Gå til innhold

bsd vs. linux når det gjelder skjermkort..

Gjest Slettet-66d37

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-66d37

hva har bredest støtte for skjermkort linux eller open/free/net bsd? tror

mitt kort er ganske sært da jeg hverken får starta x i slack, xf86conf er riktig eller får opp noe bilde når jeg starter installering av mandrake..Er et Hercules 3D Prophet 9000.

hvilket skjermkort per dags dato funker best i linux, med tanke på ytelse og kompatibilitet?

Tror dere jeg får kortet mitt til å funke i freebsd? vil så gjerne prøve..og hva med lydkortet? audigy, er det støttet? har enda ikke fått til det i slackware eller RH..

Håper på positive svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva har bredest støtte for skjermkort linux eller open/free/net bsd? tror

mitt kort er ganske sært da jeg hverken får starta x i slack, xf86conf er riktig eller får opp noe bilde når jeg starter installering av mandrake..Er et Hercules 3D Prophet 9000.

hvilket skjermkort per dags dato funker best i linux, med tanke på ytelse og kompatibilitet?

Tror dere jeg får kortet mitt til å funke i freebsd? vil så gjerne prøve..og hva med lydkortet? audigy, er det støttet? har enda ikke fått til det i slackware eller RH..

Håper på positive svar :)

Både *BSD og Linux bruker Xfree86 som vil si at det er samme drivere trodde jeg. Men de er som regel ikke særlig gode de som følger med. Hvertfall ikke om du er ute etter ytelse.

Nvidia er etter min mening de beste til Linux samt BSD. Mitt GeForce 4 MX440 Se funker fint i Både Linux og FreeBsd. X strater uansett i begge. Spilling har jeg faktisk aldri gjort i Free BSD. Det er det jeg har Linux til :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

ok..takk for svar! noe jeg kan gjøre for å få til skjermkortet?

Si i fra hvis du får det til da Velmont!

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å få til Audigy men slet en del med SB Live platinum 5.1 .. La inn noen standard drivere for Live kort og fikk ting til å funke nogenlunde... I/O enheten i fronten og fjernkontrollen fungerte ikke men jeg fikk lyd ut bak på selve PCI kortet ... (nå er jeg ikke engang sikker på om Audigy pakken er bygd opp på samme måte...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...