Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ble skallet på byen, knukket nese

Brap

Anbefalte innlegg

Hei,

Var på byen på lørdag og ble offer for blind vold.

Jeg ble skallet i nesa og den knakk.

Jeg vet ikke hvem som gjorde det og tviler egentlig på om det går an å finne ut. Jeg blødde så mye at jeg satte kursen mot politiet (vet hvor de pleier å være).

Så, er det vits i å anmelde dette? Hvordan er det med forsikring, hvilke forsikringer dekker slikt (om noen gjør)?

Må til ØNH spesialist for å knekke den bein igjen.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Uflaks med det som skjedde på byen

Når det gjelder forsikring eller erstaningssak så må du melde det til politiet selv om du ike vet hvem som gjorde det.

Det er ett krav at det er meldt til politiet i sånne saker.

Det politiet kanskje kan gjør er å sjekke eventuel videoovervåking fra plassen du ver da det skjedde hvis det er kamera da.

Ute på gater nær minibanker er det som regel ett par kameraer som filmer. kanskje noen har sett det som skjedde og vill være vitne i en eventuell straffesak.

Legg ut en annonse i avisa kanskje om at du ønsker kontakt med noen som så det eller at de kan melde seg til politiet for nærmere forklaring.

Uansett syns jeg du bør melde saken og jeg håper de tar den jævelen som gjord det.

Blind vold er noe dritt.

Lykke til videre med deg og nesen.

Hei,

Var på byen på lørdag og ble offer for blind vold.

Jeg ble skallet i nesa og den knakk.

Jeg vet ikke hvem som gjorde det og tviler egentlig på om det går an å finne ut. Jeg blødde så mye at jeg satte kursen mot politiet (vet hvor de pleier å være).

Så, er det vits i å anmelde dette? Hvordan er det med forsikring, hvilke forsikringer dekker slikt (om noen gjør)?

Må til ØNH spesialist for å knekke den bein igjen.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Politiet driter i det og det er liten eller ingen vits å anmelde.

(..)

Men det er et krav at du har anmeldt forholdet om du skal søke erstatning

Motstridende setninger, eller? :roll:

En kamerat av meg ble skallet ned på en privat fest, der noen uvedkommende prøvde å komme inn. Han knakk nesen. Anmeldte så personen, og med 10+ vitner ble det 30 dagers fengsel.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke motstridende.. Politiet vil ikke gjøre noe for å finne gjerningsmennene, men ønsker han erstatning må han anmelde..

voldserstatning og politi er 2 forskjellige ting her. Det med anmeldelse er rett og slett en formalitet for i det hele ha krav på dette. Faktisk må forholdet være anmeldt innen 10 dager etter skaden.

http://voldsoffererstatning.no/index.php?lang=nor&id=53

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...