Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med Modem (telenor)

Anbefalte innlegg

OK så jeg har hat problemer med modemet (telenor altså) i 2 uker nå og jeg orker ikke lenger! så jeg skal skifte leverandør men jeg vet ikke hvilken leverandør som er bra og jeg tar gjerne all informasjonen jeg kan få! og vil ha noen spørsmål

Jeg har dysleksi så ikke klag på mine skrivefeil! =)

Endret av Fruitdealer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også hatt en god del problemer med modemet til Telenor over en periode, og har valgt å prøve NGT for å se om dette blir noe bedre. (Vet vel ikke sikkert før man har prøvd)

Problemet med Telenor var at modemet resetter seg med ujevne mellomrom, samt at IP telefoni delen har vært alt annet enn stabilt.

Etter en god del samtaler med support, hvor de mere eller mindre trekker på skuldrene, så ga jeg opp, og prøver nå en annen leverandør.

Tipper de fleste leverandørene både har fornøyde og misfornøyde kunder, men det var liten vilje fra Telenor sin side, til å prøve å rette opp i problemene jeg hadde, som ble avgjørende for bytte. (NGT benytter Telenor sine linjer i mitt område, så det er vel bare å krysse fingrene å håpe på det beste:-)

Lenke til kommentar

Hvis routermodemet stopper opp, så tåler det ikke belastningen (antall forbindelser + evt max hastighet).

Det beste er å kjøpe seg en router som tåler mye last (F.eks Asus RT-N16, N56, N76) og setter routermodemet i bridge.

Hos Telenor finner man oppskrift på bridge i veiledningene på websiden.

Det er litt "tåpelig" å bytte til en annen ISP, som trolig vil gi deg et routermodem av omtrent samme kvalitet...

Skal man først bytte, så kan man velge en ISP som leverer ut rent modem. Disse får nemlig ikke samme belastning som et routermodem må håndtere.

Lenke til kommentar

Dersom du reklamerer på modemet så får du nok nytt.

Jeg hadde lignende problem med et SpeedTouch 546 som jeg reklamerte på. Da fikk jeg tilsendt et splitter nytt Xyltec multimodem 2602 + frankert returseddel som jeg klistret på når jeg sendte det gamle i retur. Det kostet meg ikke ei krone.

Jeg er ingen hyppig bruker av torrent så ST546 var ikke overbelastet hos meg da.

Det enkle kan være det beste :p

Q

Lenke til kommentar

Lese bruksanvisningen kanskje?

Hvis jeg ikke husker feil var det med en forklaring på hvordan det skal gjøres og at det var noe du måtte passe på dersom du hadde win 7. Husker ikke hva det var, men modemet skulle ikke kobles til med en gang i alle fall. Tror jeg måtte starte setup fra plata først og følge veiledninga der.

Modem stikket var også klistret over hos meg, med en liten beskjed på.

Det ordner seg nok, lykke til :)

Q

Lenke til kommentar

Lese bruksanvisningen kanskje?

Hvis jeg ikke husker feil var det med en forklaring på hvordan det skal gjøres og at det var noe du måtte passe på dersom du hadde win 7. Husker ikke hva det var, men modemet skulle ikke kobles til med en gang i alle fall. Tror jeg måtte starte setup fra plata først og følge veiledninga der.

Modem stikket var også klistret over hos meg, med en liten beskjed på.

Det ordner seg nok, lykke til :)

Q

TAKKER! XD ja det hjalp så jeg forsetter nå får se om det kommer noen feil underveis XD men tusen TAKK!

Lenke til kommentar

Problemet med ip telefoni er den skjenerelt lave opplastningshastigheten, så man må være påpasselig med at det ikke er andre ting i nettverket som bruker båndbredden.

Gikk selv ifra en 10\2 mb til telenor 8\0,6 pga den andre nettlevrandøren ikke klarte å levere et stabilt nett, tross den trege opplastiningshastigheten er jeg betraktelig mere fornøyd med telenor. pingen til f.eks vg.no datt ifra 20-25 til en stabil 7-8, så sidene popper faktisk opp kjappere og jeg bruker usent så er ikke avhengig av opplastning i så stor grad.

Bridga telenor routeren til en netgear router og har enda ikke hatt noe nedetid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...