Gå til innhold

Hjelp til et Komplett vannkjølingssystem

Anbefalte innlegg

God morgen, godtfolk.

Nå har det seg slik at jeg lenge har hatt lyst på et skikkelig vannkjølingssystem, men min kompetanse innenfor nettopp dette, er ikke den beste. Jeg har noen spørsmål og litt slikt jeg håper å få svar på i denne tråden :-)

1. Som "introen" forteller, har jeg veldig lyst på et komplett vannkjølingssystem. Det vil si at jeg vil helst kunne kutte ut de fleste vifter i kabinettet samt. den gigantiske CPU kjøleren (CM V8) og viften på skjermkortet. Siden jeg har spesial-avtale med performance-pcs vil jeg at de delene som blir satt i sammen skal være i sortimentet nettopp hos dem. Jeg vil at alt skal være vannkjølt, utenom PSU. Det vil si RAM, GPU, HK (chipset), og annet som evt. er nødvendig. Specs på PC'en:

• HK: Asus Maximus III Extreme (1156)

• CPU: Intel Core i7 - 860

• GPU: XFX Radeon HD 5870

• RAM: Corsair Dominator (6GB Kit)

• Kabinett: Fractal Design Define XL - Black Pearl

2. Hva trengs egentlig i et komplett vannkjølingssystem? Hvor mye tubing trenger man eller hvor mange fittings trenger man? Hvordan kan man få optimal temperatur på vannkjølingen? Hvilke verktøy trenger man? og viktigst av alt, hvordan skal man sjekke for lekkasjer osv? Er så utrolig mange spørsmål innenfor denne kategorien som jeg håper på å få svar på.

Håper noen har lyst til å skrive en god del og forklare for meg, for en fremtidig vannkjøler vil jeg være, hehe :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...