Gå til innhold

Samsung Galaxy S II vs. LG Optimus 2X


VistaX

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at det er en overvurdert funksjon :-P Jeg har min tredje mobil med muligheten, og jeg har enda ikke brukt det mer enn to-tre ganger, og det har gjerne vært bare for å teste funksjonen.

 

Jeg kan forstå det ved å bruke mobilen som minnepenn og ta med filmer til kompisen, for eksempel, enklere å koble mobilen til TVen istedetfor PCen... Men allikevel. Det er litt overvurdert :-)

Og jeg nekter å tro at dette er en funksjon massene akkurat higer etter. Joda, at det er noen, det er det jo, men jeg tror faktisk det er mer business som er interessert i dette, som Emil sier, i forbindelse med presentasjoner og lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si meg, bruker dere å koble mobilen til tv-en ofte?

Jeg synes det er en kjempe hypet funksjon, skjønner ikke hvorfor alle mulige forskjellige elektroniske dingser skal kunne kobles til tv-en, man driver da ikke og kobler til og fra hele tiden likevel?

Jeg hadde muligheten på en gammel nokia, og har det f.eks på kameraet mitt, men bruker det aldri...

Genial funksjon om man tenker litt videre, f.eks. kobler opp en Wii-kontroller via Bluetooth til telefonen og bruker den som mikro-spillkonsoll med HDMI-out til TVen. Det snakkes om OnLive til mobiltelefoner etterhvert, og da er ikke mobiltelefonen den dummeste konsollen å spille på. Tar lite plass og er ekstremt portabel.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er en overvurdert funksjon :-P Jeg har min tredje mobil med muligheten, og jeg har enda ikke brukt det mer enn to-tre ganger, og det har gjerne vært bare for å teste funksjonen.

 

Jeg kan forstå det ved å bruke mobilen som minnepenn og ta med filmer til kompisen, for eksempel, enklere å koble mobilen til TVen istedetfor PCen... Men allikevel. Det er litt overvurdert :-)

Og jeg nekter å tro at dette er en funksjon massene akkurat higer etter. Joda, at det er noen, det er det jo, men jeg tror faktisk det er mer business som er interessert i dette, som Emil sier, i forbindelse med presentasjoner og lignende.

 

HDMI mirroring har jo ikke vært mulig slik som Optimus 2x gjør. Så hvordan kan du ha 3 mobiler som gjør det samme når CPUen ikke er god nok til det.

Tror MANGE missforstår hvordan HDMI mirroring egnetlig fungerer. Det er ikke bare bilder og videoer som kan vises, men absolutt alt. Og ja, det er sikkert morsomt for folk som skal spille og vil ha en større skjerm, og bare bruke mobilen til joystick.

Folk er alltid negative til noe slik. Litt OT, men alle sa Kinect ikke ville nå opp og at det var en overvurdert funksjon. Nå i dag er det mange som sier det og jeg tror HDMI mirroring kan bli en fin funskjon å ta i bruk jeg!

Lenke til kommentar

Heh, ta det med ro unge mann.

Det er ingen som har sagt at ingen vil ha funksjonen, jeg stilte bare spørsmål ved hvor viktig den egentlig er for folk flest. Og jeg må da vel ha lov til å presisere at den ikke er spesielt interessant for meg.

 

At businessmarkedet skal være de som etterspør det betviler jeg også, gutta (og jentene) som holder slike presentasjoner vil nok fremdeles ha med seg pc-en sin, evt. har møtelokalene / audiotorene de bruker oppstilt ferdig av-utstyr.

Men for all del, jeg vil da ikke bli annet enn positivt overrasket hvis jeg tar feil og det viser seg å bli en utbredt og anvendelig feature.

Lenke til kommentar

Jeg forstår også forskjellen på mirroring og overføring....... Og den eneste praktiske forskjellen jeg kan se, er akkurat på spill...

Jeg ser ikke for meg at utrolig mange HELLER vil spille på mobilen sin koblet til TVen, enn PC eller konsoll koblet til TVen. Det er utelukkende énplayer og spillene er ikke akkurat SÅ geniale at jeg hadde giddet tatt meg bryet med det...

 

Jeg kunne forøvrig med min N97 (husker ikke med min Omnia HD), vise ALT som skjedde på mobilen min. Men jeg kunne ikke se hva som skjedde på mobilen, det er muligens rett, men det var ikke heller nødvendig... Jeg prøvde ikke å spille, men SMS og alt fungerte der, i hvert fall...

Lenke til kommentar

Hva har Samsung sagt om lanseringsdato? Har ikke sett noe på noen internettsider jeg har vært på.

Og hva med filsystemet dems? Fortsatt RFS?

 

Edit: I følge Expansys er release date satt til mandag 18.april og koster da £650 (eller rundt 6123 kroner). Men det er ventet at prisen vil synke noe.

Men om denne prisen er noe i nærheten av den virkelige prisen som blir i Norge er det hvert fall ingen tvil om at jeg tar LG.

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg at utrolig mange HELLER vil spille på mobilen sin koblet til TVen, enn PC eller konsoll koblet til TVen. Det er utelukkende énplayer og spillene er ikke akkurat SÅ geniale at jeg hadde giddet tatt meg bryet med det...

Hva spillene ER og hva spillene BLIR er to forskjellige ting. Nvidia sin Tegra Zone lover en del grafisk veldig gode spill, så får vi se hvordan det blir. Det finnes også emulatorer for både Nintendo, Super Nintendo og Playstation, og det må jo bare være bra å spille Super Mario på TVen via telefonen. Særlig når man i tillegg kan koble til Bluetooth-kontrollere til telefonen. Klart, man kan kjøpe en konsoll, men det er jo greit å ha alternativer til spillene man får til PS3 og denslags også :)

 

Film er også et ok bruksområde, laste ned og lagre filmer på telefonen for så å vise dem på storskjerm via HDMI vil nok fungere fint.

Lenke til kommentar

Jeg skal selv ha denne mobilen, og jeg setter pris på HDMI, i tilfelle det skulle bli noe, men til og med for meg som er særdeles interessert i mobil, er ikke det på noen måte en dealbreaker. Det var forventet, og jeg hadde blitt direkte sjokkert om de ikke hadde lagt det ved, men jeg hadde nok valgt den allikevel :-)

 

Alt tyder på at jeg skal kose meg med denne når jeg får en stor og saftig lønning i mars ^^

 

Men jeg kan heller ikke se noe om filsystemet, og jeg ser bare flere og flere spør om det.

Men jeg antar at siden Samsung ikke har sagt noe om det, så har de vel beholdt crapet...

Lenke til kommentar

Hva har Samsung sagt om lanseringsdato? Har ikke sett noe på noen internettsider jeg har vært på.

Og hva med filsystemet dems? Fortsatt RFS?

 

Edit: I følge Expansys er release date satt til mandag 18.april og koster da £650 (eller rundt 6123 kroner). Men det er ventet at prisen vil synke noe.

Men om denne prisen er noe i nærheten av den virkelige prisen som blir i Norge er det hvert fall ingen tvil om at jeg tar LG.

 

Hvis den er satt til 6100 er det altfor mye. Til og med 5000 er for mye, hvis du sammenligner med Optimus 2x som går for 4200. Jeg kan ikke se hvordan denne telefonen kan være verdt 2000 kroner mer. Mulig dem priser etter iPhone, og da er det heller ikke å forvente at mobiler blir overpriset.

Så hvis prisen er 6100 nå tror jeg heller ikke den kommer ned på 4000. Med release ute i April blir det for sent.

Lenke til kommentar

Meget interessant telefon i og med at X2 fekk "dårleg" review på lydkvalitet og skjerm. Rekner med at skjermen er betydleg betre på denne enn på X2 ?

Nokon som har sagt korleis kamera og lydkvaliteten er i forhold til kvarandre?

Kun eg som tenker at det blir litt lite med RAM på X2?

Lenke til kommentar

Øhh, dårlig skjerm? Hvilken review er det du har lest? Jeg har sett alle har skrytt av skjermen. De sier den er meget bra til å være en LCD skjerm. Så gi meg den anmeldelsen som slaktet skjermen.

Lyden er ikke dårlig. Hvis du ikke er typen som bryr deg om hver minste ting så vil du sannsynlig ikke synes lyden er noe dårligere. De som sa lyden var dårlig brukte vel testeanlegg til lyd osv, men Ola Nordmann merker ikke den forskjellen.

 

Njaa, 512 er vel ikke altfor lite. Kunne vært mer, men det holder til dagens mobiler. Er ikke så lenge siden folk hadde 512 ram på sin egen PC.

 

http://www.anandtech.com/show/4177/samsungs-galaxy-s-ii-preliminary-performance-mali400-benchmarked/1

Optimus 2X scorer høyere enn en S2 på nesten alt.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Det har ganske masse med saken å gjøre, da driver utgjør utrolig masse i slike tester.

Samsung har ikke akkurat optimalisert driverene, hvis de byttet til Orion på så kort varsel at ikke alle var informert om det da den var ute til test.

For alt det vi vet, er det ikke en gang sikkert at det er Orion, men Tegra som faktisk er i de testmodellene...

Nei, jeg venter til den blir testet ordentlig, og at 2X blir ordentlig testet, og at de begge er sluppet. Det kan bety mye, og det kan være det ikke betyr en dritt. Men det virker som om Samsung har gjort en last minute decission, her, og da er det forventet at mobilen som er der (Hvis den i det hele tatt har Orion) ikke akkurat har optimaliserte drivere, slik Optimus 2x og Nvidia har ordnet seg innen nå.

 

Det poengteres til og med i testen at Orion ikke har optimaliserte drivere, men at Optimus har det.

Lenke til kommentar

Driverene for å optimalisere ytelsen til hardwaren er optimaliserte, jo.

Den lanseres med 2.2 . Det er midlertidig, men den lanseres med det, og de har derfor laget drivere deretter også.

 

Det er jo ingen som har åpnet og sjekket.

Og Engadget fikk faktisk beskjed om at det satt en Tegra2 i den de testet, da de var blant de aller første.

Lenke til kommentar

Herregud, de er ikke optimalisert SKIKKELIG for dual core. Det har jo LG sagt at kommer med 2.3 versjonen. Ja det fungerer, men det er ikke slik det skal være.

 

Ingen som har åpnet og sjekket?

Så de som skrudde sammen telefonen vet ikke om det sitter en Tegra 2 chip eller Samung Chip der?

Engadget har jo sagt det er Samsung Chip der.

 

LG Optimus 2X scoret rundt 2700 og Samsung Galaxy S II fikk en kjip score på 1950, trolig som følge av Samsungs ønske om å bruke ett merkelig filsystem på sine Android-telefoner.

 

Benchmark test på telefonen. LG har aldri scort så lavt ned.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...