Gå til innhold

Vise PHP lokalt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå gjort om alle HTML-filene på nettsiden min til PHP, men problemet er at jeg ikke kan teste den lokalt. Jeg må alltid laste den opp på serveren og først da kan jeg se hvordan nettsiden min blir. Finnes det noen løsning på det?

Og så har jeg enda et par spørsmål:

Jeg har nå delt inn nettsiden min i to kolonner: innholdsboksen og en sideboks med banner og «Siste ti artikler» og «Anbefalte artikler». Problemet ligger da at jeg har settet nyhetssakene i en div class med clear: both;. Dette er gjort fordi jeg vil unngå problemer med at boksene av og til flytter på seg uten at jeg vil det. Men da kommer jeg over problemet at sideboksen ikke kan ligge til høyre for innholdsboksen. Er det mulig å gjøre et unntak slik at ett eller flere elementer ikke påvirkes av clear: both;-taggen?

Og sist av alt, har jeg som sagt gjort om siden til PHP. Jeg har også implementert en søkeboks, og den funker fint, den! Helt til jeg klikker på linkene, og merker at alle er HTML-filer. De eksakt samme filene jeg hadde før jeg gjorde den om til PHP. Spørsmålet er derfor hvor lang Google bruker på å oppdatere søkeresultatene slik at PHP-filene kommer frem på søket, ikke de gamle HTML-filene?

Takker for svar. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tatt alle html-filene dine og gjort de om til php, så har du et litt feil utgangspunkt.

Jeg regner med case'n fortsatt er å få en form for CMS-funksjon på nettsiden din?

Litt av hovedpoenget med en CMS-funksjon er at data lagres i en form for database. Hvis du bare gjør om alle html-artiklene til php-filer, så må du jo fortsatt drive å oppdatere linker etc i filene hvis du gjør endringer.

Jeg ville tatt en titt på Joomla, Wordpress eller andre systemer. Deretter implementert temaet ditt. For så å "importere" alle artiklene. Akkurat den siste biten vil sannsynligvis være litt jobb, da ikke alle CMS-systemer støtter HTML, men heller benytter Markdown eller Textile til stiling.

Når det gjelder CSS-problemet så har du fikset det eller? (Funker bra i chrome)

-C-

Lenke til kommentar

Hvis du har tatt alle html-filene dine og gjort de om til php, så har du et litt feil utgangspunkt.

Jeg regner med case'n fortsatt er å få en form for CMS-funksjon på nettsiden din?

Litt av hovedpoenget med en CMS-funksjon er at data lagres i en form for database. Hvis du bare gjør om alle html-artiklene til php-filer, så må du jo fortsatt drive å oppdatere linker etc i filene hvis du gjør endringer.

Jeg ville tatt en titt på Joomla, Wordpress eller andre systemer. Deretter implementert temaet ditt. For så å "importere" alle artiklene. Akkurat den siste biten vil sannsynligvis være litt jobb, da ikke alle CMS-systemer støtter HTML, men heller benytter Markdown eller Textile til stiling.

-C-

Angående CSS-problemet, så funker det bra nå. For jeg har bare brukt clear: both; på de sakene som kommer under selve sidebaren. Men jeg vil helst ta det i bruk over hele siden, så jeg vet sikkert at alle, uansett skjermstørrelse og nettleser, får samme lay-out på forsiden.

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at nettsiden har store problemer på IE etter at jeg gjorde om lay-outen i går! Kan noen fortelle meg hvorfor IE viser det helt feil mens Chrome og Firefox viser det riktig? Er på skolen nå, så kan ikke endre på det akkurat nå, men er takknemlig for svar slik at jeg vet hva problemet faktisk er. Jeg vet at IE ikke har CSS3, men problemet ligger ikke her. Selve strukturen er helt feil på IE, la jeg merke til nå.

Endret av Bullet in the Head
Lenke til kommentar

-C-

Og angående grunnen til at jeg gjorde om til PHP er at jeg vil implementere PHP-elementer på siden, f.eks. head, menu og footer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...