Kurt P Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Heisann. Jeg har spilt gitar nå ca 2 år. Og nå har jeg lyst til å prøve å forstå litt mer av musikk, altså teori og etterhvert ha litt bedre forståelse for hvordan en kan komponere egen musikk. Er det noen der ute som vet om gode musikkteori bøker som er rettet for gitar? Eller noen gitarbøker generellt som gir deg en bedre forståelse av instrumentet og tonene, og demmes sammenhenged? Mvh Preben Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Den beste måten å gjere det på er å høyre mykje på musikk og utvikle eit godt gehør. Etterkvart vil du assosiere mange tonar med bestemte melodiar og kan bygge vidare utifrå det. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Var ikke akkurat det svaret jeg venta på hehe Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Den beste måten å gjere det på er å høyre mykje på musikk og utvikle eit godt gehør. Det er det nok mange som har prøvd på, men de har ikke fått noe bedre gehør av den grunn. Gehør er medfødt. Men man kan utvikle måten å bruke gehøret på. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Ja så er det ingen som har noen bøker å anbefale meg? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 Ja så er det ingen som har noen bøker å anbefale meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå