Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Komplett, behandlingstid på returer


Anbefalte innlegg

Hei.

 

For andre gang innenfor reklamasjonstiden skjedde samme feil med TVen. Sendte den inn til Komplett i januar.

 

På kompletts nettsider står det:

Status Vare mottatt fra kunde, under behandling

(2011-01-25)

 

Sendte e-post i midten av forrige uke, fikk følgende til svar:

Hei.

 

Tv'en har ankommet os den 28/1 og videre sendt til service den 28/1. Status hos service partner er følgende.

 

Demontert og feilsøkt.

 

02.02.2011 10:17:10 - (Steinar E) : satt til test

 

Skiftet kondensator i power.

 

Bryr meg ikke så mye om at det står 25.1 på komplett.no og at komplett selv hevder den kom den 28. Reagerer derimot litt på at det tar slik tid. I skrivende stund er det 12 dager siden TVen ble reparert og "satt til test". Hvor lang tid må jeg egentlig vente? Hvorfor sier de ingenting? Regner med de bruker et eller annet verksted til reparasjon, men hva de bruker tid på er for meg et stort mysterium. Nærmer seg 3 ukers behandlingstid.

 

Begynner å bli utålmodig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder "Hva de bruker tid på", så har de nok andre ting å teste/feilsøke/reparere enn bare din TV ?

 

 

Den nedsettende tonen kan du med fordel spare deg for. Jeg er fullstendig klar over at det er flere produkter enn bare min TV som er inne til service.

 

Hele poenget er jo at det ble skiftet kondensator 2. februar. Det tolker jeg slik at de har lokalisert og fikset problemet. Å vente på å få reparert produktet er en ting, det kan jeg finne meg i. Hva som derimot foregår når jeg må vente i 2+ uker på at de skal sende et reparert produkt tilbake forstår jeg ikke. På mange måter er det stikk motsatt av hva man skulle tro, kan ikke forestille meg hvilken hensikt det skulle ha for verken verkstedet, Komplett eller evt. transportselskap å holde varer tilbake for å trekke ut på behandlingstiden.

 

Standarden på service er vel 3-5 uker.

 

Dette var derimot et hjelpsomt svar. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar

Når det gjelder "Hva de bruker tid på", så har de nok andre ting å teste/feilsøke/reparere enn bare din TV ?

 

 

Den nedsettende tonen kan du med fordel spare deg for. Jeg er fullstendig klar over at det er flere produkter enn bare min TV som er inne til service.

 

Hele poenget er jo at det ble skiftet kondensator 2. februar. Det tolker jeg slik at de har lokalisert og fikset problemet. Å vente på å få reparert produktet er en ting, det kan jeg finne meg i. Hva som derimot foregår når jeg må vente i 2+ uker på at de skal sende et reparert produkt tilbake forstår jeg ikke. På mange måter er det stikk motsatt av hva man skulle tro, kan ikke forestille meg hvilken hensikt det skulle ha for verken verkstedet, Komplett eller evt. transportselskap å holde varer tilbake for å trekke ut på behandlingstiden.

 

Standarden på service er vel 3-5 uker.

 

Dette var derimot et hjelpsomt svar. Takk skal du ha.

 

Jeg vil tro de har funnet flere feil. Det er ingen verksted som holder igjen et produkt med vilje, det håper jeg du forstår. Ofte må verkstedene vente på deler fra produsenten, da de forståelig nok ikke fører absolutt alle deler til produktene de reparerer selv. Har jobbet ved en returavdeling og er VELDIG lite glad i eksterne serviceverksted, men litt forståelse må man vise :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...