Thomas Hansen Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg har kjøpt meg en harddisk på 160 gig, men når jeg skulle installere windows fikk jeg vite at det bare var 130gig, det samme når jeg sjekket i windows under "Datamaskin behandling". En kamerat av meg har nøyaktig samme disken (Maxtor 7200rpm 160GB IDE, selges på komplett.no) og opplever samme problemet. Hva skal jeg gjøre for å få utnyttet harddisken fullt? Vil gjerne ha de siste 30 gb'ene Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Du må huske på at harddiskprodusentene oppgir diskkapasitet i GB, mens Windows viser den samme kapasiteten i GiB. Ellers må du kanskje mekke til 48-bits adressering, tenker jeg. Jeg har forklart det her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=107817 For nye lesere: Her er fremgangsmåten: Start opp Notepad eller noe, klipp ut det som står i mellom <>-taggene, og lagre som 'et eller annet'.reg, f.eks diskaxx.reg <start> REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesAtapiParameters] "EnableBigLba"=dword:00000001 <stopp> Dobbeltklikk, legg til i registeret, start på nytt. Hva har dette med overklokking å gjøre, forresten? Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Takk for hjelpen! Nei si det du, skal bruke et annet forum neste gang :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå