hemchr Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg opplever probelmer med bilen min om dagen. Når jeg kjører på E6 og holder fart rundt 90 - 110km/t, så mister motoren kraften etter en stund. Det vil si at selv om jeg har konstant trykk på gasspedalen synker fartsmåleren og samtidig synker bensinmåleren veldig mye på kort tid. Setter jeg bilen i fri og tilbake i 5. gir igjen, fungerer den en stund, før det samme skjer igjen. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Jeg har null peiling på bil. Nylig hadde jeg EU-godkjenning på bilen og det er først etter reparasjonene at dette har startet å skje. Dette har aldri skjedd med bilen før. Og for å si det sånn, så er jeg ikke fornøyd med hvordan prosessen med EU-godkjenningen har blitt gjort. Først fikk jeg en pris på 11 000, og da jeg fikk den igjen var regninga plutselig 16 000. Da hadde de riktignok ringt meg å sagt at det var en del til som måtte byttes og det kom på 1 500. Dermed forventet jeg en pris på 12 500. I tillegg har de ikke utbedret alle feilene de sa på forhånd. Men uansett er det den første problemstillinga som er viktig. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Litt mer informasjon om bil og motor hadde vært fint.. Lenke til kommentar
hemchr Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Litt mer informasjon om bil og motor hadde vært fint.. Det er en Audi A4 1996 modell, 1,6L. Noen annen info som er relevant? Takker for respons Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Har du noe informasjon om hva som ble gjort da bilen ble reparert? Hvis den funket helt fint før reparasjonen, er det jo noe som ble gjort på verkstedet som har skyld i problemene. Lugger den, eller bare mister du motorkraft? Et problem kan være at den suger falsk luft en plass, eller at den får for mye\lite (luftmengdemåler defekt) - men tror ikke det skal gjøre at den sluker bensin. Regner med det er bensinbil og ikke tdi. Er mye som kan forårsake dette, så det beste (hvis du ikke kan feilsøke selv) er å få lest av feilkoder på et verksted. Har du sjekket tennpluggene? edit: Vil anbefale deg å spørre på et audiforum istedet, der du da treffer flere mennesker med audi erfaring. Personlig holder jeg på med volvo. Endret 14. februar 2011 av cozmos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå