Gå til innhold

Privat parkering, hva kan jeg gjøre med feilparkerte biler?

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leier en privat parkering i byen, der hender det at uvedkommende parkerer.

Kan jeg, med loven i hånd, bøtelegge disse? Hvilke summer eventuelt? Og hva slags dokumentasjon trenger jeg for å kunne kreve det inn?

Har jeg lov til å taue bilen vekk? Tenker å sette opp et skilt med info om eventuelle bøter og advarsel om borttauing.

Andre metoder jeg kan bruke for å holde folk unna, eller straffe de som snylter plassen min?

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sette opp varsel om at plassen brukes som landingsplass for byggets aktive kulestøter, og at eventuelle skader som følge av feilparkering ikke dekkes.

Du må først og fremst få satt opp et skilt med privat parkering og varsel om at feilparkerte biler taues på eiers regning.

Om feilparkeringen fortsetter, ville jeg hentet en plastkjegle jeg satt opp (så sant jeg ikke brukte plassen regelmessig selv).

I verste fall ville jeg kontaktet politiet for å få godkjent en borttauing som igjen ble utført av Viking/Falck.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å kunne kreve inn bøter så må det gjerast ein avtale som den som parkerer godtar (vanligvis gjort i form av tydelig skilting som bilføraren ikkje kan unngå å sjå ved normal oppmerksomheit).

Det er lettare å få bilen tauabort dersom den er til hinder for deg.

Ved borttauing så må eigaren av bilen betale dei faktiske utgiftene for tauinga og ikkje ei bot til deg.

Dersom du på eiget iniativ krever inn bot før bilføraren får forlate plassen så nærmar du deg veldig fort ei sak om utpressing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...