de er vel ikke så motvillige hvis du sier ifra at du skal på ferie, og ber om at neste faktura skal bli utsatt. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Nå har jeg aldri spurt netcom om det, men Los har alltid vært veldig behjelpelig med slikt før ihvertfall, så det kan godt hende netcom også er det. Problemet er jo det at jeg aldri vet når fakturaen kommer Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 For de har ikke en månedlig faktureringsdato? For noe tull... Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Joda, de har fakturadato den 6 hver mnd, men sånn som denne mnd så mottok jeg regningen idag (14), og forrge mnd så kom den i postkassen den 21, altså to dag før forfallsdato. I november så fikk jeg regningen 6 dager ETTER forfallsdato, og i august så kom den 2 dager etter fakturadato, altså den 8. Så hva de holder på med på de kontorene sine har jeg ikke peiling på, for all annen post kommer fram til riktig tid, så posten kan ikke skyldes på heller. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Men du vet altså når den skal komme, i forhold til om du er på ferie og vil vite beløp osv osv. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det gjør jeg, og det er ikke så ofte jeg er på ferie, så det er ikke ett ekstremt stort problem. Jeg lurte egentlig bare på om det var en standard betalingsfrist, noe jeg fikk svar på. Men som du ser nevnt over så har det jo vært en forskjell på 21 dager på når regningene har kommet, noe jeg syns er ganske mye Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvis du får regningene så sent, burde du først høre med netcom som kanskje sender de sent? Ellers så driver kanskje posten og tuller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå