Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

satt ned i lønn, trenger råd.

Tonka77

Anbefalte innlegg

Etter å ha jobbet i snart 6 år hos i samme firma, har jeg nå sagt opp min stilling. Jeg var ass daglig leder, og er nå på vei ut. Har 2 mnd oppsigelse ifølge stilling og loven(tror jeg).

Jeg startet med å ha 25.000 for 3 år siden i fastlønn denne ble hevet til 30.000 i sommer mnd også gikk jeg ned til 25.000 igjen. Denne sommeren gikk jeg opp til 35.000 og på slutten av sommeren gikk jeg inn i pappapermisjon, og beholdt da min lønn frem til oktober.

I oktober ble jeg satt ned til 25.000 igjen, uten forvarsel og jeg hadde tenkt til å bli enig med sjefen om at lønnen skulle settes til 30.000.

Når jeg så sier opp i januar så blir jeg satt ned til 10.000 i fastlønn uten noen form for varsel.

Og jeg er selvfølgelig ikke enig i dette. Han sier at han skulle betale ut resten i svarte penger, minus skatt. (skatt av svarte penger?)

Jeg mener og tror at uansett om lønnen skal ned, så skal dette avtales og være en enighet om?

håper på mange gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt her høres jo helt horribelt ut, men hovedregelen er jo at man alltid skal ha slike avtaler skriftlig. Å sette deg ned til 10.000 i fastlønn fordi du har sagt opp er ikke gyldig uansett dersom du HAR en eller annen skriftlig avtale.

Ta kontakt med jurist dersom du er interessert i å gå videre med dette - virker vel uansett som om du har tatt en korrekt avgjørelse når det gjelder oppsigelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Erm, bare biten om svarte penger viser jo mye om hvor håpløst dette er.

Du jobber hos en lovbryter av rang, trådstarter, så du kan enten sette hardt mot hardt og kreve resten av pengene utbetalt på vanlig vis, hvis ikke går du til sak - evt bare droppe det og anmelde fyren.

Eller gi F i å møte på jobb og skaffe deg en ny jobb fra og med nå. bryter han reglene, så kan du ;).

PS: Dette er ikke akkurat advokatråd. Kanskje litt mye synsing fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...