knosemjau Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Hei, vi går fra ice.net med horrible erfaringer til en annen internettleverandør. Nå trenger vi ny ruter i huset. Jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter, og har forstått at det finnes forskjellig "styrke" i de. Ruteren kommer til å stå i tredje etasje i huset, og alle leietakere skal få bruke nettet. Klarer jeg meg med denne her? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580427 Jeg har også sett på noen andre, men anmeldense er ofte svært blandet og jeg er, som sagt, veldig usikker hva jeg skal se etter... Endret 14. februar 2011 av knosemjau Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 du har ikke klart å lime inn hele linken... Men hva slags hus er det? Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Oops, "NETGEAR Rangemax Open Source Wireless-N" heter produktet. Huset er et vanlig trehus. Vi har også brukt nettet i hagen rundt, men her er ikke snakk om mer enn ti meters avstand fra ruteren i tredje. Hilsen KM Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Du burde klare deg, men det kommer litt annpå ting som veggenes tykkelse og forstyrrelser. Det kan være at du blir nødt til å kable ned til første etasje for å sette opp et AP der. Men i utgangspunktet burde det holde. Jeg har satt opp nett tidligere hvor jeg bruke WPS for å koble sammen 3 routere over 4 etasjer, fordi at huset var rimelig solid bygget. Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Håper jeg slipper å måtte øke signalet noe, det fungerer rimelig bra med ]en sånn en for tiden, bare at nettet som leveres til huset er svært ustabilt. "AP"? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 AP = Access Point, en dings som bare leverer trådløst nettverk, men ikke routerfunksjonalitet. Hvis den fungerer for å dekke hele huset så burde det holde med den routeren du har valgt ut. Eventuelt kjøpe bedre antenner hvis det bare er litt om å gjøre, men jeg ville testet først før jeg gikk til innkjøp av noe mer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ved utleie, så kan det være lurt å velge D-link DIR-655. Den har et "ekstra" trådløsnett du kan sette opp for hybelboerne. Dette nettet er adskilt fra ditt eget og gir kun internettaksess. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Eller enhver router som støtter tredjeparts-firmware? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jo forsåvidt, men det er en helt annen brukerterskel for å sette opp med IP-tables. Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Det er familien som leier så det er ikke så farlig. Men takk for tipset! En kompis anbefalte også D-Link, faktisk den samme som du foreslå (sjekket det på e-posten). Men "styrken" er vel litt hipp som happ med de to modellene? Prisen er omtrent den samme, så da kan jeg jo bare gå for D-Link-modellen? edit: Ser at testen og 6ern er fra 2007. Er den fortsatt konkurransedyktig? Endret 14. februar 2011 av knosemjau Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Den er hvertfall like god på trådløsdekning som de fleste av dagens routere. Du finner den på tibud på komplett til 550 denne uken. Hvis du ikke behøver separasjon i lokalnett, så vil jeg heller anbefale Buffalo WZR-HP-G300NH, den har enda bedre rekkevidde. Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 T Tusen takk for tipset! Hvor får jeg tak i den? Ikke på komplett vel? Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg så jo at den ikke fantes på komplett da, derfor spør jeg. Jeg kan få Buffalo WHR-HP-G54-EU og WHR-G300N til 699kr/stk, og skal velge en av de. Nå skjønner jeg ikke forskjellen, noen her som kan gi meg tips? Det hadde vært helt overveldende fantastisk, for da kan jeg anse meg som ferdig med saken. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Ville ikke kjøpt de to du nevnte. De har kun 100Mbit og er heller ikke like bra på trådløs. I tillegg har de mindre minne og dårligere CPU. Mangler vel USB også... http://prisguide.har...zr-hp-g300nh&n= Endret 16. februar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Takk for svar, det hjelper masse! Har sett litt på en blandet oversikt over anmeldelser av Buffalo, samt en hakket mer positiv anmeldelse av NETGEAR og skal dømme og bestille i kveld. Strålende med forumshjelp! Endret 16. februar 2011 av knosemjau Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Ser du nøyere etter, så er de fleste kommentarene om WZR... om orginal Buffalo firmware. Den kan fint flashes med DD-WRT, som støttes offisielt av Buffalo. Uansett, så får du nok en brukbar løsning med den andre også. Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Okei, da gikk jeg for NETGEAR. Sparer 200kr og for den gjengse anvenderen må vel det være greit nok. Men jeg ser jo at Buffalo-routeren har 30% høyere "downlink throughput", hva nå enn det måtte være. Enda en gang tusen takk for veiledningen, det hjalp massevis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå