Injderni_Lam Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei! Jeg har ett "stort" problem med hardiskplassen. det er uforglemmelig mye innpå den. Er det mulig for meg og slette alt unntatt selve WINDOWS?? Hvordan`?? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ja, det er fullt mulig, men du må nok belage deg på en manuell jobb. Det første du kan gjøre er å slette temporary internet files, gjør det via menyen i nettleseren(e) dine. Hvilken windowsversjon har du? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Kjøp ny harddisk? Slette alt er jo mulig, men om du har mye, som du sier, kan det blir en drittjobb. Lenke til kommentar
Injderni_Lam Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg har Windows 7 på den maskinen.... Jeg vil helst ikke kjøpe ny hardisk * Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Slett det du har liggende under mine dokumenter - nedlastinger om du ikke har noen god grunn til å ha det liggende. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ta backup av det du vil ta vare på og installer Linux, kremt, mener Windows på nytt. Finn instruksjonsbok til pc. Reinstallering er veldig enkelt på nye maskiner. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvor mye ledig plass har du på disken? Husk at Windows bruker disken til swap/midlertidige filer, og er det fullt så vil det gå tregt. Frigi så mye plass som du klarer, kjør CCleaner etc så er du i gang igjen... Lenke til kommentar
phlake Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Tipper det er noen gigabyte med recoverypoints også. Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Dette blir en manuell opprydding. 1 Kontrollpanel->Programmer og funksjoner->Velg programmer du ikke trenger/bruker->avinstaller 2 Mine dokumenter->Slett ting du ikke trenger/bruker 3 Min datamaskin->Høyreklikk disken->Egenskaper->Generelt->Diskopprydding->Velg alt->kjør 4 Min datamaskin->Høyreklikk disken->Egenskaper->Verktøy->Defragmenter->Velg disken->kjør Med dette kommer du langt. (Og har litt å gjøre en stund) Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvor mye ledig plass har du på disken? Husk at Windows bruker disken til swap/midlertidige filer, og er det fullt så vil det gå tregt. Frigi så mye plass som du klarer, kjør CCleaner etc så er du i gang igjen... En jevnlig runde med nCleaner gjør også godt for en rotete PC. Lenke til kommentar
Injderni_Lam Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det er så mye som(941GB) på hardisken.. det er bare 59GB ledig plass.. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvor mye ledig plass har du på disken? Husk at Windows bruker disken til swap/midlertidige filer, og er det fullt så vil det gå tregt. Frigi så mye plass som du klarer, kjør CCleaner etc så er du i gang igjen... En jevnlig runde med nCleaner gjør også godt for en rotete PC. Hvordan er det i forhold til CCleaner? Lenke til kommentar
Injderni_Lam Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Hvor mye ledig plass har du på disken? Husk at Windows bruker disken til swap/midlertidige filer, og er det fullt så vil det gå tregt. Frigi så mye plass som du klarer, kjør CCleaner etc så er du i gang igjen... En jevnlig runde med nCleaner gjør også godt for en rotete PC. Hvordan er det i forhold til CCleaner? Har brukt Ccleaner helt siden jeg kjøpte maskinen.... Men fant ut hvordan jeg sletter allt og instalerer windows på nytt.. Under Kontrollpanel-Gjenoppretting-Avanserte Gjenopprettinger- Installer WINDOWS på nytt. Problemet er løst;) Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvor mye ledig plass har du på disken? Husk at Windows bruker disken til swap/midlertidige filer, og er det fullt så vil det gå tregt. Frigi så mye plass som du klarer, kjør CCleaner etc så er du i gang igjen... En jevnlig runde med nCleaner gjør også godt for en rotete PC. Hvordan er det i forhold til CCleaner? Mer avansert. Anbefales. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Men fant ut hvordan jeg sletter allt og instalerer windows på nytt.. Under Kontrollpanel-Gjenoppretting-Avanserte Gjenopprettinger- Installer WINDOWS på nytt. Problemet er løst;) Vel - den enkle løsningen er ikke alltid den beste. Strengt tatt vil alle filer/programmer du har liggende gjøre PCn din tregere og tregere igjen etter at du har gjort dette. Litt mer kritisk sletting av filene dine vil nok bidra vel så mye med en raskere PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå