majiiis Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Som følge av forverring av sykdom ser jeg meg dessverre nødt til å avbryte vg3, og begynne på nytt igjen til høsten dersom helsa holder. Har legeerklæring på at avbruddet skyldes forverring av helsetilstand, både av spesialist og fastlege. Jeg har fått stipend hele dette året, vil dette da bli omgjort til lån? Endret 14. februar 2011 av indiska Lenke til kommentar
EirikLago Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ifølge det normale regelverket blir stipendt du har fått gjennom året omgjort til lån ved ufullført skoleår Lenke til kommentar
jarah Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Bare å ringe Lånekassen.no i morgen. Hvis du skulle ha en legeerklæring bør det i mine øyne absolutt ikke bli omgjort til lån. Tror du mister stipendet for resten av året, hvis du slutter nå. Lenke til kommentar
majiiis Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Forstår at ubetalingene vil stoppe, naturligvis. Men vil synes det er meget urettferdig dersom at jeg ble alvorlig syk skal gjøre meg til gjeldsslave. En kan jo ikke tvinge seg ut av sykehuset heller.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 En gammel artikkel, men Sykemelding gjør lån til stipend. Etter hva jeg har forstått gjelder dette fortsatt. Det beste er uansett at du tar kontakt med lånekassen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Forstår at ubetalingene vil stoppe, naturligvis. Men vil synes det er meget urettferdig dersom at jeg ble alvorlig syk skal gjøre meg til gjeldsslave. En kan jo ikke tvinge seg ut av sykehuset heller.. Det er nok ikke bortfall av stipendandelen som gjør deg til "gjeldsslave" her i livet. Sure penger, men i det store og hele ganske marginalt! Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Du må lese på lanekassens sider om sykdom og om forsinkelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå