Gå til innhold

Ny asus X72f (K72f) Ok maskin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har utgått hardware i seg, så ikke rart om den blir solgt billig, men burde vært billigere selv om det ikke var en demo-brukt laptop.

Gammel prosessor, svak grafikkchip (kan glemme å prøve å spille moderne spill med.). Men til surfing og enkel bruk burde den duge likevel - men du kan finne maskiner som er helt nye (ubrukt) til den prisen, som duger like bra. Opp til deg.

Lenke til kommentar

Den har utgått hardware i seg, så ikke rart om den blir solgt billig, men burde vært billigere selv om det ikke var en demo-brukt laptop.

Gammel prosessor, svak grafikkchip (kan glemme å prøve å spille moderne spill med.). Men til surfing og enkel bruk burde den duge likevel - men du kan finne maskiner som er helt nye (ubrukt) til den prisen, som duger like bra. Opp til deg.

6 måneder gammel prosessor er utgått? P6100 ble lansert Q3'10

Denne laptopen vil være helt utmerket å se film med, surfe web, og lignende enkle oppgaver. Den blir hindret i spill av svak grafikkbrikke og har heller ikke en kjempesterk prosessor. Den burde ha ganske greit batterilevetid i forhold til størrelsen sin og har en grei oppløsning på skjerm for å arbeide med word og internett samtidig.

Lenke til kommentar

Har du noen forslag til maskiner til samme pris da med 17" skjerm som er like bra? :)

Lenke til kommentar

Han trenger vel ikke å glemme nye spill helt? Jeg kjører Mw2 på ultra-low grafikk settings med mitt Nvidia Geforce 105M med stødig 40-60 FPS. :cool:

Lenke til kommentar

Ja.

Packard Bell EasyNote LM85

Jeg sier ikke at Packard Bell er helt på høyde med Asus når det gjelder byggekvalitet, men den er da i hvertfall ubrukt, og til samme pris, omtrent.

Når jeg sier gammel prosessor så mener jeg prosessorarkitektur fra en par generasjoner tilbake. Overrasket over at P-serien fortsatt kom med nye modeller så sent som i 2010; da hadde allerede Core i3/i5/i7 vært på markedet et år allerede....

Merkelig.

Lenke til kommentar

Han trenger vel ikke å glemme nye spill helt? Jeg kjører Mw2 på ultra-low grafikk settings med mitt Nvidia Geforce 105M med stødig 40-60 FPS. :cool:

men så er 105M flere ganger sterkere enn Intel HD Graphics...

Du kan kjøre Civ 4 på rundt 40 fps med HD Graphics...

Lenke til kommentar

Hmmm jo, men denne har jo kun 2GB ram og 250GB harddisk kontra 4GB ram og 320GB harddisk på asus...Ram er hvertfall viktig...

Ja.

Jeg sier ikke at Packard Bell er helt på høyde med Asus når det gjelder byggekvalitet, men den er da i hvertfall ubrukt, og til samme pris, omtrent.

Når jeg sier gammel prosessor så mener jeg prosessorarkitektur fra en par generasjoner tilbake. Overrasket over at P-serien fortsatt kom med nye modeller så sent som i 2010; da hadde allerede Core i3/i5/i7 vært på markedet et år allerede....

Merkelig.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha byttet ut harddisken i Asus'en hvis jeg hadde kjøpt den uansett. Med en helt ny og clean harddisk med egen-innlagt Windows 7 ville den blitt raskere enn en maskin med all verdens crap- og bloatware liggende på harddisken.

Og 2 GB RAM ekstra koster nesten ingenting.

Men demo- brukt sier jo ingenting om hvordan den er brukt, så jeg ville ikke ha kjøpt en slik maskin usett og uprøvd.

PS. Gå til prisjakt.no, sett opp 17,3 tommer som minimum skjermstørrelse, og se selv hva som kommer opp. Det er en rekke maskiner i prisklassen mellom 3800 og opp til 5000 som er ok alternativer. Til og med et par med mer moderne prosessor.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja.

Merkelig.

Intel har ganske rotete system under i3, P6100 er Arrandale: Arrandale

Dette kommer også frem fra av at det er kun etter Westmere (32nm krymping av Nehalem) at Intel har lagt ved en grafikkbrikke ved siden av prosessorbrikken. Intel har en strategi der de krymper forrige generasjon, så legger de ut neste generasjon på samme størrelse, krympe, ny generasjon og så videre.

Lenke til kommentar

den er returnert på angrerett innen en uke, så å si ubrukt. og om jeg angrer

, kan jeg og levere den tilbake, så...

jeg kan vel selv bare formatere harddisken på den og gjøre clean install av win7??

Jeg ville ha byttet ut harddisken i Asus'en hvis jeg hadde kjøpt den uansett. Med en helt ny og clean harddisk med egen-innlagt Windows 7 ville den blitt raskere enn en maskin med all verdens crap- og bloatware liggende på harddisken.

Og 2 GB RAM ekstra koster nesten ingenting.

Men demo- brukt sier jo ingenting om hvordan den er brukt, så jeg ville ikke ha kjøpt en slik maskin usett og uprøvd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...