Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutt 21 sammen med jente 15 år?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kjæreste på 16 da jeg var 26. Hun var moden for alderen og jeg var umoden for alderen, så aldersforskjellen var ikke så veldig merkbar, men det varte likevel bare et par måneder. Kan forresten fortelle om en annen venn som fant ei på 15 da han var 24. I dag er de lykkelig gift og har flere barn, så dette er naturligvis noe som kommer an på veldig mye.

Alder/2+7 er forresten noe tull. Skal det liksom være greit for en 30-åring å ha dame på 22, men ikke 21? Tror ikke det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alderen har ingenting å si i forholdet... det er det du kan, lærer og forstår som burde si noe om hvor gamle folk er. Alder er bare et tall som hjelper oss med å holde tellinga på hvor gammel kroppen er.

Personlig så er jeg 30 og kjæresten min er 17 og går fortsatt på skole. Vi har vært sammen i 1 år og jeg kunne ikke tenkte meg noen andre og det er gjensidig mellom oss. Vi blander ikke privatliv og jobb/skole. Etter man er ferdig på skole og er på samme nivå både økonomisk, jobbmessig og sosialt (noe som heller ikke burde påvirke om 2 mennesker velger å dele live sitt med hverandre) så har man jo kommet like langt uansett hvor høy alder man har.

Det er ikke ekkelt. Ingenting er normalt eller unormalt hvis man tenker på hva som er naturlig i seg selv. Det spørs på hvordan man ser på saken.

Er ikke mange i det her overfladiske samfunnet vi har nå som klarer å tenke som du og jeg, men så kommer jeg ifra en litt annerledes kultur enn disse som sier at det er ekkelt å at det ikke muligens kan fungere uten en anna forklaring at det bare ikke kan, som mamma å venner har sagt, noe de bare har hørt, men ikke ofret en tanke egentlig.

Jeg ble selv sammen med en på 14 når jeg var 20, hvis noen er interresert i å høre mer, eller har spørsmål, så er det bare å spørre.

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Hei! Har kommet i en kinkig situasjon. Jeg har fått god kontakt med ei 15-åring. Er selv 21.

Hun virker voksen for alderen, men er jo bare 15. Tok opp dette med alderen med henne, og fikk som svar at alderen ikke var så viktig osv.

I hodet mitt er det noen sperrer som slår inn og gjør meg svært usikker.

Dog virker hun som en super jente, som jeg nok kunne tenke meg og bli sammen med om hun var 2 år eldre...?

Hadde vært fint å fått noen andres synspunkter på en slik aldersforskjell.

Før jeg evnt kjører det i graven eller gir det en sjangse!?

Jeg mener du burde bry deg mindre om hva andre mener og tror.

Hvis du hele tiden skal spørre andre mennesker om "lov" til å gjøre ting, hvordan skal du da kunne gjøre ting som du selv vil? Hvorfor skal andre bestemme hva du får lov til eller ikke får lov til?

Til de som er imot forhold med aldersforskjell, hudfarge-forskjell, samme kjønn eller lignende må jeg si at det er flott at de har en mening. Men jeg har ikke nok respekt for dem til å legge vekt på synspunktene deres, og jeg ser ingen grunn til å bry meg om noe som helst de sier.

"Du kan ikke gjøre ting du liker fordi jeg sier du ikke kan gjøre det" - slike folk sletter jeg fra vennelisten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri vært i denne situasjonen selv, men jeg kjenner flere som har/er det. Det er ofte eldre gutter som er mindre voksen av seg, men det trenger ikke å være en faktor i din situasjon.

Uansett kan du tenke på hvordan du var når du var 15, eller hvordan venninner av deg var når de var 15. Så tenker du på hvor mye de har forandret seg de siste 6 årene.

Lenke til kommentar
Jeg ble selv sammen med en på 14 når jeg var 20, hvis noen er interresert i å høre mer, eller har spørsmål, så er det bare å spørre.

Hvor mange visste om forholdet og hva syntes de i så fall om det?

Tja, de fleste av hennes venner å mine venner visste om det, mora å stefaren fant vel det ut noen måneder etter vi ble ilag, mora å stefaren, eller stefaren til hu va ikke så veldig begeistret over det først, (men mora har alltid støttet oss) men jeg dro å møtte dem halvt år etter at vi ble ilag, så jeg sjarmerte dem tydeligvis, siden jeg verken fikk bank eller kjeft av dem :)

Nei mine venner sa aldri noe negativt om det, å heller ikke hennes venner, var vel kanskje foreldran til venninnan hennes som snakket mest, men jeg vet ikke hva dem har sagt, ingen har kommet rett til meg å sagt noe negativt om det.

Men når hu ble 16 så flytta vi sammen i byen, som faktisk var 10 mil unna der hu bodde når hu bodde sammen med mora å stefaren, så da ble jo alt selvfølgelig mye lettere.

Lenke til kommentar

Godt å høre! Vi har kommet langt når det gjelder å akseptere forhold mellom samme kjønn og forskjellige raser, men når det gjelder aldersforskjeller har det jo gått stikk motsatt vei. Prøv å si til en hjernevaska amerikaner at du hadde dame på 14 da du var 20 så blir du jo stempla som en motbydelig pedofil som skulle sittet i fengsel resten av livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å høre! Vi har kommet langt når det gjelder å akseptere forhold mellom samme kjønn og forskjellige raser, men når det gjelder aldersforskjeller har det jo gått stikk motsatt vei. Prøv å si til en hjernevaska amerikaner at du hadde dame på 14 da du var 20 så blir du jo stempla som en motbydelig pedofil som skulle sittet i fengsel resten av livet.

Ja, amerikanere er nok ganske solid hjernevasket akkurat der, er utrolig synd å se at det skjer, uten at man kan gjøre noe med det, men hvorfor bruker jeg å tenke, høres nesten ut som at det er noen der ute som mot alle odds vil at folket ikke skal akseptere aldersforskjeller.

Lenke til kommentar

Jeg har en litt annen regel for aldersforskjeller. Min regel er at man må være på samme stadiet i livet, eller være i nærheten. Det betyr at en ungdomskoleelev dater en ungdomskoleelev og studenter dater studenter.

Du som 21-år kan være på ditt tredje år på universitetet. En 15 - åring går i 9-ende, eller i 10-ende. Det er en altfor stor aldersforskjell. Finn deg noen som har fullført videregående.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alder er noe dritt.. Er alltid noen jævler som skal lage bråk for noe som ikke en gang har noe med dem å gjøre. Siden jeg var 13 var jeg dritforelsket i en kjekk gutt på 18, han er nå i dag 19. Som sakt da jeg ble 14 fikk vi bedre kontakt, og den ene tingen ledet til det andre. Vi har så store følelser for hverandre, men som sakt.. Norske lover.. Må vente til jeg er 16. Jeg er født så jævelig sent på året så det er jo nesten ett + .. Fyller 15 år om 2 mnd og 12 dager. Og han fyller 20 om 2 mnd og 24 dager. Så det betyr at jeg har ventet i 1 år, og vi har like store følelser for hverandre. Alså 2 år vil jeg til slutt ha ventet på drømme gutten. Men sant av det mange her inne sier. Man lever to forskjellige liv, har andre venner, jobb, skole what ever.. Det kan bli vanskelig, men med litt trylling kan det funke! Jeg er posetiv til alle forhold. Men om venninna mi hadde kommet og sakt hun var sammen med en 30 åring hadde jeg ikke bare hevet på øyenbryna, men også kjeftet. For meg er max 6-10 år greit, og det spørs helt på personen! Jeg mener at en 15-14 åring kan være like moden som en 16-17 åring. Men det kommer jo også veldig på personen. LYKKE TIL <3 :mrgreen:

Tina og Betina..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en litt annen regel for aldersforskjeller. Min regel er at man må være på samme stadiet i livet, eller være i nærheten. Det betyr at en ungdomskoleelev dater en ungdomskoleelev og studenter dater studenter.

Du som 21-år kan være på ditt tredje år på universitetet. En 15 - åring går i 9-ende, eller i 10-ende. Det er en altfor stor aldersforskjell. Finn deg noen som har fullført videregående.

Så det er greit om både 21-åringen og 15-åringen går første året på videregående?

Lenke til kommentar

Så det er greit om både 21-åringen og 15-åringen går første året på videregående?

Det er for det første ikke mulig på grunn av norske lover.

Men det er ikke greit, hovedsaklig fordi en 21-åring vil ikke passe inn på første klasse videregående. Men etter min mening er det langt bedre om en 19 åring som går i 3 klasse dater enn 15 åring som går i første enn en 19-åring som går på universitet dater enn 15-åring som går i 10.

Ikke glem at alder er bare et tall. Livserfaring derimot.

Lenke til kommentar

Men det er ikke greit, hovedsaklig fordi en 21-åring vil ikke passe inn på første klasse videregående. Men etter min mening er det langt bedre om en 19 åring som går i 3 klasse dater enn 15 åring som går i første enn en 19-åring som går på universitet dater enn 15-åring som går i 10.

En på 21 kan gå første året på videregående, ellers ønsker eg henvisning til lovverket.

Lenke til kommentar

Er noen som sier at det ikke er greit at to jenter på 20 år dater hverandre heller, jeg spør iblant hvorfor det ikke skulle være greit.

Noen mener man må være ekstra forsiktig med unge jenter, jeg mener man må være forsiktig med alle uansett alder.

Jeg tror noen legger litt mye i ordet kjæreste, noen ganger kan man være i vanskelige faser hvor man trenger ekstra trøst og støtte og en kjæreste som elsker og støtter deg kan hjelpe deg gjennom strabaser og prøvelser. Andre syntes det er vanskelig å være singel og alene, jeg for eksempel liker ikke å sovne eller våkne alene og ensom.

Jeg respekterer at du kanskje ikke vil at dine egne barn skal finne seg en kjæreste som ikke passer til dine krav, og kanskje at du skulle ønske du kunne velge kjæreste for din sønn/datter - men jeg har sett flere tilfeller med store aldersforskjeller hvor forholdene fungerer kjempefint. Foreldrene til den yngste parten er gjerne skeptiske innledningsvis, men straks de skjønner at du faktisk er glad i datter/sønnen deres og vil ta godt vare på dem så blir de veldig støttende.

At andre ser ned på noen fordi de forelsker seg i en som er under 18år og går på skole ser jeg ikke på som problematisk, jeg omgås med vilje ikke slike mennesker :)

Jeg ser på dem som ulykkelige og stappfulle av frykt, som om de er statister i noen andre sine liv. Mens jeg liker å omgåes folk som gjør det de selv vil, realiserer sine drømmer og ikke er redd for andre mennesker.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...