AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hei! Har kommet i en kinkig situasjon. Jeg har fått god kontakt med ei 15-åring. Er selv 21. Hun virker voksen for alderen, men er jo bare 15. Tok opp dette med alderen med henne, og fikk som svar at alderen ikke var så viktig osv. I hodet mitt er det noen sperrer som slår inn og gjør meg svært usikker. Dog virker hun som en super jente, som jeg nok kunne tenke meg og bli sammen med om hun var 2 år eldre...? Hadde vært fint å fått noen andres synspunkter på en slik aldersforskjell. Før jeg evnt kjører det i graven eller gir det en sjangse!? 3 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg hadde droppet det, for stor aldersforskjell i mine øyne. Andre mener kanskje noe annet. Blir dere 22 og 16 år, iår? Eller. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Først så tenker jeg at du burde gjøre det du føler at du har lyst til, men sist jeg gjorde det så endte det med at gutten ble grundig såret over de nesten to årene de var sammen.. Hun er 15, du er 21, uansett hvor voksen hun virker for deg nå så vil du kjenne aldersforskjellen kraftig før eller siden, og det er liten sannsynlighet for at dere vil være sammen til dere blir gamle i og med at hun er 15 og har så mye hun skulle ha erfart før hun blir sammen med mannen hun skal tilbringe livet med. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Forøvrig så er jeg 20 og er sammen med en på 27, og det virker som om vi faktisk vil tilbringe resten av livet sammen. Når det er sagt så ble vi kjent da jeg var 14, men han fikk ikke øynene opp for meg på ''den'' måten før jeg var nesten 19, så erfaring og alder har noe å si. 2 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Om man er +20 år, så spiller det ikke så mye rolle om gutten eller jenten er noen par år eldre. Men når man er i tenårene så vil jeg si det har litt større rolle angående aldersforskjell. 2 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Aldersforskjell og modenhet har mye å si, mest deres egen situasjon også. Husk at du er mer moden enn henne og mulig ferdig med de fleste faser i livet, mens hun vil fortsatt oppleve dem (tenker på venner,flørting, fest og fyll(hvis hun er slik)). Hun kan se forskjellig på alvoret i forholdet deres og forholde seg etter det. Kanskje har holdninger som du ikke liker så særlig. Mitt råd er å trå varsomt, og kun gå inn for det hvis begge er inneforstått med alt det innebærer. Jeg selv hadde et avstandsforhold til en jente på 16 når jeg var 21, og alt gikk ad undas (les: til helvete) kun ett år etter, fordi vi hadde forskjellig syn på ting og hun var veldig omgjengelig og hadde holdninger jeg ikke var komfortabel med. Vi elsket hverandre mye og traff så ofte vi kunne, men det holder ikke i fleste tilfeller. My two cents. Lenke til kommentar
nnys Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Min kjære er 13 år eldre enn meg. Vi har det fantastisk sammen, og har valgt å ignorere andres meninger om oss to. Den sterke bånden mellom meg og han, er såppass sterk at andres meninger og kritikk, ikke har noen verdens ting å si, eller ødelegge det fine meg og han har skapt sammen. Den enorme aldersforskjellen, har vi snakket ganske mye om, og har kommet til enighet at den nå er helt likegyldig. Jeg mener, så lenge to personer har det bra sammen, lik verdi, og klarer å balansere ting, selv om begge er på forskjellige stadier i livet, så har i grunn alder ganske lite å si når det gjelder kjærligheten, hvis man ser bort i fra konsenkvensene som kan forekomme senere i livet - men hvem er det som i det hele tenker såppass langt? Ingen forhold har noen garanti for at det skal vare livet ut heller! Nå er jo det 'bare' 6 årsforskjell mellom deg og jenten, selv om den kan virke litt stor nå, mtp. at hun er i tenårene. Du bør kanskje vente til hun fyller 16(?) Du bør i hvert fall gå rolig og sakte frem med henne. Du kan jo se litt ann - om hvordan dere har det sammen, og å se om du virkelig vil satse på henne. Er dog lurt å snakke om aldersforskjellen (noe jeg ser at dere har gjort), og at dere begge er klar over at det kanskje kan komme kritikk fra andre folk. Endret 14. februar 2011 av Frk. Snasen 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Takk for respons fyller 16 og 22 i år. Er det samme som dere nevner som plager meg. Blir jo to forskjellige faser i livet. hun vil "fly" litt, og jeg har mer eller mindre "landet". Men etter å ha lest svar og tenkt litt har jeg kommet fram til at jeg vil gi det en sjangse, men gir det god tid og går sakte fram. Skal også ta en enda grundigere prat. Så får vi se hvor det bærer hen 2 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Lykke til da, håper det funker for dere. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Det blir for meg helt feil, og klarer ikke riste følelsem av at jeg tar godteriet fra en baby eller noe lignende. Klarer nesten ikke å ta situasjonen på alvor om de er bare 3-4 år yngre. Men om du ikke har noen personlige innvendinger, og hun samtidig virker moden er det vel verdt en sjanse. Er man forelska, så er man forelska. Endret 15. februar 2011 av Narsissisten Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Hun er 15, du er 21, uansett hvor voksen hun virker for deg nå så vil du kjenne aldersforskjellen kraftig før eller siden, og det er liten sannsynlighet for at dere vil være sammen til dere blir gamle i og med at hun er 15 og har så mye hun skulle ha erfart før hun blir sammen med mannen hun skal tilbringe livet med. Hvem sier at man må velge en kjæreste for livet. Sist jeg sjekka er det mylig å slå opp og skaffe en ny. 1 Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Enig der. Man går jo inn i et forhold med intensjonen om å dyppe tærne i vannet og ha det trivelig med den andre personen. Andre forhold har man ikke mye tro på selv engang. Tar en stund før man i det hele tatt begynner å tenke på den "seriøse" delen. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Fornuftig tenking det, TS. Du får ha lykke til. Hold oss oppdatert. Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanemann Skrevet 15. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2011 Du hadde fått verbalt tyn av meg om vi hadde vært venner. For meg, er gutter som øyner et forhold med så yngre jenter, ja, nesten motbydelige. Det er kanskje bare 6 års forskjell, men dere er på så totalt forskjellige plan mentalt, at det like så godt kunne vært 100. Tenk hvor mye annerledes du er nå, enn da du gikk i 9.klasse på ungdomskolen. Det var tiden der alle de kule brukte snus, og to 0.33 tuborg gjorde deg stup drita. Klasserommet sprakk ut i latter ved ordet penis. Nei, du tenker nok med feil del av kroppen. For hva kan du egentlig se i en 15 år gammel jente annet enn seksuelle goder? Ingenting, om du er en oppgående 21 år gammel mann. Det er i hvert fall min mening. 12 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Hun er 15, du er 21, uansett hvor voksen hun virker for deg nå så vil du kjenne aldersforskjellen kraftig før eller siden, og det er liten sannsynlighet for at dere vil være sammen til dere blir gamle i og med at hun er 15 og har så mye hun skulle ha erfart før hun blir sammen med mannen hun skal tilbringe livet med. Hvem sier at man må velge en kjæreste for livet. Sist jeg sjekka er det mylig å slå opp og skaffe en ny. Det som er er at når man er eldre så er det større sannsynlighet for at man har lyst til å begynne å slå seg til ro, mens når man er yngre så er det gjerne det siste man burde og vil gjøre. Noe som kan føre til at den yngre mye mulig vil knuse hjertet til den eldre som muligens har fått lyst til å stifte familie. Man er på forskjellige stadier i livet og selv om man liker det eller ei så har det noe å si, selv om jeg på ingen måte sier at dette gjelder absolutt alle, men det er det jeg mener utifra hva jeg har observert, erfart og hørt av andre som har vært i lignende situasjoner. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Kjenner meg godt igjen i situasjonen, men da på vegne av en del kompiser. Kompisene har en vane og finne seg litt yngre jente som de ofte innleder noe som kan virkes ut som et seriøst et forhold. De ender alltid om med å bli såret pga. jentenes umodenhet. Husker selv hva slags forhold jeg hadde med jenter i 14-15-16 års alderen, var ikke mye voksent over det og laaaangt i fra det forholdet jeg har idag :-) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det som er er at når man er eldre så er det større sannsynlighet for at man har lyst til å begynne å slå seg til ro, mens når man er yngre så er det gjerne det siste man burde og vil gjøre. Noe som kan føre til at den yngre mye mulig vil knuse hjertet til den eldre som muligens har fått lyst til å stifte familie. Man er på forskjellige stadier i livet og selv om man liker det eller ei så har det noe å si, selv om jeg på ingen måte sier at dette gjelder absolutt alle, men det er det jeg mener utifra hva jeg har observert, erfart og hørt av andre som har vært i lignende situasjoner. Å det er nok tynt med 21-årige gutter som leter etter å slå seg til ro, selv om de finnes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det som er er at når man er eldre så er det større sannsynlighet for at man har lyst til å begynne å slå seg til ro, mens når man er yngre så er det gjerne det siste man burde og vil gjøre. Noe som kan føre til at den yngre mye mulig vil knuse hjertet til den eldre som muligens har fått lyst til å stifte familie. Man er på forskjellige stadier i livet og selv om man liker det eller ei så har det noe å si, selv om jeg på ingen måte sier at dette gjelder absolutt alle, men det er det jeg mener utifra hva jeg har observert, erfart og hørt av andre som har vært i lignende situasjoner. Å det er nok tynt med 21-årige gutter som leter etter å slå seg til ro, selv om de finnes. Iallefall flere enn det er av 15 år gamle jenter ! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Tja, men spol det frem 6 år, så er det nok ikke såå enormt ubalansert mellom 27 år gamle gutter og 21 år gamle jenter som vil begynne å roe seg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Du hadde fått verbalt tyn av meg om vi hadde vært venner. For meg, er gutter som øyner et forhold med så yngre jenter, ja, nesten motbydelige. Det er kanskje bare 6 års forskjell, men dere er på så totalt forskjellige plan mentalt, at det like så godt kunne vært 100. Tenk hvor mye annerledes du er nå, enn da du gikk i 9.klasse på ungdomskolen. Det var tiden der alle de kule brukte snus, og to 0.33 tuborg gjorde deg stup drita. Klasserommet sprakk ut i latter ved ordet penis. Nei, du tenker nok med feil del av kroppen. For hva kan du egentlig se i en 15 år gammel jente annet enn seksuelle goder? Ingenting, om du er en oppgående 21 år gammel mann. Det er i hvert fall min mening. Får høre det begge veier fra venner. Så vet at flere ser det sånn. Av det jeg har fått med meg så virker hun ganske "moden" sånn sett, særlig hvis jeg sammenlikner med slik jeg husker meg i 10.klasse. Men er derfor jeg velger å gi det god tid og samtidig ta en skikkelig prat(slik at jeg evnt. ikke holder hun på vent), så jeg så godt som mulig kan se om det vil fungere. Mtp. forhold så tenker jeg på ei jente jeg kan trives ilag med og som trigger den "spesielle følelsen". Ser ikke på det som umulig. Hadde jeg kun sett seksuelle goder i dette, hvorfor stresse med tanken på forhold. Kall meg gjerne tilbakestående 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå