Gå til innhold

Trenger litt hjelp her!

Anbefalte innlegg

har en ganske så gammel desktop pc hjemme som en eller annen i fammen skal ha.....til og skrive på og slikt.

Så jeg formaterte den, og skulle legge inn 98.

Og den finner cd-rommen og slikt i biosen.

Men når jeg booter opp med oppstartsdiskett og slikt så kommer det opp no greier: Decice Name MSCD001 No drives found og Device driver not found "MSCD001" No Valid CDROM device drivers selected.

Noen idéer for hva jeg kan gjøre for og få lagt inn 98?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har satt First Boot til CDROM skulle det gå. Ellers må du ha FDD som føste boot til diskett. Men tror Windows 98 er litt vrient å legge inn på maskiner nå... har du bredbånd? da kan du jo laste ned Win2k eller XP om du ikke har en annen kopi du kan låne å bruke.

Lenke til kommentar

Prøvd og pusse cd'en? :shrug:

-Stikk til en kompis som har win 98(er vel få av de for tida)

-lag en oppstartsdikett hos han(kontrollpanel>legg til/fjern progranner>oppstartsdiskett>lag oppstartsdiskett )

-boot fra den

-velg "start masinen med cd-rom"

-så laster maskinen(forhåpentligvis)inn cd-rom drivere

-skriv d:(eller e:osv. hvis du har flerre hdd,cd-rom'er)

-skriv INSTALL(i DOS-Prompt)

-også skulle det gå som smuuurt :lol:

Lenke til kommentar

Takk for alle svar......men som jeg sa er den pc'en veldig gammel (ikke til meg heller så :wink: )

Men når jeg skal boote opp med en oppstartsdiskett så har ikke den driveren for CD rommen min (antar det er det som er problemet)

Har også prøvd og laste ned en driver for cd-rom stasjonen men fikk ikke det til og funke heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...