Jan-E. Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Det står egentlig mellom disse to cpu'ene AMD Phenom II X4 965 Black Edition og AMD Phenom II X6 1090T Black Edition, når jeg nå bygger meg ny pc. Denne gangen blir det en ren Linux maskin. ER også åpen for forslag.. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ubuntu støtter bruk av seks kjerner, ja. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Standardkernelen til Ubuntu støtter 64 CPUs/cores. Mente du noe annet med "er det vits", eller besvarer dette spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 OSet går like fint på én kjerne. Du må nesten se på hva slags programvare du bruker, og om denne kan dra nytte av seks kjerner. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 OSet går like fint på én kjerne. Du må nesten se på hva slags programvare du bruker, og om denne kan dra nytte av seks kjerner. Var nå det jeg tenkte på, om programmene som ligger i pakkebrønnen vil utnytte 6 kjerner, eller er det like greit med 2 eller 4 kjerner? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Det ligger jo 25000-30000 programmer i pakkebrønnen. Kan ikke gi noen anbefaling da jeg ikke aner hva du driver med. Spiller du bare kabal? Dropp begge alternativene og kjøp det billigste du finner. Driver du med 3D-rendering, encoding av film, og liker å gjøre masse på en gang, invester i så mange kjerner du har råd til. Det er umulig å gi en anbefaling uten noe større datagrunnlag enn at du skal bruke Ubuntu. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det ligger jo 25000-30000 programmer i pakkebrønnen. Kan ikke gi noen anbefaling da jeg ikke aner hva du driver med. Spiller du bare kabal? Dropp begge alternativene og kjøp det billigste du finner. Driver du med 3D-rendering, encoding av film, og liker å gjøre masse på en gang, invester i så mange kjerner du har råd til. Det er umulig å gi en anbefaling uten noe større datagrunnlag enn at du skal bruke Ubuntu. Encoding av film er det desidert tyngste arbeidiet, vil det kunne bruke flere kjerner? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Kommer jo helt an på programmet du bruker. Og uansett så kan det jo være kjekt å være rustet for framtiden EDIT: Leif, takk BlueEAGLE Endret 15. februar 2011 av AlecTBM Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Enkoding av film med x264 (som du bør bruke) utnytter flere kjerner veldig bra, så der er det bare å kjøre på . Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Kommer jo helt an på programmet du bruker. Og uansett så kan det jo være kjekt å være rustet mot framtiden Rustet for fremtiden. Hvis du har bruk for seks kjerner så er det vits uansett operativsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå