Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på skifte av dekk på felg?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva prisen ligger på for bytte av dekk på felg?(Tenker da at man kjøper dekket hos forhandleren og at de setter dekket på felgen for deg) Helst pris per dekk. Varierer sikkert noe fra sted til sted, men lurer på hva folk har erfart angående prisen når det kommer til bytte av dekk på felg.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på om du har med deg dekk eller du kjøper der du skal bytte.

Selv kjøpte jeg nye dekk og de jekket opp bilen, tok av hjulene, la om og satt på plass hjulene på bilen igjen. Dette kostet meg kr 100,- totalt (altså kr 25,- pr hjul).

Har du med deg dekk som ikke er kjøpt hos de du skal bytte om hos, så har jeg hørt priser opp mot kr 400,- pr hjul.

Lenke til kommentar

OK, hva er det du spør om?

Skal du bytte *egne* medbrakte dekk eller skal du kjøpe og bytte dekk?

Har du medbrakte dekk, se mitt forrige innlegg.

Skal du kjøpe og ha omlegging "på kjøpet", så må du regne med 1.500,- og oppover pr dekk uten felg og fra ca 2.000,- og oppover for et komplett hjul med dekk og felg.

Lenke til kommentar

du har en noe uklar problemstilling i første innlegg i forhold til hva du senere utrykker at du lurer på.

men til spørsmålet.

jegh ar ikke undersøkt pris på dekkkjøp og omlegging i år så kan ikke si jeg vet prisen på dekkene du skal kjøpe. men vil si at 2850 per dekk i den størrelsen du nevner høres i overkant dyrt ut.

For to dekk høres det ikke urimelig ut for disse dekkene, man får dekk so mer mye billigere men de har stort sett egenskaper som ikke er like gode, ja hvis ikke du er heldig.

ellers så er det stort sett billigere eller gratis med avmontering av gamle dekk og montering av nye når stedet du bruker til å bytte dekk på felg også selger deg de nye dekkene.

her hvor jeg bor koster avmontering, montering og balansering 200,- per dekk/felg på lokale bensinstasjonen som driver med dekk. når du ikke kjøper dekk hos dem. når du kjøper dekk betaler du 50 kroner per dekk/felg for samme tjeneste.

har du forsøkt å undersøke priser på dekket via nettet eller andre utsalgssteder i ditt nærområde?

har du vurdert gjennomgang av dekktester for å se om det finnes dekk med tilsvarende egenskaper som kanskje er billigere?

*tillegg*

ser eiker motorshop har den dekktypen til 900 eller 1000,- alt etter maks last

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...