Emils. Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 På XDA-developers.com sier de at den er kjempe enkel å roote. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 På XDA-developers.com sier de at den er kjempe enkel å roote. Hvem av dem? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Var det ikke Optimus 2X det var snakk om? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 hvis den bruker 200 MB av 840 MB tilgjengelig RAM så er vel ikke det et problem, vel? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det burde ikke være det. Regner heller ikke med at det er noe problemet. Ellers hadde vel Samsung gjort det på en annen måte. Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Bedre på Samsung - Skjerm - Skjerm glass - Vekt (lite å si) - Mye mer lagringsplass - Mye raskere HSDPA - Bluetooth 3.0 vs 2.1 - 1080p@30fps vs 24fps - Frontkamera 2 MP vs 1.3 MP - Større batteri - Dobbelt så mye RAM Dårligere - Dårligere GPU? / Mindre spillvalg - TouchWiz - Senere på markedet - Dyrere - Fysisk større (men dog tynnere..) Har bestilt LG Optimus 2x fra Ellos, tror jeg lar ordren stå. Synes 6000 blir for mye. Men må innrømme at fordelene med Samsungen lokker en del.. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hvor kommer mindre spillvalg ifra? Om noe, så er det mer... Eller siktet du til Tegra zone? Jeg husker ikke hvor, men det ble spekulert i at det var samling til alt som var kraftig nok til å dra det, og ikke bare de som hadde Tegra chip :-) Og jeg synes fysisk større er positivt :-P Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 På Samsung sin; Det er vel slik at det er ca 16Gb innternt + 32Gb minnekort, dvs totalt 48Gb med lagring Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 hvis den bruker 200 MB av 840 MB tilgjengelig RAM så er vel ikke det et problem, vel? Misforsto litt, eg sikta til LG X2 sitt system : "Worse yet, the 2X's relatively unresponsive behavior isn't exactly sparing system resources. We installed Advanced Task Killer (which we also managed to crash, woohoo!) on the 2X and even after clearing out all the apps running in the background, the highest amount of memory we could free up was 210MB. That means that of the device's 512MB of available RAM, a good 300MB are taken up by the OS itself. That's a hefty footprint to have when you consider that 256MB of RAM was the standard among smartphones until not too long ago. " http://www.engadget.com/2011/02/07/lg-optimus-2x-review/ Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hvor kommer mindre spillvalg ifra? Om noe, så er det mer... Hvorfor er det mer? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Den Game Hub-greia? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Ang kamera. Er det ikke feil at Optimus 2X filmer i 25 FPS? Trodde det var sagt at det var feil info og at 30 er korret. Ang spill så er jo Tegra zone noe som blir spesielt. Tror ikke gamehub er den samme greia. Lenke til kommentar
Martin- Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Bedre på Samsung - Skjerm - Skjerm glass - Vekt (lite å si) - Mye mer lagringsplass - Mye raskere HSDPA - Bluetooth 3.0 vs 2.1 - 1080p@30fps vs 24fps - Frontkamera 2 MP vs 1.3 MP - Større batteri - Dobbelt så mye RAM Dårligere - Dårligere GPU? / Mindre spillvalg - TouchWiz - Senere på markedet - Dyrere - Fysisk større (men dog tynnere..) Har bestilt LG Optimus 2x fra Ellos, tror jeg lar ordren stå. Synes 6000 blir for mye. Men må innrømme at fordelene med Samsungen lokker en del.. Vet ikke om jeg er helt enig i alle påstandene dine her. Skjermen er utvilsomt mer energieffektiv, lyssterk og har mer fargemetning. MEN, (og det er et stort men syns jeg) den sliter med hvitbalanse. Mange reviews jeg har lest sier faktisk at de liker skjermen på LG bedre nettopp på grunn av dette. Se selv på SGS 1, her er hvitt ofte blått eller grønnt eller er fin blanding av disse. Jeg liker ihvertfall å se bildene min slik de var i virkeligheten, go ikke et glorete overfargemettet neonbilde... Og når det kommer til batterikapasitet målt i mAh, dette sier jo ikke alt om standby tid? Det er godt mulig LG har lengre batterilevetid (tror mest sansynlig de er meget like på dette punktet) Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Det er vel kanskje litt tidlig ennå å hevde at den ene er bedre fremfor den andre. Spesifikasjonene på f.eks Samsung er jo ikke klare ennå. Det virker jo som om den kommer i flere varianter, en med Exynos og en med Tegra 2. Det kan også virke som om det vil bli levert forskjellige skjermer til forskjellige markeder. Kilde 1 kilde 2 Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Ja de leverer jo blant annet nexus s med dårligere skjerm til skandinavia, så hvorfor ikke fortsette trenden med å gi oss dårligere utgaver til høyere pris. Tenker jeg satser på å skaffe meg en fra Hong Kong, hvis det blir S II som blir aktuell (den jeg heller mot akkurat nå) Edit; Minner meg om da jeg kjøpte htc magic fra england, vodafone-versjonen, som hadde mindre RAM enn de skandinaviske. Der vant altså vi, men dog skapte det jo store problemer med at det måtte lages to forskjellige roms og sånn i utviklermiljøet på xda. Tror dog de har fått litt mer styr på det til nå, så det ikke skal gå så lang tid før de finner ut av ting. Ser for meg at det blir mye mer snasne roms til tegra2-utgavene, da de deler mye flere likheter med andre produkter. Blir spennende å finne ut hvor de forskjellige dukker opp. Regner med de markedene som får de først får tegra2, siden samsungs eget sikkert er lengre unna å være ferdigutviklet. Endret 17. februar 2011 av bufodill Lenke til kommentar
Dan-Inge Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 ... Vet ikke om jeg er helt enig i alle påstandene dine her. Skjermen er utvilsomt mer energieffektiv, lyssterk og har mer fargemetning. MEN, (og det er et stort men syns jeg) den sliter med hvitbalanse. Mange reviews jeg har lest sier faktisk at de liker skjermen på LG bedre nettopp på grunn av dette. Se selv på SGS 1, her er hvitt ofte blått eller grønnt eller er fin blanding av disse. Jeg liker ihvertfall å se bildene min slik de var i virkeligheten, go ikke et glorete overfargemettet neonbilde... Og når det kommer til batterikapasitet målt i mAh, dette sier jo ikke alt om standby tid? Det er godt mulig LG har lengre batterilevetid (tror mest sansynlig de er meget like på dette punktet) Samoled er kåret til bedre overall de fleste steder jeg har lest i alle fall. Har ikke sett et som sier et LG sin er bedre, dog lest flere som sier LG sin er svært god og nesten på høyde.. Sa aldri noe om batteri, men at batteriet blir større enn på LG optimus 2x. Når det gjelder spill, siktet jeg ja til Tegra zone. Ellers har jeg hentet spec fra http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3621&idPhone2=3598 at noe stemmer får så være.. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Mener jeg leste her i går at Samsung Galaxy S II ville bli tilgjengelig i starten av mars i England. Lenke til kommentar
Joddleifen Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Det er vel kanskje litt tidlig ennå å hevde at den ene er bedre fremfor den andre. Spesifikasjonene på f.eks Samsung er jo ikke klare ennå. Det virker jo som om den kommer i flere varianter, en med Exynos og en med Tegra 2. Det kan også virke som om det vil bli levert forskjellige skjermer til forskjellige markeder. Kilde 1 kilde 2 Det står jo ingenting om at de vil levere forskjellige skjermer? står bare nøyaktig mål nederst på Samsung sine sider Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Ser ut til å komme i slutten/midten av mars, med pris satt til £599. Stiv pris... Link: http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-s-ii-gets-price-and-release-date Endret 28. februar 2011 av VistaX Lenke til kommentar
Martin- Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Synes ikke drøye 4600 kr er stiv pris... Dessuten lå LGO2X på det samme i begynnelsen, før det ble mange leverandører som la den ut for forhånssalg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå