emilwe Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Gamle hus har ikke alltid standard mål på ting, men hva er best for å fylle 12.5cm med glava? Det er her snakk om gulv og jeg kan ikke gå opp mer i høyden. 1: 70mm+50mm plater 2: 70mm+70mm plater 3: 150mm plater 1. alternativ gir 0,5cm luft, 2. og 3. alternativ blir komprimert litt ekstra alternativ tre er enklest (bare en plate å holde styr på) Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg fant i alle fall 125 mm glava på rull. Mulig det må spesialbestilles. Om det ikke er et alternativ ville jeg selv gått for alternativ 3, med bare ett lag. Raskere å skjære til (og det er sikkert ikke c/c 60cm standard heller...) ett lag enn to, og en tomme sammenpressing utgjør nok lite på isolasjonsevnen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ville nok også gått for 1 lag 150 mm for raskere legging, og akseptert litt kompresjon. Sjekket nettbutikken til min lokale Byggmakker (en av norges største), de hadde ikke 125 mm i sitt sortiment, så det er nok bestillingsvare. Lenke til kommentar
runela Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hva med og lekte ut litt og så fylle på med manne glava Lenke til kommentar
emilwe Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Hva med og lekte ut litt og så fylle på med manne glava Da blir det stress med dører og andre gulvflater... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Men har du sjekket om det er mulig å bestille 125 mm på rull? Min lokale Coop Byggmix-butikk hadde f.eks. ikke noe problem med å bestille inn små mengder (som f.eks. en enkelt flatpakke med fire ruller i; for 125mm utgjør en sånn pakke 20kvadratmeter) Glava Extrem til meg, selv om det ikke var ordinær lagervare, forutsatt at jeg hadde tid til å vente til neste vanlige glava-bestilling (pga frakt og levering). Ellers går nok 150 mm godt an, som nevnt. Lenke til kommentar
KapteinKnut Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 du må i vertfall ikke bruke 150. da komprimerer du isolasjonen og isoleringsevnen vil bli dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå