raysv Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Heisann folkens, Driver og skal bygge meg en ny filserver / nas, og sliter litt med valg av HW jeg skal gå for Står mellom 3 valg her nå: 1) Mini-ITX atom build (ion) 2) Intel i3 530 3) AMD Athlon X2 250 Maskinen kommer til å gjøre 5 disker toalt, raid 5 (software raid) og en eller annen linux flavour, enten ubuntu server eller freenas. Serveren skal stortsett brukes som mediahub som streamer ut, men en del transcoding osv må nok beregnes på den. Vil også gjøre den rimligst mulig. alternativ 2 der ser jeg jo blir det dyreste, har man noen fordeler av å gå for den varianten kontra de andre? hva hadde dere gjort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Slenger meg på denne. Har samme problemstilling. Foreløpig har jeg sett meg ut noen m-ATX kort med 1156-sokkel, men det blir ikke akkurat det billigste alternativet, nei. Lenke til kommentar
askt Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Kan varmt anbefale følgende: Fractal Design Array R2 GIGABYTE GA-H55N-USB3 H55 S-1156 MINI-ITX Intel CORE i3-550 ++ ymse disk+ram etc Kabinettet rommer seks 3,5" disker pluss én SSD, har egen 300W PSU. Hovedkortet er mini-ITX med 4 SATA-porter (så man vil trenge kontroller for å bruke alle diskplassene, har personlig ikke dette behovet ennå). Dette har resultert i en kvikk og fleksibel liten boks, med god lagringsplass og meget habil ytelse. Bruker den selv til transcoding og en del kvasikrevende oppgaver, i3-550'en holder godt følge med det. La inn 8GB RAM, kjører 2008 R2 og alt fungerer særdeles knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå