PatSharpX Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei, jeg får ikke bildet ut på mediasenteret mitt. Den har ett internt skjermkort og ett eksternt. Etter en reboot får jeg kun bildet via vga på det interne. Har resatt bios, men har ikke hjulpet. Etter litt googling ser det ut til at jeg har riktige innstillinger i BIOS. Under "North Bridge Chipset Configuration" så er "Initiate Graphic Adapter" satt til PEG/PCI. Har prøvd PCI/PEG uten at det hjalp. Prøvd å starte opp med kun skjerm(er) koblet til PCI-e kortet, men får ikke noe bildet. Jeg prøvde å deaktivere det interne, men da kom det typisk bios alarm å jeg fikk ikke bildet noen steder. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Det virker jo som det eksterne skjermkortet har tatt kvelden, har du mulighet til å teste et annet kort eller teste kortet ditt i en annen maskin ? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg kan eventuelt prøvet det kortet i min stasjonære maskin. Men virker jo rart at den har tatt kvelden sånn uten videre. Har nylig flyttet, da jeg koblet den opp for første gang i ny leilighet opplevde jeg ikke problemet. Men kan jo kanskje ha blitt skadet ifm flyttingen da, og utslaget kom ikke før etter restarten. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Ga opp dette prosjektet siden jeg ikke vil få den på nett og ha Get dekoderen på nett samtidig. Så vil kun bruke den til streaming så da er det ikke noe problem. Den trenger ikke skjerm nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå