Leifen18 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Beklager, var ikke engadget, men phonedog. Og vi vet alle NÅ at det ikke er Tegra. Men da Phonedog fikk sin prøve av Galaxy SII på Dag 0, fikk de beskjed om at det var Tegra2 i den, og ikke Orion. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ja, de gjorde noe dumt da de ikke gikk for Tegra 2. Lenke til kommentar
andybb Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hvorfor det? Mulig det er dumt på kort sikt, men de har nok tro på sin egen dual core-chip som kommer i produksjon neste måned. De skal jo bruke Tegra 2 i Galaxy Tab tror jeg. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Tegra 2 har bedre den beste innebygde GPU. Utmerket til spill. Også ser man på scores at Galaxy S2 scorer relativt lavere enn Optimus 2x. Jeg er spent på å se om det forbedres eller om Galaxy S2 ikke blir en konkurent. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Uansett hvordan den yter, så kommer aldri den jevne forbruker til å bry seg, da... Så det spiller egentlig ingen rolle. Den jevne forbruker kan KANSKJE gidde å bry seg om at den er dual-core, men sannsynligvis så bryr han seg bare om at den uttales som rask. Det er ganske morsomt hvordan vi mobilnerder tror at specs og alt det der betyr noe. Det er bare å se på iPhone, feks. Eller samtlige av de som havnet på topplistene over mobilene i Norge. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Så spørst det hvordan det blir med salgsvolumet denne gangen. Jeg tror ikke de klarer å selge flere av denne enn i9000. Det var jo den "første" virkelige Iphonekilleren som ble skrytt opp i pressen på ett tidspunkt der massemarkedet begynte å få øynene opp for Android. Denne gangen vil nok fortsatt "geekene" bytte hardware selv om det koster 5000 +, men det store antallet uteblir nok. Sannsynligvis blir det salgstall rundt det HTC oppnådde med sin store telefon. Og da spørst det om noen tar seg tid til å produsere gadgets. Det er fortsatt Iphones største styrke slik jeg ser det. iPhone 5 kommer jo garantert til å selge i bøtter og spann, 3. partsleverandørene vil stå i kø for å levere docker, musikkspillere, og beskyttelse i massevis. Android vil nok fortsatt øke totalt sett, men fragmenteringen av hardware er ett stort problem for dingsemarkedet. Hvorfor er det en issue i det hele tatt? Fordi 3. partsleverandørene øker nytteverdien av telefonen. Det gir også gratis reklame når en haug leverandører markedsfører sine iPhone-ting. Når så du sist en reklame for Samsung Galaxy S tilbehør? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg synes jeg skimter noen som skal forsvare sitt valg, på grensen til fanboy før produktene er kommet i butikken Om en telefon får 50300 eller 50800 i en eller annen benchmark er vel sannsynligvis temmelig likegyldig. Er spill så utrolig viktig, så kjøp da den nye playstation NGP i stedet. Jeg kjøper da heller ikke mobil for å erstatte speilrefleksen min. Det er vel ikke merkelig om Samsung vil bruke sine egne komponenter, det gjør det sikkert billigere, og de blir ikke avhengige av underleverandører. Hva for en som er raskest på benchmarks, og får 3 fps mer i et 3d-spill er det vel mindre enn en prosent av mobilkjøperne som faktisk bryr seg om. Jeg velger å heller se på alle andre egenskapene ved telefonen. Dog, hvis det som antydet blir en prisforskjell på nesten 2 000 kroner, blir det vanskelig å forsvare kjøp av S II. Det hadde vært helt ok i mine øyne, det ville vel begrenset antallet bortskjemte fjortisser som får skreket seg til en, men temmelig usannsynlig. I forhold til i9000 (S I eller hva man vil kalle den) som har solgt i bøtter og spann, vil nok Samsung satse på det samme med S II, og skulle de prise seg ut på den måten, ville de nok funnet på et annet merkenavn. Oi så mye man kan spekulere Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Øhh, dårlig skjerm? Hvilken review er det du har lest? Jeg har sett alle har skrytt av skjermen. De sier den er meget bra til å være en LCD skjerm. Så gi meg den anmeldelsen som slaktet skjermen. Lyden er ikke dårlig. Hvis du ikke er typen som bryr deg om hver minste ting så vil du sannsynlig ikke synes lyden er noe dårligere. De som sa lyden var dårlig brukte vel testeanlegg til lyd osv, men Ola Nordmann merker ikke den forskjellen. Njaa, 512 er vel ikke altfor lite. Kunne vært mer, men det holder til dagens mobiler. Er ikke så lenge siden folk hadde 512 ram på sin egen PC. http://www.anandtech.com/show/4177/samsungs-galaxy-s-ii-preliminary-performance-mali400-benchmarked/1 Optimus 2X scorer høyere enn en S2 på nesten alt. Foreslår at du roer litt ned på "Fanboy" faktoren her. Det må kunne gå ann å skrive dårleg (i hermeteikn) uten at du skal komme med beskyldingar om at eg sa at skjermen vart SLAKTA! ro deg. Eg sikta til dei dei anmeldelsane som vart posta i LG X2 tråden. blandt anna http://www.anandtech.com/show/4144/lg-optimus-2x-nvidia-tegra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/10 . Sa som sagt på ingen måte at skjermen vart slakta. Men som du sjølv seier "god til å vere LCD". Det fins betre alternativ der ute, var det eg ville påpeike. Du skriver mykje om sannsynlegheiter. Når fakta er at ut i frå den testen viste det seg at lyden var ikkje spesielt bra. Kva eg "mest sannsynleg" høyre blir litt rart å gå ut i frå når eg skal bestille på internett (Fint at du klare å legge inn ein settning som gjer til at eg blir "ein av dei som bryr seg om kvar minste lille ting" om eg faktisk høyre forskjell). Kva som folk hadde på min pc for ikkje so alt for lenge sidan, er diverre ganske uvesentleg for meg. Eg vil gjerne ha den telefonen eg får mest på, og more is better. Kor mykje vekt ein skal legge på dette er sjølvsagt noko anna. Sånn som eg ser det, ser det ut til at hovudforskjellen ikkje ligger i CPU'en men i GPU'en. Og det har sjølvsagt litt å sei. Så det kommer sjølvsagt litt ann på prisen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Fanboy, hva snakker du om? Du sa skjermen vår dårlig, jeg må da ha lov til å påpeke at den har fått mye skryt uten å bli kalt fanboy. Og jeg er klar over at det er bedre alternativer ute på markedet, men selv om de er bedre har fortsatt LG'n en god skjerm. Det er forskjeller i CPUen også. Tegra 2 støtter HDMI mirroring, det gjør ikke Samsung sin. Tegra 2 er også en bedre prosessor enn Samsung sin. Jeg trodde helt til i går at Samsung skulle velge Tegra 2, så jeg gledet meg veldig til å se hva annet den kom med. Jeg ble skuffet når de valgte å gå bort fra den. Og jeg er ikke fanboy av LG Optimus 2X fordi jeg synes Tegra 2 er en bedre prosessor. Motorola Atrix og Galaxy Tab 2 er da noen av de som kommer med Tegra 2 prosessor. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Ikke noe problem om du kaller meg fanboy, Bufodil :-P Jeg bruker ganske vage argumenter... Mer spekulasjon :-P Jeg kommer til å kjøpe Galaxy SII uansett. Dette er på grunn av skjermen hovedsaklig, og jeg liker designet veldig godt :-) Dessuten vil jeg også ha litt lagringsplass. Spiller ingen rolle om den er litt dårligere eller litt bedre. Skjermen betyr mest, og jeg tar 32GB-versjonen dersom jeg får tak i den :-) Dessuten er mye av grunnen til at den går dårligere, det dumme filsystemet, og jeg kommer til å skaffe meg et annet ROM uansett, så det spiller ikke noen rolle for meg :-) Endret 15. februar 2011 av Leifen18 Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Leifen, neida jeg sier ikke noe om hvem som virker litt fanboy Og joda, uansett hvilken telefon jeg ender med opp med som erstatning for min nexus one, så vil den vel også bli rootet når det blir mulig Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det kan hende bytte av filsystem vil hjelpe på hastigheten. For Thouchwiz er vel ganske krevenede kontra stock Android. Dere skulle jeg ØNSKE alle telefoner som kommer med Android har mulighet til å ha stock i tilegg til den UI LG, Samsung, HTC vil ha på. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det er ikke egentlig TouchWiz som er problemet, det er selve filsystemet. De bruker på en måte FAT32 istedetfor NTFS, og da spiller det ikke mye rolle om du har XP eller Win7 :-) Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det kan hende bytte av filsystem vil hjelpe på hastigheten. For Thouchwiz er vel ganske krevenede kontra stock Android. Dere skulle jeg ØNSKE alle telefoner som kommer med Android har mulighet til å ha stock i tilegg til den UI LG, Samsung, HTC vil ha på. Jeg kjører nå en ROM med HTC sense på min nexus one, kontra stock 2.2 som jeg har kjørt før. Merker ikke noen forskjell i hastighet i daglig bruk. Lenke til kommentar
andybb Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Er det konkludert med at S2 bruker RFS og ikke EXT4 som er standard i Gingerbread? Og, det er ikke noe problem å bytte launcher til for eksempel LauncherPro. Stock Gingerbread launcher ligger også i Market. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Vel, alt tyder på at det er RFS. Samsung sier ingenting om saken, og det virker heller ikke som om noen andre kommenterer det. Det ville nok nevnes enten fra Samsungs hold eller fra anmeldere, dersom de hadde skiftet :-) Det er grunnlaget for min egen konklusjon, i hvert fall :-P Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Det kan hende bytte av filsystem vil hjelpe på hastigheten. For Thouchwiz er vel ganske krevenede kontra stock Android. Dere skulle jeg ØNSKE alle telefoner som kommer med Android har mulighet til å ha stock i tilegg til den UI LG, Samsung, HTC vil ha på. Jeg kjører nå en ROM med HTC sense på min nexus one, kontra stock 2.2 som jeg har kjørt før. Merker ikke noen forskjell i hastighet i daglig bruk. Du missforstår meg. Thouchwiz er krevende og ødelegger telefonen mer enn HTC sense gjør. Samsung Galaxy S er jo en rask telefon MED stock android. Er bare alt tullet Samsung legger på som gjør telefonen "dårligere" Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Neida, jeg skjønner godt hva du mener, og er da enig i at det skulle være mulig å deaktivere. Men du sa lg, samsung og HTC, så da ville jeg presisere at jeg ikke merker noen praktisk forskjell. Tror kanskje den bruker mer RAM dog, uten at jeg har undersøkt. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Om Samsung releasen drøyer og prisen blir vesentlig høyere enn LG Optimus 2X blir det nok definitivt sistnevnte på meg Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Neida, jeg skjønner godt hva du mener, og er da enig i at det skulle være mulig å deaktivere. Men du sa lg, samsung og HTC, så da ville jeg presisere at jeg ikke merker noen praktisk forskjell. Tror kanskje den bruker mer RAM dog, uten at jeg har undersøkt. I reviewen til (trur det var engadget), vart det vel sagt at sjølv etter at dei hadde drept alle apps (uten om music playeren som ikkje er mulig å avslutte), so brukte system åleine over 200 MB RAM. Har ganske lyst på dinna telefonen, men det blir nok rooting og alternativ OS versjon som eg gjor på heroen. Berre litt bekymra for at det skal vere ein heil del vanskelegare med LG? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå