13375k1133z Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Har en oppgave jeg trenger litt hjelp med: I noen tilfeller vil målgruppene på nettsiden din være forskjellig (f.eks: fremtidige arbeidsgivere/takere, venner, etc.) Hvordan kan dette bli håndtert? Den ene måten jeg kan tenke meg er at en kan opprette en nettside for hver målgruppe, men hva annet kan gjøres? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Være bevisst på innholdet på nettsidene, og drøfte om det vil kunne skade forholdet til noen av partene? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Du kan bruke et dynamisk programmeringsspråk til å utvikle sidene (PHP, Ruby e.l.), hente inn informasjon fra brukerne, og deretter vise informasjon tilpasset hver enkelt bruker avhengig av hva slags informasjon man har spesifisert. Eksempelvis kan man skjule "explicit content" fra brukere som ikke er over 18, man kan velge å vise annonser som er tilgjengelige innenfor brukerens geografiske område, vise artikler basert på interesser brukeren har oppgitt osv. Man oppretter da ikke en nettside per målgruppe, men man viser ulikt innhold basert på filtre. Ta for eksempel prisguide.no. Her kan man filtrere bort alt man ikke ønsker (eller nærmere bestemt huke av for hva man ønsker, hvis du f.eks. huker av for "AMD" på hovedkort vil du kun få opp hovedkort som støtter AMD-prosessorer). På samme måte kan du da filtrere bort innhold på nettsiden som den gitte brukeren sannsynligvis ikke har interesse av. Endret 28. februar 2011 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå